کجای استانبول بهتره

منطقه مورد نظر خود را انتخاب فرمایید

شیشلی استانبول کجاست؟

منطقه شیشلی استانبول  یکی از مناطق اروپایی شهر استانبول است که دارای ۲۵ محله می باشد و از شرق با منطقه بشیکتاش از شمال و غرب با منطقه کایتحانه و از حنوب با منطقه بی اوغلو همسایه است.

منطقه شیشلی استانبول یکی از مناطق قدیمی و شناخته شده مهم در شهر استانبول است که در قلب این شهر جای دارد.منطقه شیشلی با وجود نداشتن ساحل اما بسیاری از آثار تاریخی ، مشاغل خاص ، مراکز تجاری  مدرن و بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری را در خود جای داده است.

شیشلی استانبول
شیشلی استانبول

منطقه تاریخی شیشلی در دهه ۱۹۲۰ میلادی دست خوش تغییراتی دراطراف محله های مهمی چون حاربیه پانگالتی ، کورتولوش ، عثمان بی ونیشانتاشی گردید که خانه ها و باغ ها و عمارت های این مناطق به تدریج به ساختمان ها و آپارتمان ها تبدیل شدند.

استفاده گسترده از آپارتمان ها باعث شد تا جاده های قدیمی به خیابان های بسیار برجسته تبدیل شوند.در دهه های ۱۹۲۰  و ۱۹۳۰ منطقه شیشلی استانبول و اطراف آن به منطقی محبوب تبدیل شدند که افراد ثروتمند  را برای سکونت در این آپارتمان  ها به سمت خود جذب کردند.کجای استانبول بهتره

 

نمایی از شیشلی استانبول
نمایی از شیشلی استانبول

در سال های ۱۹۷۰میلادی جمعیت منطقه شیشلی از یک چهارم میلیون نفر فراتر رفته بود که باعث شد مغازه ها  و مراکز خرید از مناطق اطراف میدان تکسیم به محله های منطقه شیشلی ،عثمان بی، نیشانتاشی و حاربیه نقل مکان کنند.

به همین دلیل آپارتمان هایی که در این خیابان ها واقع شده بودند؛ پس از انتقال مراکز خرید به این مناطق؛ تبدیل به اقامتگاههایی شدند که یا اجاره داده میشدند یا فروخته شده  و به عنوان محل کار مورد استفاده قرار میگرفتند.کجای استانبول بهتره

 

نمایی از خیابان روملی شیشلی
نمایی از خیابان روملی شیشلی

در دهه ۱۹۸۰ خیابان های Rumeli Cd و عثمان  بی و نیشانتاشی به محبوبترین مراکز خرید در استانبول تبدیل شدند.

منطقع شیشلی استانبول در سالهای ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۰دستخوش تغییرات مهم گردید و ساختمان های ساخته شده برای اهداف تجاری  همچنان در حال تغییرات است.

یکی از معروف ترین خیابان های این منطقه به نام بیوک دره Büyükdere میباشد که از شیشلی آغاز شده و تا منطقه ماسلاک نیز ادامه دارد و به عنوان یکی از خیابان های مطرح این منطقه شناخته میشود که ظاهری مانند خیابان های نیویورک و توکیو دارد واز نقش مهمی در اقتصاد کشور ترکیه برخوردار می باشد.

 

دانشگاه مارامارا شیشلی
دانشگاه مارامارا شیشلی

آموزش

منطقه شیشلی از نظر  وجود موسسات آموزشی بسیار پر بار است.در این منطقه ۱۴ موسسه  پیش دبستانی ؛۳۶ مدرسه ابتدایی و ۲۹ مدرسه متوسطه وجود دارد.دبیرستان نیشانتاشی و دبیرستان فرانسوی از سایر موسسات تاسیس شده در این منطقه میباشد.

همچنین دانشگاه های  مارامارا ؛ استانبول بیلگی ؛بیکنت باغچه شهیر  ؛خلیج ؛ نیشانتاشی نیز در این منطقه به فعالیت مشغولند.

در منطقه شیشلی ۲ بیمارستان دولتی و ۱۸  بیمارستان خصوصی ۲۰۱ داروخانه ؛۳ خانه سالمندان دایر است.

 

استادیوم علی سامی
استادیوم علی سامی

در زمینه ورزش نیزکلوپ های ورزشی زیادی در منطقه شیشلی فعال میباشد و از معروفترین باشگاه های این منطقه میتوان  Feriköy را نام برد.

همچنین تیم فوتبال گالاتاسرای ترکیه  قبل از ساخت استادیوم فوتبال خود که اکنون  ترک تلکام آرنا می باشد؛بازی های خانگی خود را در منطقه شیشلی  و در استادیوم علی سامی در منطقه مجیدیه کوی شیشلی برگزار میکرد که از سال ۲۰۱۱به استادیوم جدید در منطقه ساریر انتقال پیدا کرد.

 

سالن حاربیه جمیل شیشلی
سالن حاربیه جمیل شیشلی

منطقه شیشلی از نظر فرهنگی منطقه ای پربار است.این منطقه دارای سینماها و تئاترهای زیادی است که این منطقه را به اصلی ترین مرکز فرهنگی استانبول تبدیل کرده است که مهم ترین آنها :سالن تئاتر در هوای  آزاد حاربیه ؛سالن کنسرت جمال رشیت ری مرکز همایش ها و نمایشگاههای لطفی کردار اشاره نمود.

در منطقه فرهنگی شیشلی موزه ها مشغول به فعالیت اند و حیات هنری این شهر را زنده نگه میدارند از آن جمله :موزه نظامی آتاتورک  و موزه وابسته به ستاد کل تاریخ نظامی  و مطالعات استراتژیک.

مسجد مشهور تشویکیه
مسجد مشهورتشویکیه

در این منطقه از استانبول ۳۳ مسجد ۱۷ کلیسا و ۲ کنیسه وجود دارد.مسجد مشهور تشویکیه  Teşvikiye Camii در منطقه شیشلی واقع است. همچنین املاک وسیع کلیسای کاتولیک گرجستان در این منطقه قرار دارد.

نمایی از خیابان معروف بیوک دره
نمایی از خیابان معروف بیوک دره

حمل و نقل

از پل های معروف شهر استانبول ؛پل ۱۵ ژوییه یا شهیدان است که در نزدیکی منطقه شیشلی قرار دارد که از اتوبان E5 از آن عبور میکند.

نزدیکترین ایستگاه متروباس در این بزرگراه ایستگاه مجیدیه کوی در منطقه شیشلی است.

همچنین خیابان معروف بیوک دره از مسجد شیشلی آغاز و تا محله ساریر در شمال استانبول ادامه پیدا میکند که دو بزرگراه معروف  E5و E80 را قطع میکند و به یکی از شریان های اصلی حمل و نقل منطقه تبدیل میشود.

 

ایستگاه مترو شیشلی
ایستگاه مترو شیشلی

از دیگر موارد حمل ونقل منطقه شیشلی میتوان به افتتاح تونل دولما باغچه به بومونتی اشاره کرد.این تونل با طول ۴/۲ کیلومتری از منطقه بشیکتاش در کنار استادیوم آغاز شده و قسمت اول پروژه در محله بومونتی پایان میابد.

بخش عمده ای از خط متروm2 از مناطق شیشلی در ایستگاههای عثمان بی؛ شیشلی ؛ مجیدیه کوی و لونت عبور میکند.

 

شیشلی استانبول
شیشلی استانبول

منطقه شیشلی استانبول یکی از مناطق  شهر استانبول است که با سرعت در حال رشد و تغییر میباشد و به عنوان مهمترین مرکز کسب و کار ترکیه به حیات خود ادامه میدهد.

اگرچه تصور میشود کسانی  که در منطقه شیشلی زندگی میکنند در مناطق  مختلف استانبول کار میکنند اما شیشلی از نظر ارزش افزوده سهم بالایی در استانبول دارد.

کارمندان بخش تجارت و خدمات بیشترین سهم از اشتغال را در این منطقه به خود اختصاص  میدهند.

خیابان عثمان بی شیشلی
خیابان عثمان بی شیشلی

منطقه عثمان بی  شهراستانبول یک مرکز نساجی و پوشاک است که از سال ۱۹۷۰  میلادی توسط شرکت  های بزرگ و کوچک به کار خود رونق میدهد.

این مراکز که به عنوان تجاری و برند خود را به ثبت رسانده اند ؛سالانه به بیش از ۵۰ کشور صادرات پوشاک را انجام میدهند.

.

بررسی منطقه شیشلی برای خرید خانه

رزیدانس مسکونی سینپاش کوئین 

منطقه شیشلی استانبول را بدون شک باید از مهمترین و معروف ترین مناطق استانبول در قلب این شهر دانست که از جهات بسیاری به عنوان یکی از اصلی ترین مناطق استانبول از گذشته تا به کنون محسوب می شود و دارای طرفداران داخلی و خارجی بسیار زیادی برای خود می باشد.
شیشلی استانبول دارای لوکیشن بسیار خوب و عالی و البته مهم در بین سایر مناطق استانبول است که توجهات بسیار زیادی را همواره به خود معطوف نموده است.
ساختار با اصالت و قرارگیری اماکن مهم استانبول و برج های لاکچری در این منطقه باعث محبوبیت چندبرابر این منطقه از کلانشهر استانبول گردیده است.
منطقه شیشلی استانبول بدون شک از گزینه های اصلی خرید ملک در استانبول برای افراد متمول و سطح بالا است که در سال های گذشته نیز خرید ملک توسط آنان رشد چشم گیری داشته است.
در این مقاله به مواردی که باعث شده تا شیشلی از جایگاه بسیار عالی برای خرید ملک توسط خارجیان برخوردار باشد را به طور کامل بررسی خواهیم نمود.

 

رزیدانس تورون سنتر

چرا شیشلی؟؟
در بین بسیاری از متقاضیان خرید خانه در استانبول همواره این سوال پدید می آید که چه عواملی باعث شده تا شیشلی استانبول به یکی از مناطق مهم استانبول برای خرید خانه توسط خارجیان باشد که به علل آن خواهیم پرداخت.
شیشلی از لحاظ استراتژیک‌ در موقعیتی عالی از استانبول قرار دارد ،تاریخ و اصالت این منطقه قدیمی استانبول باعث شده تا بسیاری از شرکت ها و هلدینگ های برتر داخلی و خارجی این منطقه را برای افتتاح کسب و کار خود انتخاب نمایند ،همچنین برج های مطرح تجاری و مسکونی این منطقه از استانبول به اعتبار شیشلی چندین برابر افزوده است.
از گذشته افراد سطح بالا و تحصیلکرده در منطقه شیشلی استانبول مشغول زندگی بوده اند که خود از عوامل محبوبیت این‌ منطقه برای زندگی برای خارجیان به شمار میرود.
پس دریافتیم که در سوال چرا شیشلی به طورکلی چند عامل برای خرید خانه و اسکان در این منطقه بسیار موثر که مهمترین آنها اصالت و برج های مدرن و معروفیت برای زندگی افراد متمول
می باشد.

رزیدانس ترامپ تاور 

کدام مناطق شیشلی برای خرید خانه بهتر است؟
منطقه شیشلی به طور کلی دارای ساختاری تاریخی است که از گذشته تا کنون بسیاری از آثار تاریخی مشهور در آن حفظ و نگهداری گردیده است که در کل منطقه پخش شده و در نقاط مختلف به چشم میخورد .اما در کنار آن محلاتی مانند فولیا و ۱۹ مایس و حوالی خیابان معروف بیوک دره در همسایگی بشیکتاش از نقاط برجسته شیشلی برای خرید خانه محسوب می شوند البته برج های مسکونی در منطقه بومونتی را نیز نباید از این گزینه فراموش کرد .
دسترسی تمام مناطق شیشلی تقریبا عالی ارزیابی گردیده و به راحتی به مناطق همسایه و خطوط حمل و نقل عمومی عالی می باشد.

با لمس لینک زیر میتوانید بهترین شهرک های مسکونی در منطقه شیشلی را مشاهده کرده و برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

رزیدانس آنتهیل بومونتی 

شیشلی از لحاظ امکانات چگونه است؟
شیشلی بدون شک از مناطق استانبول است که تمام امکانات رفاهی و اجتماعی و همچنین فرهنگی و ورزشی را در سطحی عالی درون خود جای داده است و در بین اهالی و ساکنین توانسته رضایت کافی را بدست آورد.
در این منطقه از استانبول هیچ گونه نگرانی برای خدمات از هر دسته ای وجود نخواهد داشت و به طور کلی تمام آن ها با کیفیتی خوب و عالی مشغول خدمت رسانی می باشند.
مراکز فرهنگی بسیاری در کنار سالن های کنسرت استانبول در منطقه شیشلی قرار گرفته اند همچنین باشگاه های ورزشی نیز در این منطقه حضور پررنگ و چشمگیری را دارا می باشند.

 

رزیدانس دیوان

چه طبقه ای از مردم در شیشلی ساکنند؟
همانطور که در مطالب فوق نیز به آن اشاره کرده ایم شیشلی دارای جایگاه مطلوبی در بین تمام مناطق استانبول برخوردار است و اکثریت منطقه را افراد سطح بالا تشکیل داده و مشغول زندگی می باشند.مناطقی از شیشلی که قلب تجاری استانبول نیز محسوب می شوند محلی برای اعتلای رشد اقتصادی شیشلی به شمار میرود که از گذشته نیز برای این‌ منطقه مهم و حیاتی بر شمرده شده است.
از جمله این اماکن باید به بازار عثمان بی و نیشان تاشی در منطقه شیشلی اشاره کرد که قلب تجاری شیشلی را درون خود جای داده اند.
در خیابان بیوک دره که مدرن ترین خیابان استانبول می باشد نیز برج های مدرن و لوکس خودنمایی مینماید که جایگاه ثروتمندان از تمام نقاط دنیا در این منطقه از استانبول می باشد.

 

هزینه زندگی در شیشلی؟

بدون شک شیشلی استانبول را باید از گران ترین و لوکس ترین مناطق استانبول دانست ،قرارگیری قشری خاص در این منطقه از استانبول باعث شده تا هزینه زندگی در این منطقه بالا باشد و همین امر باعث شده تا از هر قشری نتواند که در این منطقه مشغول زندگی باشد .
قیمت مسکن در شیشلی از سایر مناطق استانبول بسیار بالاتر بوده البته در برج های لوکس این‌منطقه در گاهی از اوقات ارقام نجومی برای فروش آپارتمان اعلام میگردد.
بر اساس مخاطبی که در شیشلی خواهان زندگی است و قیمت مسکن در این منطقه از استانبول بدون شک شیشلی را باید از نقاط گران استانبول دانست.

بشیکتاش استانبول کجاست؟

منطقه بشیکتاش استانبول  یکی از مناطق اروپایی شهر استانبول است.بشیکتاش در سمت روملی بسفر واقع شده است ؛جایی که طول ساحل 4/8 کیلومتر است.

بشیکتاش از غرب با شیشلی و کایتحانه از جنوب غرب با بی اوغلو و از شمال با ساریر همسایه است.

مساحت این منطقه  ۱۱ کیلومتر و جمعیت آن بالغ بر ۱۸۸ هزار نفر است.

بشیکتاش هم از نظر مساحت و هم از نظر جمعیت یکی از کوچکترین ایالات شهر استانبول است.

نمایی از پل بوقاز
نمایی از پل بوقاز

از ویژگی های این منطقه از استانبول میتوان به ۲ راه ارتباطی بسیار مهم و ۲ پل که دو قاره اروپا و آسیا را به هم متصل  میکنند اشاره کرد. این دو پل با نام های Şehitler Köprüsü پل شهیدان و پل Fatih Sultan Mehmet Köprüsü یا همان پل فاتح سلطان محمد روزانه حدود ۲ میلیون نفر را جابه جا میکنند.

در مهم ترین بررسی های تاریخی که  در مورد این ناحیه انجام گرفته ؛ یکی از مورخان نام قدیمی آن را در منابع Kaynak Beşiktaş  ذکر میکند.

نمایی از محله اتیلر بشیکتاش
نمایی از محله اتیلر بشیکتاش

اراضی دشت منطقه بشیکتاش دارای ویژگی های دوگانه است.بخش اول منطقه ساحلی است که توسط بسفرتشکیل شده و بخش دوم مناطقی است که پشت ساحل واقع است که به شکل دامنه هایی در موازات دریا امتداد پیدا کرده است.

در بخش های پشتی این اراضی ؛دشت های مرتفع کوهستانی است که ادامه دهنده  فلات بیوژلودر غرب است و از دشت های کوچکتری تشکیل شده است.

آب و هوای این ناحیه به طور طبیعی متاثر از آب و هوای شهر استانبول است و رطوبت مانند سایر مناطق در ساحل بیشتر است.تابستان ها گرم و بارانی و زمستان ها معتدل و بارانی است.

نمایی از محله لونت بشیکتاش
نمایی از محله لونت 

مدیریت

محله بشیکتاش در سال ۱۹۳۰ از منطقه بی اوغلو جدا شد و به شکل منطقه کنونی  درآمد.شهرداری منطقه بشیکتاش در سال ۱۹۸۴ تشکیل شد و ۲۳ محله در آن وجود دارد همچنین ۸۷۵ کوچه و جاده در این منطقه ساخته شده است.

لونت بشیکتاش
لونت

بشیکتاش بالاترین منطقه استانبول از نظر تحصیلات عالیه با ۳۴٪ است . همچنین در رتبه بندی های سال ۲۰۱۳ این منطقه ،بالاترین رتبه ی سطح فرهنگی و احترام را در کل شهر استانبول به دست آورد.

تولد محله هایی چون Levent  وEtiler؛ منجر به ساخت بلوار بارباروس و همچنین گسترش جاده ساحلی بسفر شد و زندگی اقتصادی را در این منطقه ارتقا داد.این رشد و توسعه در دهه۱۹۷۰ با افتتاح پل بسفربه اوج خود رسید و در سال ۱۹۸۰منطقه بشیکتاش را از نظر اقتصادی به منطقه ای ویژه بدل کرد.

برج های ایش بانک استانبول
برج های ایش بانک استانبول

به دنبال اهداف تجاری و گردشگری در شهر استانبول ؛سیاست های رشد مراکز تجاری و ساخت هتل های پنج ستاره در این منطقه قوت گرفت.

همچنین بسیاری از دفاتر مرکزی بانک ها در کشور ترکیه در منطقه بشیکتاش مستقر شد و ساختمان های اصلی این منطقه که معماری های خاص و زیبایی دارند ؛به فعالیت خود ادامه دادند.همچنین مکان های تفریحی و گردشگری در سواحل بسفر و خیابان Nispetiyeبه شکل متمرکز ؛به پایگاه هایی برای گشت وگذاردر این منطقه تبدیل شده اند.

تلوزیونTRT در بشیکتاش
تلوزیونTRT

ساختمان های دولتی از جمله ساختمان محیط زیست ؛وزارت برنامه ریزی شهری ؛موسسه آماری ؛فرمانداری؛ژاندارمری ؛تلوزیونTRT در بشیکتاش استانبول واقع شده اند.

وجود کنسولگری های کشورهای آذربایجان ؛امارات متحده ؛بلغارستان ؛دانمارک ؛جمهوری آفریقای جنوبی؛اسراییل ؛اسپانیا ؛قبرس ؛مصر ؛عربستان سعودی به منطقه اعتبار و اهمیت سیاسی نیزمیدهد.

استادیوم وودافون پارک استانبول
استادیوم وودافون پارک استانبول

بشیکتاش  قدیمی ترین کلوپ ورزشی ترکیه را در خود جای داده ؛همچنین کلوپ ورزشی Ortakoy  در این منطقه است.از ویژگی های اصلی آن وجود بهترین استخر ها و شهرت آن در خدمات ورزش شنا که بدنه ی اصلی فعالیت این باشگاه ورزشی است میتوان اشار کرد که از دیرباز اولین باشگاه خصوصی در شاخه شنا بوده است.

تیم فوتبال مشهور بشیکتاش
تیم فوتبال مشهور بشیکتاش

از دیگراماکن ورزشی مهم در این منطقه استادیوم وودافون پارک است که تیم فوتبال مشهور بشیکتاش بازی های خانگی خود را در این استادیوم زیبا برگزار میکند.

تیم بشیکتاش یکی از سه تیم پرطرفدار استانبول است و از محبوبیت بالایی در در تمامی شهر استانبول دارا میباشد.

مرکز فرهنگی بشیکتاش
مرکز فرهنگی بشیکتاش

در سال ۱۹۹۴ فرهنگسرای بشیکتاش با مدیریت وییلماز اردوغان تاسیس شد و به یکی از مهمترین مراکز فرهنگی منطقه تبدیل شد.این مرکز فرهنگی در زمینه های تئاتر ؛سینما و تلوزیون توانست رشد چشمگیری داشته باشد و به اعتبار قابل توجهی دست یابد.

از سایر مناطق فرهنگی این منطقه میتوان به :سالن مصطفی کمال در محله اورتاکوی و مرکز فرهنگی کورو چشمه آرنا در لونت  اشاره کرد.

بلوار بارباروس
بلوار بارباروس

حمل و نقل

بشیکتاش منطقه ایست در مرکز شهر استانبول و به این دلیل در زمینه حمل ونقل از مزیت هایی بسیاری برخوردار است.

در منطقه شمال شرق منطقه پل  های فاتح سلطان محمد و بوقاز یا همان پل گلوگاه واقع شده اند که دسترسی های حمل و نقل را به حد بالایی در این منطقه به سهولت میرسانند.

از دیگر شریان های اصلی حمل و نقل در بشیکتاش  بلوار بارباروس ؛خیابان دلما باغچه ؛خیابان بیوک دره ؛جاده ساحلی بسفر و خیابان نیسبتیه میباشند که به دلیل  وجود وسایل حمل و نقل عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است.

ا

مترو بشیکتاش
مترو بشیکتاش

این سرویس های حمل و نقل عمومی به طور مستقیم روزانه از بشیکتاش به سمت مناطق Edirnekapı ؛بایرام پاشا؛توپکای ؛مجیدیه کوی ؛ ایستینیه پارک ؛ساریر ؛قاضی عثمان پاشا خدمات رسانی میکنند.

همچنین خط مترو ینی کاپی به حاجی عثمان  در مسیرخط 4 مترو ایستگاه لونت در منطقه بشیکتاش واقع شده.

 

مشاهده نقشه خطوط مترو استانبول

.

بررسی منطقه بشیکتاش برای خرید خانه

برج کشاورز استانبول

بشیکتاش استانبول نقطه مشترک تمام ثروتمندان از تمام کشورهای جهان در کنار یکدیگر است که در آن مشغول زندگی شاهانه می باشند.بشیکتاش را باید بدون شک از لاکچری ترین مناطق استانبول برای خرید خانه دانست ،جایی که تمام اهالی آن را افراد سطح بالا و متول از بازیگران و خواننده های معروف تا صاحبان مشهور صنایع از تمام جوامع مختلف دنیا تشکیل داده اند.
از گذشته تا کنون این لوکیشن از برتری محسوسی به نسبت سایر مناطق استانبول برخوردار بوده و کار انتخاب خانه برای ثروتمندان را برای انتخاب لوکیشن‌مطلوب بسیار راحت نموده است.
خرید خانه در بشیکتاش استانبول در سال های اخیر و با اعطای شهروندی و پاسپورت ترکیه با مبلغ 400.000هزار دلار به اوج خود رسیده و همواره متقاضیان دریافت پاسپورت این کشور در منطقه بشیکتاش به دنبال انتخاب واحدهای مسکونی مورد نظر خود می باشند.

 

 

رزیدانس مسکونی اولوس ساویچرا بشیکتاش؟؟
بشیکتاش از مخاطبی که عاشق تجمل گرایی
می باشد با آغوش باز استقبال مینماید و تمام شرایط یک زندگی مفرح و تجملاتی را در انواع مختف در اختیار وی قرار میدهد و در این امور نیز در سال های اخیر بسیارموفق عمل نموده و سبب شده تا افراد زیادی از سرتاسر جهان خود را برای خرید خانه در این منطقه لاکچری از استانبول ترکیه آماده نمایند.

به طور کلی و در جواب سوال چرا بشیکتاش ؟؟این نکات برجسته را باید اشاره کرد که خاک این منطقه برای ثروتمندان است و بس.

 

رزیدانس مسکونی yoo istanbulکدام مناطق بشیکتاش برای خرید خانه بهتر است؟
به طورکلی تمام مناطق بشیکتاش عالی و خوب ارزیابی شده و بر اساس بودجه شما متغیر خواهد بود ،بر اساس نوع شهرک و امکاناتی که در اختیار شما قرار میدهد نیز از نکات مهم و تاثیر گذار در انتخاب خانه مورد نظر می باشد.
البته بشکتاش دارای نقاط بسیار معروفی است که حتما باید برای خرید خانه به آنان اشاره نمود از جمله مناطق معروف و شناخته شده بشیکتاش استانبول به طور حتم باید به منطقه ببک استانبول اشاره نمود که از لاکچری ترین نقاط استانبول محسوب می شود .همچنین‌مناطقی مانند اورتاکوی و اتیلر نیز از دیگر اماکن مهم بشیکتاش برای خرید خانه می باشند.

 

 

رزیدانس مسکونی اتیلر بادوربشیکتاش از لحاظ امکانات چگونه است؟
بشیکتاش با توجه به توصیفاتی که از ابتدا به آن اشاره نمودیم از بهترین مناطق شهر استانبول است که با قرارگیری قشری خاص در آن ملزم به دادن تمام امکانات رفاهی و اجتماعی برای ساکنین خود می باشد و در این امور نیز کاملا موفق عمل نموده است .بشیکتاش استانبول در تمام محلات خود دارای سرا های فرهنگی و باشگاه های مدرن ورزشی و اجتماعی و همچنین کالج های خصوصی خارجی برای تحصیل‌ می باشد ‌که مورد توجه اهالی منطقه بشیکتاش نیز قرار گرفته است.اکثر رستوران های مدرن و برندو شیک استانبول در این منطقه و ساحل آن قرار گرفته اند که تا ساعات پایانی شب ها مشغول خدمت رسانی به افراد مشهور و ساکنین بشیکتاش می باشند.

ساریر استانبول کجاست؟

منطقه ساریر استانبول  یکی از مناطق اروپایی شهر استانبول است که از جنوب با منطقه بشیکتاش و از جنوب غرب با منطقه شیشلی و از غرب با منطقه ایوب سلطان و از شرق با تنگه بسفر و پل بوقاز همسایه است.

در منطقه ساریر استانبول جمعاً ۳۵ محله وجود دارد که یکی از پر محله‌ترین مناطق شهر استانبول محسوب می‌شود.

ساریر در زبان ترکی استانبول به معنی ساری یعنی زرد و یر یعنی مکان و در مجموع یعنی مکان زرد می‌باشد که ریشه آن در طول ادوار تاریخ متفاوت بوده است. نام قدیم این منطقه در بدو تأسیس Simas بوده است. در مورد نام ساریر روایات مختلفی موجود است. برخی مورخان درباره این نام نوشته‌اند که فاتح سلطان محمد از شاهان عثمانی دو سرباز با موهای زرد یا بلوند داشته که در کنار مسجدی در این منطقه به خاک سپرده شده‌اند ،عده‌ای نیز بر این باورند که به دلیل وجود معدن طلا و خشت‌های زرد در شمال غربی این منطقه ساریر زرد رنگ بوده است.

ساریر کجاست
ساریر کجاست

یکی از ویژگی‌های منطقه ساریر سفارتخانه‌هایی است که در استانبول و در منطقه ساریر اراضی بزرگی را در کنار ساحل دارا می‌باشند و از گذشته تا به اکنون به عنوان کلبه‌های تابستانی از آن استفاده می‌کنند.

سواحل منطقه ساریر در دریای سیاه در بعضی مناطق صاف و ماسه‌ای است و بعضی از قسمت‌های آن دارای صخره‌ است. به طور کلی منطقه ساریر سواحل زیاد و زیبایی را دارا می‌باشد که یکی از دلایل اسکان افراد ثروتمند در این منطقه به دلیل مناظر زیبا و بکر آن می‌باشد.

ساریر از سمت شرق ساحل طولانی با تنگه بسفر با دید پل معروف گلوگاه را دارا می‌باشد که این قسمت سالیانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب نموده و همچنین از سمت شمال با سواحل زیبای دریای سیاه و مهم‌ترین شکاف آن یعنی خلیج Büyükdere  که از زیبایی‌های آن به‌شمار می‌رود را شامل می‌شود.

منطقه ساریر از نظر پوشش گیاهی طبیعی یکی از مناطق غنی استانبول به شمار می‌رود که انتهای شرقی جنگل بلگراد در حوزه‌های این منطقه واقع گردیده است.

 شهرداری ساریر
شهرداری ساریر

مدیریت

منطقه ساریر از سال ۱۹۳۰ به منطقه‌ای مستقل تبدیل گردید و شهرداری این منطقه از سال ۲۰۰۹ در اختیار حزب CHP قرار دارد. شهردار این منطقه از سال ۲۰۰۹ بر عهده ŞükrüGenç می‌باشد.

نمایی از ساریر
نمایی از ساریر

منطقه ساریر منطقه‌ای سرشار از منابع طبیعی و از مناطق تاریخی شهر استانبول محسوب میگردد. علاوه بر وجود جنگل‌های فراوان در این منطقه منابع آبی آن نیز بسیار برای شهر استانبول حائز اهمیت است.

رودخانه‌های موجود در منطقه صرف نظر از کوچک بودن آنها برای تأمین نیاز آبی شهر استانبول مورد ارزیابی قرار گرفته است.

جنگل‌های معروف به بلگراد از مناطقی است که ریه شهر استانبول را تشکیل می‌دهد و حفظ و رسیدگی به آنها از سوی شهرداری استانبول بسیار مهم است.

منطقه ساریر از گذشته به خاطر سواحلش بسیار مشهور بود. محبوب‌ترین ساحل منطقه ساریر kilyos است. سواحل ساریر به ویژه در قسمت دریای سیاه در تابستان تبدیل به یک جاذبه گردشگری می‌شود. در مناطق ساحلی ساریر هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها میلیون‌ها توریست از داخل و خارج را معطوف به خود می‌کنند.

از نظر ارزش معماری بسیاری از بناها ارزشمند و تاریخی است. ساختمان‌های کنسولی، عمارتها ،کیوسک‌ها، اسکله‌ها و کلیساها قابل مشاهده است.

استادیوم ترک تلکام آرنا استانبول
استادیوم ترک تلکام آرنا استانبول

ترک تلکام آرنا

ورزشگاه türk telekom arena ورزشگاه خانگی تیم مطرح فوتبال گالاتاسرای استانبول نیز در منطقه ساریر و جنب اتوبان E80 واقع شده که بعد از استادیوم امپیاد آتاتورک این شهر بزرگ‌ترین استادیوم ورزشی ساخته شده شهر استانبول می‌باشد که از ورزشگاه‌های مهم و اساسی شهر استانبول به شمار می‌آید. ظرفیت ورزشگاه ترک تلکام آرنا 52.833 نفر می‌باشد.

ساریر استانبول
ساریر استانبول

توسعه

منطقه ساریر استانبول از جمله مناطق ثروتمندنشین و سطح بالای استانبول محسوب می‌گردد که از گذشته تا به اکنون افراد متمول در آن سکونت داشته‌اند منطقه‌ای سطح بالا که باعث گردیده ساخت و ساز و توسعه در حوزه املاک نیز رشد چشمگیری داشته باشد. قیمت مسکن در منطقه ساریر بسیار بالاتر از سایر نقاط شهر استانبول می‌باشد که البته در محله‌های آن نیز تفاوت‌هایی وجود دارد ولی به طور کلی نرخ قیمت مسکن نسبت به سایر محله‌های استانبول در ساریر از افزایش قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

دانشگاه‌ تکنیک ساریر
دانشگاه‌ تکنیک ساریر

آموزش

منطقه ساریر از نظر فضای آموزشی نیز منطقه‌ای غنی است. دانشگاه‌های فنی استانبول، دانشگاه مارمارا، دانشگاه بوغازایچی، دانشگاه کوچ، دانشگاه ایشیک، دانشگاه بی‌کنت و دانشکده جنگلداری دانشگاه استانبول. همچنین آگادمی جنگ نیروهای مسلح، دانشکده فنی و حرفه‌ای پلیس از مؤسسات آموزش عالی در منطقه ساریر می‌باشد.

از سال ۲۰۰۹ تا کنون ۴۷ مدرسه پیش‌دبستانی و ۵۰ مدرسه ابتدایی، ۳۱ دبیرستان و مؤسسات آموزشی در این منطقه مشغول فعالیت میباشند.

همچنین در منطقه ساریر ۵ بیمارستان دولتی، ۲۳ مرکز بهداشتی و ۹۹ داروخانه و ۷ درمانگاه مشغول به فعالیت می‌باشند.

پل فاتح سلطان محمد
پل فاتح سلطان محمد

ساکنان منطقه ساریر برای تردد از جاده‌های دریایی و زمینی استفاده می‌کنند و به سایر نقاط شهر دسترسی پیدا مینمایند. حمل و نقل دریایی توسط کشتی‌ها از اسکله‌های موجود در منطقه می‌باشد.

این منطقه دارای ۳ محور اصلی جاده‌ای است. یکی از آنها راه‌های ساحلی جاده‌ای است که به دنبال سواحل بسفر می‌باشد. دومین خیابان حاجی عثمان می‌باشد که به جاده‌ ساحل کفلی‌کوی متصل می‌شود. و دیگری خیابان بیوک دره است که مناطق ایستینیه پارک و تاراپیا را به جاده متصل می‌کند و مهم‌ترین قسمت حمل و نقل جاده‌ای منطقه بزرگراه غربی شرقی است که خلیج اروپایی را به سمت آسیایی با پل سلطان محمد فاتح متصل می‌کند.

از منطقه ساریر روزانه خطوط مینی‌بوس و اتوبوس برای مناطق تکسیم و بشیکتاش در حال حرکت است.

همچنین مترو شماره M2 از منطقه ساریر با چهار ایستگاه در حال گذر است که می‌توان از دسترسی‌های مهم منطقه برشمرد.

.

بررسی منطقه ساریر برای خرید خانه

شهرک مسکونی وادی کرو

ساریر استانبول را باید از بهترین نقاط استانبول برای زندگی دانست ،جایی که بسیاری از جمعیت این منطقه را افراد با سطح بالا و تحصیلکرده از تمام مناطق جهان تشکیل داده اند.
ساری از جمله مناطق بسیار خوشنام شهر استانبول ترکیه است که توانسته با ساختار خوب و منظم ‌و البته مدرن خود توجهات بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد .منطقه ساریر در شمال شهر استانبول قرار گرفته و مشرف به دریای سیاه و البته تنگه بسفر و پل های بغاز می باشد که از لحاظ دسترسی و لوکیشن در منطقه ای بینظیر از کلانشهر استانبول واقع گردیده است.

چرا ساریر؟؟
در پاسخ به این سوال عوامل بسیار زیادی را می توان مطرح نمود که به مهترین آن خواهیم پرداخت، منطقه ساریر به علت اصالت و قرارگیری در مقطه ای بسیار عالی از استانبول از گذشته مورد توجه بوده است و بسیاری از کشورهای اروپایی سفارت خانه های خود را در این منطقه بنا نموده اند که مهمترین آن را باید به سفارت ایالات متحده آمریکا که در این منطقه واقع شده اشاره کرد .قرارگیری سفارت خانه آمریکا در این منطقه خود نشانگر اهمیت منطقه ساریر استانبول است که از قدیم برای سکونت و داشتن زندگی مطلوب مطرح میگردیده است.
ساریر دارای مناطق سطح بالای بسیاری مانند ایستینیه است که جایگاه ثروتمندان از کشورهای مختلف در این منطقه به شمار میرود.
ساریر درست در همسایگی مناطق مطرحی مانند بشیکتاش و شیشلی قرار داردکه تمام اینها در کنار یکدیگر مناطق مطرح و باشکوه استانبول را تشکیل داده اند.
به طور کلی ساریر را در کنار شیشلی و بشیکتاش باید از بهترین های اروپایی استانبول برای زندگی دانست.

مجموعه مسکونی اسکای لند

کدام مناطق ساریر برای خرید خانه بهتر است؟
در یک‌نگاه کلی باید به این نکته توجه نمود که ساریر به طور کلی از محلات بسیار خوب و خوشنامی برخوردار است‌و محلات ضعیف و فرسوده با بافت‌ محلی و بومی در آن بسیار کم یافت می شود.
اما مناطقی مانند ایستینیه ،تارابیا،ایاض آقا و البته محله خوشنام ‌و معروف ماسلاک را باید از بهترین های ساریر دانست.
منطقه زکریاکوی ساریر نیز در سال های اخیر برای دوستداران خرید ویلا بسیار مورد استقبال قرار گرفته که در فاصله کوتاهی تا مرکز منطقه قرار گرفته و از لحاظ دسترسی بسیار مطلوب است.

 

ساریر از لحاظ امکانات چگونه است؟
همانطور که از ابتدای مقاله به ویژه گی های ساریر پرداختیم باید دریافته باشید که این منطقه از استانبول که منطقه ثروتمندان و افراد سطح بالا محسوب می شود کلیه امکانات از هر زمینه ای در آن لحاظ و در اختیار اهالی و ساکنین محلات مختلف در منطقه ساریر استانبول قرار گرفته است.
منطقه ساریر استانبول دارای امکانات مختلف در حوزه های فرهنگی و اجتماعی ،ورزشی در سطحی بسیار خوب و عالی است‌ که به صورت روزانه مشغول خدمت رسانی به ساکنین‌ منطقه می باشد.
ایستینیه پارک معروف ترین مرکز خرید استانبول که لاکچری ترین مرکز خرید اروپایی نیز محسوب می شود نیز در این منطقه از استانبول واقع گردیده.

رزیدانس مسکونی ماسلاک ۱۴۵۳

چه طبقه ای از مردم در ساریر ساکنند؟
با توجه به شرایط ویژه و خاص منطقه ساریر در شهر استانبول بسیاری از اهالی این منطقه نامدار و خوشنام استانبول را قشر تحصیلکرده و ثروتمندان تشکیل می دهند که به نوعی نگین شهر استانبول نیز محسوب می شود.خارجیان بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی مانند آلمان ،انگلستان و فرانسه در این منطقه مشغول زندگی می باشند.همچنین به علت قرار گیری سفارتخانه های کشورهای مطرح جهان در ساریر ،بسیاری از کارمندان این سفارتخانه ها نیز در ساریر مشغول زندگی می باشند.
به طور کلی در ساریر منطقه زندگی افراد ثروتمند شهر استانبول است که ازگذشته نیز به همین شکل بوده است.

 

هزینه زندگی در ساریر؟؟
با توجه به ساختار منطقه ساریر استانبول و زندگی افراد متمول و ثروتمند در این منطقه از استانبول،هزینه زندگی در این منطقه از استانبول بالا و از مناطق گران شهر استانبول محسوب می شوند.بسیاری از شهرک های مسکونی و رزیدانس ها در این منطقه دارای شارژ های بسیار بالا می باشد که بر اهالی شهرک ها وضع می شود.همچنین اکثر برندها و فروشگاه های مطرح دنیا نیز در این منطقه از استانبول واقع شده اند .به طورکلی و با توجه به همه جوانب ساریر را باید از مناطق گران شهر استانبول دانست.

اسکودار استانبول کجاست؟

منطقه اسکودار استانبول  یکی از مناطق اسیایی شهر استانبول است که از شمال با منطقه بی کوز از شمال شرق با منطقه عمرانیه از شرق با منطقه آتاشهیر از جنوب با منطقه کادیکوی و از غرب با تنگه بسفر همسایه است. منطقه اسکودار دارای ۳۳ محله می باشد که از مناطق ‫‬‮پرتعدد محله در شهر استانبول می باشد و طی سرشماری سال 4102جمعیت این منطقه به 534هزار نفر رسیده است. ‬‬‬‬‬‬

 

تپه بیوک چامیلجا
نمایی از تپه بیوک چامیلجا

اسکودار دارای موقعیت جغرافیایی ویژه ای در استانبول است. این منطقه تقریبا در جهت شمال به جنوب و جنوب شرقی سواحل بسفر است.تپه بیوک چامیلجا Büyük Çamlıca بلندترین نقطه در منطقه اسکودار است که ارتفاع ان به ۳۶۸ متر میرسد.در منطقه اسکودار تپه دیگری با نام کوچوک چامیلجا نیز وجود دارد که ارتفاع این تپه به ۲۲۷ متر میرسد.اسکودار یکی از مناطق استانبول است که باغستان ها فضای قابل توجهی را در ان میپوشاند.

خط ساحل در منطقه اسکودار تقریبا ۱۲  کیلومتر است.

 

اسکودار تاریخی
عکسی تاریخی از اسکودار قدیم

اسکودار یکی از مهمترین شهرک های ترکهای عثمانی در استانبول در زمان امپراطوری عثمانی بود که مورد بازسازی اساسی در آن دوره قرار گرفت .در ان زمان منطقه اسکودار و مناطق اطراف ان با بناهایی مانند مجتمع ها؛ مساجد حمام ها  و چشمه ها اراسته گردیده بود.

برج دختر استانبول یکی از مهمترین بناهای ان دوره است.

 

عمارت سعداله پاشا اسکودار
عمارت سعداله پاشا

در دوره  عثمانی این منطقه دارای ساحل و خانه های ساحلی زیادی در شهر بود که تنها تعداد کمی از عمارت ها تا به امروز باقی مانده است و به جای  ساختمان های سوخته و قدیمی و تخریب شده؛ اکنون عمارت های جدید ساخته شده است.

برخی از عمارت های قدیمی منطقه که هنوز قابل مشاهده است میتوان به :عمارت قبرس؛ عمارت عابدافندی؛ عمارت ادیب افندی؛عمارت رجایی زاده؛ عمارت محمود ندیم پاشا؛ عمارت سعداله پاشا و عمارت فاتح احمد اشاره نمود.

 

 

کاخ بیلربی
اسکودار کجاست

اسکودار یکی از سرسبزترین مناطق استانبول است که جنگل های این منطقه در حال حفاظت و نگهداری است.

رصدخانه وانیکی؛دبیرستان دخترانه کندیلی ؛ جمیل ملا ؛ منیر بی ؛ فاتح پاشا ؛ نیز از دیگر اماکن دیدنی این منطقه هستند.

برخی از موسسات اصلی اموزشی و فرهنگی در منطقه اسکودار استانبول قرار دارند که به طور کلی شامل ۳۶ موسسه اموزشی پیش دبستانی ؛۸۷ مدرسه ابتدایی؛۶۵ مدرسه رسمی و ۲۲ مدرسه خصوصی و ۲۱ موسسه رسمی را شامل میشود.

اتوبان d100 استانبول
نمایی از اتوبان d100 استانبول

حمل و نقل

اهمیت منطقه از نظر حمل و نقل تا به امروز ادامه دارد.خدمات کشتی های مسافری بین مناطق اسکودار و کاباتاش وسیرکیجی مدتی پس از افتتاح پل بسفر به پایان رسید.اسکودار استانبول

اتوبان D100جدید نیزاز این منطقه عبور کرده و با گذر از چهارراه اوزون چایر به پل شهیدان میرسد.

 

اتوبوس دریایی
اتوبوس دریایی

فعالیت اقتصادی غالب در منطقه اسکودار تجارت است.از انجا که حتی مناطق کوچک کشاورزی به مناطق مسکونی تبدیل گردیده فعالیت کشاورزی بسیار ناچیز است. با این حال تعداد زیادی از شرکت های صنعتی و تجاری در مرکز اداری منطقه اسکودار دایر می باشد.

 

ساحل سالاجاک اسکودار
ساحل سالاجاک اسکودار

اکثر جمعیت  منطقه اسکودار را صنعتگران و  صنعتگران بازنشسته تشکیل میدهند.همچنین بندر مهم حیدر پاشا در منطقه اسکودار و کادیکوی مشغول به فعالیت است.

منطقه آلتونیزاده Altunizade یکی از مناطق مدرن اسکودار است که مراکز خرید بسیاری را در خود جای داده است.

مرکز خرید کاپیتول که از قدیمیترین مراکز خرید استانبول است در اسکودار جای دارد و در منطقه التونیزاده به کار خود میپردازد. از دیگر مراکز خرید این منطقه میتوان از مرکز خرید آکاسیا نام برد که مجتمعی تازه ساخت و مدرن است.

 

شهرداری اسکودار
شهرداری اسکودار

مدیریت

شهرداری منطقه اسکودار در سال ۱۹۸۴ تاسیس  و به منطقه ای مستقل تبدیل گردید.شهرداری این منطقه طی سالیان طولانی در اختیار حذب عدالت و توسعه از حزب حاکم بوده است.طی انتخابات شهرداری ها در سال ۲۰۱۹ HİLMİ TÜRKMEN به عنوان شهردار این منطقه انتخاب گردید.

 

کادیکوی استانبول کجاست؟

منطقه کادیکوی استانبول  یکی از مناطق استانبول در قسمت آسیایی است که از غرب و جنوب با دریای مرمره از شمال با منطقه اسکودار از شمال شرق با منطقه آتاشهیر و از شرق با منطقه مال تپه همسایه است.

یکی از زیباترین و طولانی‌ترین ساحل‌های شهر استانبول در منطقه کادیکوی واقع گردیده که طول آن به ۲۱ کیلومتر می‌رسد که از محله حیدر پاشا آغاز و به محله بوستانجی ختم می‌گرد.

منطقه کادیکوی را می‌توان یکی از شلوغ‌ترین مناطق واقع در قسمت آسیایی استانبول نام برد. منطقه کادیکوی از قدیمی‌ترین مناطق آسیایی است که بناهایی از دوره عثمانی نیز در آن به چشم می‌خورند.

کادیکوی کجاست
کادیکوی کجاست

پیدایش و تأسیس منطقه به قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد که در آن دوره اقدام به ساخت شهرک‌های مسکونی در این منطقه گردیده شده.

این منطقه استانبول منطقه‌ای مهم با دسترسی‌های بسیار زیاد در حوزه حمل و نقل می‌باشد. لذا منطقه کادیکوی مناطق مختلف استانبول را به یکدیگر متصل می‌نماید. منطقه کادیکوی در بررسی آماری سال ۲۰۱۵ رتبه دوم بررسی برای کیفیت زندگی در شهر استانبول را نصیب خود کرده است.

منطقه کادیکوی در سال‌های ۱۸۶۹ تا ۱۹۴۰ زیرمجموعه و تحت پوشش منطقه اسکودار بود که در سال ۱۹۸۴ به منطقه‌ای مستقل با شهرداری جدید تبدیل گردید.

کادیکوی استانبول
کادیکوی استانبول

در منطقه کادیکوی در محله‌های مانند بهاریه، موهوردار، مودا، گوزتپه و ارن‌کوی و بوستانجی تا دهه ۵۰ اغلب ساکنین این مناطق را ثروتمندان تشکیل می‌دادند. در دهه ۱۹۳۰ ساختمان‌های جدید بین کادیکوی و بوستانجی در این مناطق پدیدار آمدند که شکلی زیبا به کادیکوی بخشیدند.

ویلاها و بناهای بسیار لوکس در خیابان بغداد از سال 1950 به بعد کادیکوی را به منطقه‌ای پیشترفته تبدیل کرد که جمعیت آن رو به افزایش است.

افتتاح پل سفر در سال ۱۹۷۲ باعث تقویت روابط بین دو طرف شهر شد و منجر به افزایش تعادل جمعیت کادیکوی گردید. پس از سال ۱۹۸۴ جاده ساحلی طولانی بین کادیکوی و پندیک در آخرین مناطق ساحلی ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته.

کادیکوی

در سال ۲۰۱۴ در منطقه کادیکوی تعداد ۵۴ مدرسه ابتدایی ۵۸ مدرسه راهنمایی ۴۵ دبیرستان و ۱۱ مرکز آموزش ویژه و توانبخشی در منطقه کادیکوی وجود داشته است. مؤسسات آموزش عالی شامل دانشگاه مارمارا، دانشگاه Doğuş و دانشگاه اوکان نیز در این منطقه مشغول به فعالیت می‌باشند. در کل ۱۲ بیمارستان وجود دارد که ۳ بیمارستان دولتی و ۹ بیمارستان بخش خصوصی می‌باشند.

خیابان بهاریه کادیکوی
خیابان بهاریه

خیابان بهاریه یکی از زیباترین خیابان‌های منطقه کادیکوی می‌باشد که شهرت خاصی در شهر استانبول را نیز دارا می‌باشد. برخی از سینماها و تئاترها و فضاهای فرهنگی در این خیابان مشغول به فعالیت می‌باشند. در سال ۱۹۹۲ خیابان بهاریه به جاده پیاده‌روی تبدیل گشت که چهره‌ای خاص به آن بخشیده است. فرهنگسراهای متعددی همچون جاده بوستان، خانه اپرای ثریا سینما رکس کادیکوی، و موزه اسباب بازی‌های استانبول نیز در این خیابان واقع گردیده است.

خیابان بغداد کادیکوی
خیابان بغداد

خیابان بغداد استانبول نیز در منطقه کادیکوی واقع است که از مطرح‌ترین و به‌نام‌ترین خیابان‌های شهر استانبول به شمار می‌آید که سابقه‌ای قدیمی و شهرتی خاص دارد.

این خیابان تقریباً موازی با خط ساحل دریای مرمره می‌باشد که مهم‌ترین بخش خیابان ترافیک یک‌طرفه آن از شرق به غرب می‌باشد.

خیابان بغداد  را ازخیلی جهات و اهمیت و زرق و برق می‌توان با خیابان استقلال استانبول در بخش اروپایی مقایسه کرد.

این خیالان اصلی در یک منطقه مسکونی در مقیاس بالاست. خیابانی یک‌طرفه، با درختانی قدیمی و زیبا با مراکز خرید، فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های مُد و فَشن روز دنیا و فروشگاه‌هایی زیبا با مارک‌های معروف دنیا، رستوران‌های بین‌المللی ، بارها و کافه‌ها از جمله مکان‌های خاص این خیابان می‌باشند.

خیابان بغداد کادیکوی
خیابان بغداد

خیابان بغداد می‌تواند به عنوان یک مرکز خرید بزرگ در فضای باز در نظر گرفته شود.

بیشتر فروشگاه‌های خرده‌فروش در تمام روزهای هفته از جمله ظهر یکشنبه باز می‌باشند.

به‌طور کلی بیشترین فروشگاه‌ها و مراکز خرید در این خیابان فی‌مابین محله‌های سوآدیه و جاده بوستان می‌باشند که مراکز خرید و فروشگاه‌های مد در آن واقع گردیده.

در خیابان بغداد علاوه بر گزینه‌های اتوبوس و تاکسی، گزینه‌های حمل و نقل متنوعی نیز وجود دارند. پایانه‌های مسافری همچنین کشتی پرسرعت کاتاماران با سرعت بالا در کادیکوی و بوستانجی و راه‌آهن منطقه‌ای در شمال خیابان واقع شده و به مسافرین خدمات ارائه می‌نماید.

محله بوستانجی همچنین دارای اسکله‌ای برای کشتی‌های مسافرتی است که ارتباط با بخش اروپایی این شهر و همچنین جزایر پرنسس را نیز فراهم می‌کنند.

تیم فوتبال فنرباغچه
تیم فوتبال فنرباغچه

تیم فوتبال فنرباغچه  یکی از پرطرفدارترین و مطرح‌ترین تیم‌های ورزشی کشور ترکیه و شهر استانبول در منطقه کادیکوی متولد و به یکی از قطب‌های این کشور تبدیل گردید.

استادیوم فوتبال تیم فنرباغچه یکی از زیباترین استادیوم های ورزشی در استانبول می‌باشد که در محله فنرباغچه منطقه  واقع گردیده که سالانه پذیرای تعداد زیادی از طرفداران این تیم ورزشی در این منطقه است.

به غیر از باشگاه‌ فنرباغچه بیش از ۱۰۰ کلوپ ورزشی دیگر در رشته‌های بسکتبال، والیبال، شنا، قایقرانی، تیراندازی، بیلیارد، ژیمناستیک و تکواندو و سوارکاری نیز در این منطقه مشغول به فعالیت می‌باشند.

کادیکوی استانبول

جمعیت منطقه از زمان تأسیس این منطقه به سرعت افزایش یافته و نرخ رشد سالانه جمعیت به ۱۰ درصد در دهه ۱۹۷۰ رسیده است. اگرچه در دهه ۱۹۸۰ سرعت رشد جمعیت کند شد جمعیت این منطقه تا سال ۲۰۰۹ هنگامی که به حد فعلی خود رسید به طور مداوم افزایش یافت. جمعیت منطقه کادیکوی طی سرشماری‌های سال ۲۰۱۹ به 530 هزار نفر رسیده است.

 

حمل و نقل
حمل و نقل

منطقه‌ کادیکوی از نظر حمل و نقل کشور ترکیه از جایگاه مهمی برخوردار است. برخی از اصلی‌ترین مسیرهای حمل و نقل که مراکز مختلفی را از آسیا به نواحی مختلف در این شهر متصل می‌کند.

مهم‌ترین اتوبانی که از منطقه‌ کادیکوی عبور می‌کند اتوبان D100 است که در گذشته با آنکارا آسفالت یا بزرگراه E5 شناخته می‌شد.

یکی از مهم‌ترین عوامل حمل و نقل در منطقه‌  اولین ایستگاه خط ریلی است که مراکز مختلف منطقه آسیایی را به استانبول متصل می‌کند. ایستگاه راه‌آهن حیدرپاشا، ساختمان ایستگاه و سایر امکانات راه‌آهن در محله حیدرپاشا در منطقه کادیکوی قرار گرفته است.

ایستگاه مترو کادیکوی
ایستگاه مترو کادیکوی

این ایستگاه به‌ طور کلی از لحاظ حمل‌ و نقل مسافر در قسمت آسیایی استانبول نقش بسیار مهمی را دارد.

بخش قابل توجهی از ساکنین منطقه  از کشتی‌های خط شهری استفاده می‌کنند.

اسکله‌های کشتی در این منطقه در محله‌های حیدرپاشا و بوستانجی و کادیکوی قرار دارند.

همچنین از اسکله‌های اتوبوس دریایی در کادیکوی و بوستانجی نیز خدمات منظم اتوبوس وجود دارد.

در سال‌های قبل حدفاصل ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۶ خطوط تراموا در بین مناطق کادیکوی و مودا و فنرباغچه به فعالیت می‌پرداختند که با بازسازی این خطوط در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک تراموای نوستالژی بازسازی گشت.

از دیگر نکات مهم در حوزه حمل و نقل در این منطقه می‌توان به ایستگاه مترو کادیکوی که در مرکز این منطقه در خط M4 واقع شده نیز اشاره کرد.

 

.

بررسی خرید خانه در کادیکوی

شهرک مسکونی فورتیس سینانلی 

 

کادیکوی را بدون شک باید از بهترین مناطق آسیایی استانبول دانست که البته از شاخص ترین مناطق استانبول نیز محسوب می شودکه برای خرید خانه توسط خارجیان بسیار مورد توجه بوده است و در سال های اخیر نیز آمار بسیار بالایی در خرید خانه بین خارجیان داشته است.
به علت قرارگیری مناطق بسیار مهم استانبول در منطقه کادیکوی مانند خیابان مطرح و مشهور بغداد و همچنین محلات خوشنامی مانند فنرباغچه و جاده بوستان در این ‌منطقه باعث شده تا کادیکوی در رتبه های بالای فهرست خرید خانه توسط خارجیان قرار گیرد.
کادیکوی به علت داشتن لوکیشن بسیار عالی با تمام امکانات از بهترین مناطق خرید خانه در استانبول محسوب‌می شود که البته در دسته مناطق گران استانبول قرار کرفته که در این مقاله به صورت کامل به توضیحات و جزئیات آن خواهیم پرداخت.

 

پروژه مسکونی کادیکوی ۱۰۷۱

 

چرا کادیکوی؟؟
در پاسخ به این سوال بسیار مهم عوامل زیادی دست به دست هم داده تا کادیکوی به عنوان قلب تپنده شهر استانبول برای خرید خانه تبدیل شود .ابتدا باید به محل قرارگیری منطقه کادیکوی توجه نمود که در یکی از بهترین نقاط استانبول و درست در دروازه آسیایی این شهر در کنار دریای مرمره واقع گردیده که از گذشته تا به کنون نیز مورد توجه بوده است.
جایگاه کادیکوی را در آسیایی استانبول باید مشابه با بشیکتاش در اروپایی استانبول دانست ،همانقدر مهم و حائز اهمیت برای خرید خانه مخصوصا برای خارجیان.
لاکچری ترین خیابان شهر استانبول باعث شده تا بسیاری از ایرانیان که به دنبال پاسپورت ترکیه می باشند کادیکوی و اطراف خیابان بغداد را برای زندگی انتخاب نمایند که مهمترین نقطه عطف خرید خانه در کادیکوی را باید خیابان بغداد استانبول دانست.
نکته بعدی انتخاب کادیکوی برای خرید خانه را باید تجمع افراد ‌متمول و ثروتمند در این منطقه دانست‌که سبب شده تا شخصیت های ثروتمند ایرانی نیز ترغیب به خرید خانه در کنار هم کیشان خود شوند.

ترانسفورم کادیکوی

کدام مناطق کادیکوی برای خرید خانه بهتر است؟؟
کادیکوی به طور کلی و در یک نگاه دارای محلاتی بسیار خوب برای زندگی برای خارجیان می باشد که همواره از آن ها استقبال شده است.
اما محلاتی که همواره برای خرید خانه توسط ایرانیان‌در منطقه کادیکوی مورد توجه بوده است را باید در حومه خیابان بغداد این منطقه دانست‌ که البته محلاتی که در جنوب این خیابان قرار گرفته اند مانند جاده بوستان،فنریولو،فنرباغچه و آجیبادم از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار می باشند که در نوار ساحلی کادیکوی واقع گردیده اند و دارای رزیدانس ها و شهرک لاکچری در این نقاط می باشند.
البته محله مشهور و معروف فیکیر تپه را نیز نباید فراموش کرد که با برج های لاکچری و لوکس خود باعث شده تا توجهات بسیاری را به خود معطوف نماید، منطقه فیکیر تپه با این که از محلات ساحلی کادیکوی محسوب نمی شود اما از مهمترین نقاط کادیکوی برای خرید خانه در کادیکوی می باشد‌ که باید توجه ویژه ای به آن شود.
رزیدانس های موجود در منطقه کادیکوی در سال های اخیر برای ایرانیان متقاضی دریافت پاسپورت ترکیه مورد توجه بوده است که براحتی با خرید آپارتمان یا ‌ویلا داخل این شهرک های لاکچری به شهروندی و پاسپورت ترکیه دست خواهند یافت.

 

 

رزیدانس مسکونی بروکلین پارک

کادیکوی از لحاظ امکانات چگونه است؟؟
کادیکوی را باید بدون شک از بهترین و کامل ترین مناطق کلانشهر استانبول از لحاظ امکانات دانست که در سطحی عالی در ردیف های اجتماعی و سیاسی و همچنین‌ ورزشی به صورت روزانه در خدمت ساکنین منطقه است.
مراکزفرهنگی بسیاری در منطقه کادیکوی در تمام‌محلات در اختیار شهروندان این منطقه است همچنین به لحاظ کافه و رستوران ها کادیکوی در رتبه اولین‌ مناطق استانبول است که کافه ،رستوران های بسیاری را درون خود جای داده است ،اکثر کافه های مطرح در کادیکوی در خیابان بغداد این منطقه مشغول فعالیت می باشند.
از لحاظ ورزشی نیز کلاب های بسیاری در کنار مجموعه بزرگ و شناخته شده فنرباغچه این منطقه مشغول خدمت رسانی می باشند.

 

چه طبقه ای از مردم در کادیکوی ساکنند؟
کادیکوی از مناطق برتر استلنبول است که جایگاه افراد سطح بالا و تحصیلکرده و البته ثروتمند درون خود می باشد.بسیاری از تجار و بازرگانان مطرح از تمام کشورهای خارجی درکادیکوی استانبول مشغول زندگی می باشند .در سال های اخیر و با توجه به اخذ پاسپورت ترکیه با مبلغ 400هزار دلار بسیاری از افراد متمول ایرانی مایل به زندگی در کادیکوی شده اند که این امر نیز ساختار ثروتمند نشین و مدرن و البته زیبای کادیکوی است که تعداد آنها بر اساس آمار نیز بالا می باشد.
به طور کلی کادیکوی را نیز باید در کنار بشیکتاش و ساریر و شیشلی از برترین مناطق استانبول دانست که جایگاه ثروتمندان استانبول محسوب می شود.

رزیدانس مسکونی بایاش ۲۱۶

هزینه زندگی در کادیکوی؟؟
کادیکوی در کنار بشیکتاش و ساریر و شیشلی از گرانترین مناطق شهر استانبول محسوب می شود.
کادیکوی به علت گران بودن قیمت خانه ها و قرارگیری خیابان بغداد و فروشگاه های لاکچری و برند داخل این‌منطقه و قرارگیری ثروتمندان و افراد متمول در این منطقه باعث شده تا کادیکوی را به یکی از گرانترین‌ مناطق استانبول تبدیل نماید.

باکرکوی استانبول کجاست؟

منطقه باکیرکوی استانبول  یکی از مناطق استانبول در قسمت اروپایی است که از غرب با کوچوک چکمجه از شمال با باغچه لی اولر از جنوب با گونگورن و دریای مرمره و از شرق با زیتون بورنو همسایه است.

باکرکوی یکی از مناطق قدیمی استانبول است که در سال 1926 به وجود آمد و مساحتی گسترده داشت این منطقه در سال 1992 تجزیه و مناطق باغچه لی اولر و کوچوک چکمجه از آن تشکیل گردید.

منطقه باکرکوی دارای اصالتی تاریخی و قدیمی از دوره امپراتوری روم می باشد.

نمایی از باکیرکوی
نمایی از باکرکوی

در دوره های آخر امپراطوری بیزانس این منطقه به نام Makrohori یا دهکده اوزون سیتی ، روستای از راه دور معروف بود. در دوره عثمانی این منطقه به نام MAKRİKÖY تغییر نام داده و بعد از به وجود آمدن جمهوری ترکیه به نام فعل یعنی Bakırköy نامگذاری و ترجمه شد.

میدان آزادی باکیرکوی
میدان آزادی باکیرکوی

در سال 1989 منطقه باکرکوی منطقه وسیعی بود که طول آن به 275 کیلوتر می رسید و یکی از مناطق ساحلی زیبای شهربرای شنا و تفریحات ساحلی به شمار می رفت. در آن زمان این منطقه از غرب با چاتالجا از شمال با ایوب سلطان و قاضی عثمان پاشا مجاورت داشت. که در سال 1993 تجزیه و مناطق کوچوک چکمجه و باغچه لی اولر و باجیلار و گونگورن از آن به مناطقی مستقل پدید آمد.

این منطقه از شمال مجاور اتوبان E5  و در همسایگی مناطق گونگورن و باغچه لی اولرو از جنوب با دریا و ساحل زیبای مرمره و دره چیرپیجی قرار دارد.

نمایی از مرکز خرید کاپاسیتی باکیرکوی
نمایی از مرکز خرید کاپاسیتی 

باکرکوی از مناطق مهم اقتصادی شهر استانبول می باشد که اقتصاد آن مبتنی بر صنعت و تجارت است.

در نیمه دوم قرن 19 میلادی در سال 1798 کارخانه پارچه بافی  در این منطقه فعالیت خود را آغاز نمود و جزو اولین تاسیسات صنعتی منطقه گردید. باکرکوی رشد واقعی اقتصادی را از سال 1950 تجربه نمود و در سال 1947 با آئین نامه ای که توسط اداره توسعه شهرداری صادر شده بود آن را برای شهرک های صنعتی سازمان یافته بین منطقه Bakırköyو Yedikule افتتاح گردید. در سال 1949 مناطق مجاور که جزو منطقه صنعتی باکیرکوی بودند مانند مناطق یشیلکوی و کوچوک چکمجه و زیتون بورنو بیشتر به مناطق گشوده به سمت صنعت گسترش یافته اضافه گردیدند.

مرکز خرید گالریا باکیرکوی
مرکز خرید گالریا باکیرکوی

در منطقه باکیرکوی مراکز خرید گالریا و آتریوم و کاروسل و همچنین مراکزی مانند Town Center و کاپاسیتی و مارمارا فروم نیز وجود دارند.

براساس آمار در ماه مارس 2013 تعداد مراکز خرید در باکیرکوی به 11 مرکز می رسد که از 11 کشور برتر اسلوونی، کرواسی، ایسلند، لوکزامبورگ، استونی، مونتر نگرو، مقدونیه، ماستا، قبرس، آلبانی، بوسنی  می باشند.

بازار زیرزمینی، با کیرکوی که در سال 1989 توسط شهرداری ساخته شده و در سال 1991 افتتاح شد تا سال 2009 دارای 101 مغاز است که این بازار همچنان یکی از عوامل موثر در اقتصاد منطقه به شمار می آید.

فرودگاه آتاتورک استانبول
فرودگاه آتاتورک استانبول

فرودگاه آتاتورک استانبول

فرودگاه آتاتورک استانبول در غرب محله باکیرکوی واقع گردیده است که تا سال 2019 مهمترین فرودگاه کشور ترکیه به حساب می آمد ،بعد از ساخت و تکمیل فرودگاه جدید استانبول تمام امکانات این فرودگاه طی نقل و انتقال  گسترده ای به فرودگاه جدید استانبول منتقل گردید. همچنین فرودگاه آتاتورک با مساحت 11077 کیلومترمربع (1178 هکتار) حدود یک سوم منطقه را شامل می شود.

آتاشهیر استانبول کجاست؟

منطقه آتاشهیر استانبول یکی از مناطق قسمت آسیایی شهر استانبول است که در سال ۲۰۰۸ از تجزیه مناطق کادیکوی، عمرانیه و اسکودار تشکیل و به منطقه‌ای مستقل با همین نام تبدیل گردید .

این منطقه پس از استقلال به یکی از مناطق 39 گانه استانبول پیوست.

آتاشهیر از جنوب با منطقه کادیکوی، از غرب با منطقه اسکودار، از شرق با محله سنجاق‌تپه و  مال‌تپه و از شمال با منطقه عمرانیه همسایه است.

آتاشهیر طی سرشماری سال ۲۰۱۳ در شهر استانبول دارای ۴۰۵ هزار نفر جمعیت و  ۶۷ محله می‌باشد.

آتاشهیر
آتاشهیر کجاست

قسمت ضلع غربی منطقه آتاشهیر زمانی به معروفیت و محبوبیت دست یافته که شرکت‌های بزرگ ساختمانی در اراضی غربی این منطقه ساختمان‌ها و پروژه‌های مسکونی و اداری زیادی را ایجاد و بهره‌برداری نمودند.

به عنوان نمونه از پروژه‌های محلیVaryap Meridian و uphill court در قسمت غربی منطقه آتاشهیر می‌توان نام برد. همچنین در سال ۲۰۱۳ در قسمت غربی آتاشهیر استادیوم زیبا و لوکس اولکر اسپرت آرنا افتتاح گردید.

شهرداری آتاشهیر
شهرداری آتاشهیر

شهرداری آتاشهیر پس از انتخابات محلی در سال ۲۰۰۹ تأسیس و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که یکی از موفق‌ترین شهرداری‌ها از نظر زیرساخت و تکمیل پروژه‌های عمرانی در استانبول محسوب می‌شود.آتاشهیر استانبول

ساختمان شهرداری و همچنین اداره امنیت منطقه آتاشهیر در خیابان Barbaros واقع شده است که ۱۴ مدیر ارشد فعال در حوزه‌های مختلف در آن مشغول به فعالیت می‌باشند.

شهردار فعلی منطقه آتاشهیر از سال ۲۰۰۹ تا هم‌اکنون Battal İlgezdi می‌باشد.

اداره گمرک ارن کوی
اداره گمرک ارن کوی

آتاشهیر یکی از مناطق خوب استانبول با اقتصادی شکوفا و نوآوری‌های متعدد است. مراکز خرید بزرگ و شناخته شده پالادیوم Palladium، اوپتیموم Optimum، برندیوم BRANDIUM ، نوادا Novada  کرفور Carrefour و مراکز تفریحی و تجاری متعدد دیگری در این منطقه مشغول به فعالیت میباشند.آتاشهیر استانبول

در آتاشهیر تعداد خیلی زیادی مراکز تفریحی، کافه‌ها، رستوران‌ها و مارکت‌های زنجیره‌ای در دسترس می‌باشند. بانک‌ها و مراکز اقتصادی نیز در این منطقه با کاربردهای فراوان به چشم می‌خورند.

اداره گمرک Erenköy با مساحتی بالغ بر ۳۲۸ هزار متر مربع در یکی از اصلی‌ترین بلوارهای منطقه آتاشهیر واقع گردیده است که خود دارای قسمت‌های متعدد و مختلفی در زمینه‌های گوناگون می‌باشد.آتاشهیر استانبول

پارک بولنت اجویت
پارک بولنت اجویت

منطقه آتاشهیر دارای پارک‌ها و فضاهای سبز و تفریحی بسیاری می‌باشد که در همین زمینه در سال 2012 در محله باربارس BARBAROS پارکی با هشت هزار متر مربع با نام بولنت اجویت Bülent Ecevit با زمین‌های بسکتبال و فوتبال سالنی در محیطی زیبا با حوضچه‌ها و آبشارهای منحصر به فرد دارای  وسایل بازی کودکان ، لوازم ورزشی  متعدد و جاده‌های سلامتی به بهره‌برداری عمومی رسیده است.آتاشهیر استانبول

همچنین اماکن تفریحی و پارک‌های دیگری در منطقه آتاشهیر با نام‌های Nazım Hikmet و

Deniz Gezmiş و نجم‌الدین اربکان Necmettin Erbakan در دسترس عموم می‌باشد.

دانشگاه‌های یدی‌تپه آتاشهیر
دانشگاه‌های یدی‌تپه آتاشهیر

دانشگاه‌های یدی‌تپه Yeditepe Üniversitesi و آجی‌بادم Acıbadem در منطقه آتاشهیر واقع گردیده است.

تعداد واحدهای آموزشی در منطقه آتاشهیر طی آمار سال ۲۰۱۶ در حوزه‌های مختلف به شرح ذیل می‌باشد.

۶۱ واحد مهدکودک ، واحدهای آموزش ابتدایی ۴۱ واحد که از این تعداد ۲۲ واحد دولتی و ۱۹ واحد به صورت خصوصی می‌باشند. تعداد ۳۵ واحد آموزشی در مقطع تحصیلی راهنمایی که از این تعداد ۲۲ واحد دولتی و ۱۳ واحد خصوصی می‌باشند همچنین تعداد ۴۱ واحد آموزشی در مقطع تحصیلی متوسطه که از این تعداد ۱۹ واحد دولتی و ۲۳ واحد به صورت خصوصی مشغول به فعالیت می‌باشند.آتاشهیر استانبول

بزرگراه D100
بزرگراه D100

شبکه حمل و نقل در منطقه آتاشهیر  بسیار توسعه یافته است. در تقاطع‌های بزرگراه‌های شماره O-2 و O-4 رسیدن به پل‌های آتاشهیر بسیار راحت و قابل دسترس می‌باشد.آتاشهیر استانبول

همچنین طی ساعات مختلف به صورت روزانه اتوبوس از منطقه کادیکوی به منطقه آتاشهیر  دایر می‌باشد. از منطقه اسکودار به آتاشهیر نیز مینی‌بوس‌ها آماده‌ی جابه‌جایی مسافران می باشند. از میدان تکسیم نیز به صورت منظم برای آتاشهیر سرویس حمل و نقل عمومی موجود است. نکته مهم دسترسی عمومی جهت اتصال به منطقه آتاشهیر استفاده از خطوط مترو مناطق کادیکوی و کارتال می‌باشد که تا ساعت ۱ بامداد آماده خدمت رسانی می‌باشند.

باشگاه ورزشی ulker sport
باشگاه ورزشی ulker sport

در سال ۲۰۰۷ تیم فوتبال زنان شهرداری آتاشهیر به صورت متوالی طی ۲ فصل پیاپی در سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۰ و ۲۰۱۲-۲۰۱۱ موفق به کسب مقام قهرمانی در لیگ ۱ کشور ترکیه گردید.

ماسلاک استانبول کجاست؟

ماسلاک کجاست؟
ماسلاک بدون شک از بهترین و شناخته شده ترین مناق استانبول می باشد که همواره مورد توجه متقاضیان خریداران خانه در شهر استانبول بوده است و در سال های اخیر ایرانیان بسیاری این منطقه را برای خرید خانه و اسکان داخل استانبول برگزیده اند .
ماسلاک به عنوان نگین درخشان منطقه سرسبز و نام آشنای ساریر در شمال استانبول در حال خودنمایی است جایی که زیباترین برج های مسکونی و تجاری استانبول در آن واقع گردیده اند و چهره ای زیبا به این نقطه از شهر استانبول بخشیده اند.
برج های قرار گرفته در این منطقه لاکچری دارای سازه های بسیار زیبا با ساختاری منظم و ساخته شده توسط برترین هلدینگ های ساختمانی خارجی است که این منطقه را برای قراردادن پروژه های خود برگزیده اند.

به طور کلی ماسلاک منطقه ای است که ثروتمندان آن را برای خرید و اجاره خانه داخل استانبول انتخاب مینمایند این امر و همچنین مشهور بودن و محبوبیت ماسلاک در بین این قشر از جامعه سبب گردیده تا از لحاظ قیمتی این منطقه به نسبت سایر مناطق مشابه دارای بازه قیمتی به نسبت بالاتری باشد .
از نکات بسیار مهم در ارتباط با ماسلاک استانبول باید به این نکته توجه داشت که قالب سفارتخانه های برتر کشورهای سطح بالا و شناخته شده مانند ایالت متحده و بسیاری از کشور های خوشنام اروپایی در این منطقه قرار گرفته اند.
علاوه بر این ویژه گی بسیار مهم باید به حضور شرکت ها و هلدینگ های برتر داخلی و خارجی در ماسلاک اشاره نمود که برای فعالیت اقتصادی خود این منطقه از استانبول را ترجیح داده اند.

از لحاظ لوکیشن و دسترسی نیز ماسلاک جایگاهی فوق العاده دارد این منطقه در فاصله کوتاهی تا اتوبان E80 یا همان بزرگراه اروپا واقع شده که کار دسترسی را برای راهیابی به مناطق غربی و شرقی استانبول بسیار آسان‌نموده از طرفی این منطقه با پل های متصل کننده اروپایی به آسیایی نیز در جایگاه مطلوب و کوتاهی قرار گرفته است .
خط مترو در منطقه ماسلاک مشغول به فعالیت است که از نکات ویژه این منطقه در بحث حمل و نقل عمومی محسوب می شود.

شهرک های مسکونی برتر و شناخته شده استانبول در ماسلاک قرار گرفته اند که مورد توجه ایرانیان بسیاری برای خرید یا اجاره خانه بوده است میانگین قیمت خرید خانه در این منطقه محبوب استانبول برای آپارتمان یک خواب از یک میلیون لیر استارت میشود که بر اساس امکانات و‌ موقعیت هر شهرک ساختمانی قیمت متفاوت خواهد بود.

برای اجاره خانه در ماسلاک نیز برای خانه ۱ خواب حداقل از ۵ هزار لیر ماهیانه باید در نظر گرفته شود که آن نیز بر اساس موارد مختلف متفاوت است.

با توجه به موارد یاد شده فوق اگر به دنبال خرید خانه ای مشابه با مناطق شمالی شهر تهران مانند فرشته و زعفرانیه یا سایر نقاط دنج و برتر شهر تهران در داخل استانبول می باشید بدون شک بهترین محله برای خرید یا اجاره خانه برای شما رزیدانس های برتر منطقه ماسلاک در استانبول می باشد.

 

خرید ملک در استانبول

همه چیز درباره خرید خانه در ترکیه

بهترین محله های استانبول

بهترین محله های استانبول

کجای استانبول بهتره

کجای استانبول بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *