قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی کجاست؟

زمانی که این سوال در ذهن شما شکل می‌گیرد باید در پاسخ گفت، این جزیره خودمختار در بخش جنوبی کشور ترکیه قرار دارد که با توجه به شرایط کنونی، به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری و مهاجرتی در بین ایرانیان تبدیل شده است.

این منطقه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های مدیترانه شناخته می‌شود که از جاذبه‌های طبیعی بسیاری برخودار است و علاوه‌بر موقعیت توریستی مناسب می‌تواند برای تحصیل و مهاجرت نیز گزینه مناسبی باشد.

برای آن دسته از افرادی که قصد داشته باشند تا به‌منظور تفریح یا اقامت، این کشور را انتخاب کنند داشتن اطلاعاتی درباره، قوانین، فرهنگ و شرایط اخذ ویزا از اهمیت بالایی برخودار است، پس تا انتهای مقاله با ما همراه شوید تا به این مسائل بپردازیم.

قبرس شمالی کجاست؟

قبرس در واقع جزیره بزرگی است که به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده و اولین چیزی که باید در پاسخ به اینکه قبرس شمالی کجاست گفت، مربوط به همین مورد بوده که این منطقه بخشی از یک جزیره بزرگ‌تر است.

جزیره‌ای زیبا که در بخشی از دریای مدیترانه قرار دارد و مطابق با نقشه از شمال با ترکیه، از جنوب با مصر، در بخش شرقی با کشور سوریه و همسایه غربی قبرس نیز یونان است.

برای معرفی کامل قبرس شمالی بهتر است بدانید که این منطقه مساحتی بالغ بر 3354 کیلومتر دارد و جمعیت آن نیز در حدود 330 هزار نفر برآورد می‌شود.

آب و هوای قبرس شمالی

زمانی که در پاسخ به اینکه قبرس شمالی کجاست به دریای مدیترانه اشاره می‌کنیم، باید گفت هوایی معتدل دارد که بیشتر مواقع سال آفتابی است و بهترین زمان سفر به قبرس برای لذت‌بردن از تفریحات آبی خواهد بود. از سوی دیگر زمستان‌های کم‌بارشی در این منطقه دیده می‌شود.

میانگین دما در تابستان‌های این منطقه به چیزی در حدود 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و از سوی دیگر ماه‌های سرد سال نیز هوای مطلوب و دل‌پذیری را شاهد هستیم.

هوای مدیترانه‌ای حاکم بر این سرزمین باعث می‌شود تا تابستان‌های بلندی را برای گذران تعطیلات به‌وجود آورد و زمستان‌ها نیز هوایی ملایم همراه با بارندگی‌های مناسب را به‌دنبال دارد.

بهترین زمان سفر به قبرس شمالی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که نیاز دارید تا شرایط آب‌وهوایی این منطقه را مورد بررسی قرار دهید برای تعیین بهترین زمان سفر به قبرس است که برای برای اهداف گردشگری اهمیت دارد.

اگر هدف شما از دریافت اطلاعاتی درباره اینکه قبرس شمالی کجاست، برای یافتن موقعیت مناسب گردشگری و سفر تفریحی باشد بدون شک نیاز دارید تا بهترین زمان سفر به این منطقه را بدانید.

جغرافیای این منطقه شامل کوهستان، جنگل و سواحل متعدد می‌شود که یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در رونق روزافزون بخش گردشگری در این کشور، به خاطر وجود طبیعت بسیار زیبا است.

به‌طور کلی تمامی فصول سال برای گردش و تفریح در شهرهای مختلف این منطقه مناسب است. البته اگر به‌دنبال یافتن بهترین زمان هستید، می‌توان گفت که فصل بهار و اوخر زمستان از نظر شرایط جوی موقعیت مناسبی برای سفر به این کشور به‌شمار می‌روند.

از سوی دیگر تابستان را می‌توان به‌عنوان شلوغ‌ترین فصلی در نظر گرفت که معمولا گردشگران زیادی برای لذت‌بردن از تفریحات آبی، این منطقه را انتخاب می‌کنند و البته برای آن دسته از افرادی که از ازدحام جمعیت فراری هستند، مناسب به‌‌نظر نمی‌رسد.

در ضمن پاییز و زمستان در این منطقه هوا خیلی سرد نمی‌شود اما ازآنجایی‌که حجم مسافران کاهش پیدا می‌کند، امکان داشتن سفر تفریحی ارزان‌قیمت را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

بعد از اینکه بهترین زمان برای رفتن به این منطقه را انتخاب کردید، درصورتی‌که بخواهید از تور قبرس برای سفر تفریحی استفاده کنید، بهتر است بدانید که هزینه هر کدام از آنها با توجه به خدمات ارائه‌شده، هتل انتخابی، هزینه‌های رفت‌وآمد و برخی موارد دیگر مشخص می‌شود.

تاریخ قبرس شمالی

بعد از اینکه با موقعیت جغرافیایی این منطقه آشنایی پیدا کردید و می‌دانید که قبرس شمالی کجاست، در رابطه با تاریخ آن نیز باید این‌طور گفت که خیلی قدمت بالایی به‌عنوان یک کشور مستقل ندارد.

با در نظر گرفتن بناهای تاریخی و قلعه‌هایی با قدمت باستانی، می‌توان گفت که پیشینه این کشور مدیترانه‌ای به دوران‌های هخامنشی، ساسانی، یونان باستان و گذشته‌های خیلی دور برمی‌گردد.

البته این منطقه از دوران باستان تحت سلطه حکومت‌های ایرانی، عثمانی، یونانی و انگلیس بوده است که هر کدام از آنها تاثیراتی را بر آداب و فرهنگ این جزیره داشته‌اند.

اگر بخواهیم تاریخ قبرس شمالی را به‌عنوان یک منطقه خودمختار و مستقل بیان کنیم، لازم است که به جنگ سیاسی در سال 1974 اشاره کرد که بین یونانی‌ها و ترک‌ها بر سر اشغال قبرس شروع شد.

در سال 1974 یونان برای اولین بار به این جزیره حمله کرد و بعد از آن ترک‌ها در جواب این کودتا، نیروهای نظامی خود را به قبرس فرستادند که در نهایت موفق شدند بخش شمال را در اختیار بگیرند.

بعد از گذشت یک سال درگیری، از سوی سازمان ملل مرزی به‌نام خط سبز برای جداکردن این 2 بخش در نظر گرفته شد. از همین رو در سال 1983 بخش شمالی به‌صورت رسمی اعلام استقلال کرد و با وجود اینکه جوامع جهانی سعی در ایجاد توافق میان این 2 منطقه داشتند اما تا کنون موفق به این کار نشده‌اند.

زبان رسمی در قبرس شمالی

در ادامه برای بررسی اینکه قبرس شمالی کجاست باید به این نکته نیز اشاره کرد که به‌دلیل حضور بخش قابل توجهی از افراد ترک در این منطقه، زبان رسمی آنها ترکی استانبولی است.

البته با توجه به اینکه صنعت گردشگری رونق بسیار خوبی در منطقه دارد بسیاری از ساکنان، انگلیسی را نیز به‌عنوان زبان دوم خود انتخاب کردند و به‌خوبی صحبت می‌کنند.

از سوی دیگر به‌دلیل اینکه تا قبل از جدایی بخش شمالی و جنوبی، یونانی‌ها و ترک‌ها در کنار هم زندی می‌کردند در برخی از روستاها هنوز هم برخی از افراد به زبان یونانی صحبت می‌کنند.

واحد پول قبرس

واحد پول ملی این کشور لیر ترکیه است اما با توجه به مبادلات تجاری زیادی که در این منطقه صورت می‌گیرد، پوند، یورو و دلار نیز در بخش شمالی قبرس پذیرفته می‌شود.

البته باید گفت که قوانین مالی در این منطقه بسیار انعطاف‌پذیر است و شما می‌توانید به‌راحتی ارزهای رایج را در صرافی‌های سطح کشور به لیر تبدیل کنید تا برای خرید اجناس مختلف با مشکلی مواجه نشوید.

سیاست داخلی در قبرس شمالی

اگر در هنگام جست‌وجو درباره اینکه قبرس شمالی کجاست به‌دنبال این هستید تا از سیاست داخلی این کشور اطلاعاتی به‌دست بیاورید باید گفت که نحوه قانون‌گذاری در این نطقه توسط مجلس شورای قبرس شمالی انجام می‌شود.

50 نماینده‌ای که در این مجلس حضور دارند، هر 5 سال یک‌بار و از طریق رای مردم انتخاب می‌شوند تا قوانین مختلف را تصویب یا رد کنند و به‌طور کلی کشوری آرام محسوب می‌شود که مردم به قوانین، آداب و رسوم خود پایبند هستند.

به‌طور کلی در بخش شمالی قبرس نظام سیاسی بر پایه ریاست جمهوری و نخست وزیر استوار است که وظیفه اجرای قوانین را بر عهده دارند، از سوی دیگر قوه قضاییه در این منطقه نیز بر اجرای قوانین نظارت دارد.

سیاست خارجی در قبرس شمالی

تقریبا 50 سال از زمان استقلال قبرس شمالی می‌گذرد اما تا کنون به جزء ترکیه، هیچ کشور دیگری از نظر سیاسی این منطقه را به رسمیت نمی‌شناسد، از همین رو سفارت فعالی در این کشور وجود ندارد.

این منطقه در چند شهر ترکیه مانند استانبول، آنکارا، ازمیر و مرسین دارای کنسولگری است و حدود 13 کشور از قاره‌های مختلف با قبرس شمالی روابطی در قالب امور خدماتی و تجاری برقرار می‌کنند.

از همین رو در ادامه صحبت درباره اینکه قبرس شمالی کجاست و چگونه روابط بین‌المللی خود را با دیگر کشورها برقرار می‌کند؟ باید به این مورد اشاره کرد که چندین کشور اروپایی، آسیایی و همچنین آمریکا در پایتخت این منطقه دارای دفتر انجام امور خارجی هستند.

ساختار اقتصادی قبرس شمالی

برای آن دسته از افرادی که در هنگام کسب اطلاعات درباره اینکه قبرس شمالی کجاست، به‌دنبال بررسی موقعیت این منطقه برای مهاجرت یا سرمایه‌گذاری هستند، دریافت اطلاعاتی در مورد شرایط اقتصادی نیز حائز همیت خواهد بود.

به‌طور کلی در این منطقه ساختار اقتصادی پایداری حاکم بوده و بخش قابل توجهی از اقتصاد خود را مدیون بخش خدماتی همچون تجارت، گردشگری و آموزش است که چیزی در حدود 69 درصد را به خود اختصاص می‌دهد.

از سوی دیگر باید به این مسئله نیز اشاره کرد که نرخ بیکاری در این منطقه کم‌تر از 5 درصد گزارش می‌شود که نشان می‌دهد، موقعیت مناسبی برای یافتن موقعیت شغلی و مهاجرت از این طریق خواهد بود.

نزدیک به 22 درصد از تولید ناخالص این کشور نیز به بخش صنعت مربوط می‌شود و کم‌تر از 10 درصد نیز در اختیار بخش کشاورزی قرار دارد که وابسته به فعالیت‌های مردم در روستاهای متعدد قبرس شمالی است.

بیشتر صادراتی که از سوی بخش شمالی قبرس انجام می‌شود مربوط به مرکبات، تنباکو، محصولات غذایی، وسایل مکانیکی، منسوجات، مصنوعات پلاستیکی، سیمان و مبلمان است.

پایتخت و شهرهای مهم قبرس شمالی

پایتخت قبرس شمالی کجاست؟ اگر این سوال برای شما پیش آمده است باید بدانید که نیکوزیا نام شهری بوده که به‌عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود و در واقع بین بخش جنوبی و شمالی مشترک است.

نیکوزیا تنها شهر 2 تکه و پایتخت مشترک در دنیا شناخته می‌شود که بسیاری از مکان‌های اداری و مراکز صنعتی در این شهر قرار دارند و اغلب افرادی که قصد خرید خانه در قبرس شمالی را دارند، نیکوزیا را انتخاب می‌کنند. دیگر مناطق معروف و مهم به شرح زیر است.

شهر فاماگوستا

فاماگوستا قبرس شمالی کجاست؟ در سواحل شرقی این جزیره می‌توانید یکی دیگر از شهرهای مهمی را ببینید که بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را در دل خود جای داده است. از طرفی ترکیبی از بافت تاریخی و مدرن در این منطقه باعث زیبایی بیشتر آن می‌شود.

شهر گیرنه

اهمیت شهر گیرنه به‌دلیل وجود جاذبه‌های  طبیعی بسیاری است که باعث جذب گردشگران زیادی می‌شود، پس اگر از شما بپرسند که جواهر گردشگری قبرس شمالی کجاست؟ می‌توانید بدون تردید نام شهر گیرنه را بیان کنید.

شهر لفکه

یکی دیگر از شهرهای مهم در منطقه شمالی قبرس، لفکه نام دارد که بخش زیادی از فعالیت‌های کشاورزی در این منطقه انجام می‌شود و باغ‌های مرکبات را می‌توانید در آن مشاهده کنید. در ضمن وجود 3 سد بزرگ در لفکه نیز یکی دیگر از مشخصات اصلی آن به‌شمار می‌رود که به تامین آب شرب می‌پزدازد.

شهر لفکه در دامنه رشته کوه ترودوس و در بخش مرکزی دره‌ای میان کوه و دریا قرار گرفته است که مناظر دیدنی بسیاری را در مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. اگر شخصی بپرسد که بهشت پنهان قبرس شمالی کجاست؟ می‌توان به این شهر اشاره کرد که هوای پاک و مناظر دیدنی زیادی دارد.

شهر اسکله

شهر اسکله قبرس شمالی کجاست؟ پاسخ این است، در محلی که رشته کوه کانتارا با جنگل‌های سرسبز و زیبا برخورد می‌کند، یکی دیگر از شهرهای بخش شمالی قبرس قرار دارد که در زبان یونانی به آن تریکوما هم می‌گویند.

در سال 1975 و بعد از بروز تنش‌های سیاسی در قبرس، ترک‌زبان‌هایی که در شهر لارناکا ساحل جنوبی زندگی می‌کردند مجبور شدند آنجا را ترک کنند و در اسکله ساکن شوند.

این شهر به‌عنوان یکی از مراکز گردشگری بسیار مهم بخش شمالی قبرس شناخته می‌شود که مردمی مهمان‌نواز دارد، در این منطقه هتل‌ها و رستوران‌های متنوعی نیز قرار دارد که از گردشگران پذیرایی می‌کنند.

شهر گوزلیورت

در گوزلیورت قبرس نیز فعالیت‌های کشاورزی رونق بسیاری دارد و انواع مرکبات مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت در باغ‌های این منطقه کشت می‌شوند که بخشی از آنها را به خارج از کشور صادر می‌کنند.

یکی از دلایل شهرت گوزلیورت به‌دلیل برگذاری مراسمی با عنوان جشنواره سالانه پرتقال است که در ماه ژوئن و به مدت 2 هفته اجرا می‌شود، پس در هنگام جست‌وجو درباره اینکه قبرس شمالی کجاست جاذبه‌های این شهر را هم در نظر بگیرید.

قبرس ترکیه

فرهنگ جامعه قبرس شمالی

زمانی که در حال جست‌وجو درباره این هستید که قبرس شمالی کجاست و فرهنگ مردم چگونه است، احتمالا برای شما جالب توجه خواهد بود که درباره رسوم سنتی و خاص آنها حقایق جالبی را متوجه شوید.

مردم این منطقه به آداب و رسوم خود اهمیت زیادی می‌دهند و این مسئله را در جنبه‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی و حتی در زمینه فرهنگ غذایی ساکنان بخش شمالی قبرس می‌توان مشاهده کرد.

جشن‌ها و مراسم‌های سنتی زیادی هر ساله در این منطقه برگزار می‌شود، از طرفی برخورد اجتماعی و نحوه ارتباط بین افراد در جامعه قبرس جایگاه ویژه‌ای دارد و در زمینه کاری، مذهبی و اخلاقی آداب خاصی را رعایت می‌کنند.

یکی از موارد مهمی که باید در این رابطه در نظر گرفت، نقش پررنگ خانواده در حمایت از فرزندان است که باعث شکل‌گیری مشاغل خانوادگی مختلفی در این کشور می‌شود، از طرفی در این منطقه برای روابط فامیلی نیز ارزش زیادی قائل هستند.

قوانین کلی کشور قبرس شمالی

در بخش شمالی قبرس که منطقه‌ای آرام و بدون تنش محسوب می‌شود، قوانین کلی در زمینه‌های مختلفی وضع شده که مردم به‌خوبی آنها را رعایت می‌کنند و شامل موارد زیر است.

قوانین مهاجرت به قبرس شمالی

به‌طور کلی جمعیت کمی در این منطقه ساکن هستند، دانشگاه‌ها و مدارس کیفیت آموزشی بالایی دارند و از طرفی دولت موقعیت‌های شغلی مختلفی را فراهم می‌کند.

در ضمن سیاست‌مداران این کشور قصد دارند تا با وضع قوانینی در رابطه با جذب سرمایه‌های خارجی به توسعه زیرساخت‌ها بپردازد، به همین دلیل مهاجرت به قبرس شمالی در چند سال گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده است.

قوانین کار در قبرس شمالی

معمولا قوانینی که در این منطقه برای اعطای شغل به افراد خارجی در نظر گرفته می‌شود با توجه به مدارک تحصیلی و میزان مهارت است، برای این منظور در صورتی می‌توانید در قبرس کار کنید که حرفه خاص و مدرک معتبری در اختیار داشته باشید.

افرادی که با دریافت مجوز کار وارد این کشور می‌شوند، براساس قوانین می‌توانند از حق بیمه نیز برخودار شوند. میزان حقوق دریافتی نیز در هر سال مطابق با مقرارت تغییر می‌کند.

ساعت کاری در ادارات دولتی و خصوصی نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است، روزهای کاری در این کشور از ددوشنبه تا جمعه بین ساعت‌های 7:30 تا 16 است.

از طرفی در بخش خصوصی ممکن است هر شرکت ساعت کاری خاصی را برای خود در نظر بگیرید که معمولا شامل 8 تا 13 و 15 تا 18 است و با توجه به تغییر فصل نیز بالا و پایین می‌شود.

چه کارهایی باید در قبرس شمالی انجام داد؟

پیداکردن شغل مناسب در این کشور کار چندان سختی نیست اما برای این منظور باید از طریق سایت‌های اینترنتی یا با حضور در این کشور نسبت به انجام این کار اقدام کنید.

از سوی دیگر میزان نرخ بیکاری در این منطقه خیلی کم است و برخی از حرفه‌های مورد نیاز نیز شامل حسابدار، مهندس آی‌تی، داروساز، پزشک، پرستار، توسعه‌دهنده نرم‌افزار و مهندس صنایع می‌شود.

قوانین رانندگی در قبرس

برای کسانی که با هدف گرفتن اقامت به‌دنبال کسب اطلاعاتی درباره این هستند که قبرس شمالی کجاست، با توجه به اینکه حمل‌ونقل عمومی در این کشور پیشرفت زیادی ندارد می‌توانند با صرف هزینه‌ای مناسب ماشین خریداری کنند و به رانندگی بپردازند.

در این مورد باید به قوانینی که در رابطه با رانندگی در این کشور وجود دارد پایبند باشید، یکی از مهم‌ترین شرایط برای افراد خارجی در اختیار داشتن گواهینامه بین‌المللی است.

یکی دیگر از نکاتی که باید در این رابطه مد نظر قرار دهید، این است که برخلاف ایران جهت حرکت خودروها به سمت چپ است. دیگر قوانین نیز مطابق با اصول رهنمایی و رانندگی باید رعایت شود.

قوانین تحصیل در قبرس شمالی

پیشرفت بخش شمالی قبرس در زمینه ارائه آموزش‌های عالی باعث می‌شود تا افراد زیادی برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند که اگر یکی از قوانین مورد نیاز برای این منظور در برخی از دانشگاه‌ها رائه مدارک تحصیلی است.

در رابطه با قوانین تحصیلی برای افراد خارجی، کسانی که می‌خواهند در دوره کارشناسی حضور داشته باشند باید مدرک ددیپلم را ارائه دهند و از طرفی شرط معدل نیز برای آنها مطرح نیست.

در ضمن کسانی که به‌عنوان دانشجو در یکی از دانشگاه‌های قبرس پذیرفته می‌شوند این امکان را دارند تا در حین تحصیل برای تامین بخشی از هزینه‌های خود، کار پاره‌وقت انجام دهند.

نحوه تحصیل در مدارس و دانشگاه های کشور قبرس شمالی

مدارس قبرس از سطح ابتدایی تا دبیرستان از خدمات آموزشی بسیار مناسبی برخودار هستند و شهروندان این کشور می‌توانند به‌صورت رایگان از این امکانات در مدرسه‌های دولتی بهره‌مند شوند.

برای افراد خارجی که در این منطقه سکونت دارند امکان ثبت‌نام در مدارس خصوصی و استفاده از آموزش از طریق زبان انگلیسی وجود دارد که هزینه مورد نیاز نیز به‌صورت سالیانه متغیر خواهد بود.

برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باید در ابتدا مدارکی مانند سوابق تحصیلی، انگیزه‌نامه و پاسپورت با تاریخ اعتبار 2 سال را در اختیار داشته باشید و بعد از آن برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

قوانین اجتماعی و مدنی

در این منطقه تاکید زیادی بر حفظ ارزش انسانی و عدم تبعیض می‌شود، بر همین اساس پرداختن به مسائل اجتماعی به‌عنوان یک اصل مهم به‌شمار می‌رود که بسیاری از ساکنان از آن پیروی می‌کنند.

از طرفی در اداران دولتی و خصوصی، قوانین اجتماعی به‌صورتی در نظر گرفته می‌شود تا حقوق همه افراد شاغل در این نظام به‌درستی رعایت شود. از همین رو حفظ احترام در مدرسه و خانواده برای دولت و ملت این کشور بسیار حائز اهمیت است.

قوانین مربوط به بهداشت و درمان

خدماتی بهداشتی که در این منطقه ارائه می‌شود در 2 گروه دولتی و خصوصی قرار دارد، در همین راستا شهروندان و افرادی که از بیمه‌نامه معتبر برخودار هستند می‌توانند از خدمات درمانی رایگان دولت استفاده کنند.

از سوی دیگر نیز می‌توان این‌طور گفت که خدمات بخش خصوصی شامل مراقبت‌های شخصی‌‌تر می‌شود که مدت‌زمان انتظار کم‌تری را برای افراد به‌دنبال دارد.

فرودگاه قبرس شمالی کجاست؟

فرودگاه قبرس شمالی کجاست؟ برای پاسخ به این سوال باید این‌طور گفت که در شهر نیکوزیا تنها فرودگاه بین‌المللی این منطقه با نام ارجان قرار دارد که روزانه پروازهای زیادی را دریافت می‌کند.

البته باید این را در نظر بگیرید که محل قرارگیری این فرودگاه به‌گونه‌ای است که با استفاده از وسایل نقلیه عمومی امکان دسترسی به مرکز شهر را به‌راحتی فراهم می‌کند.

از سوی دیگر بسیاری از افرادی که از کشورهای مختلف اروپایی قصد سفر به این منطقه را دارند از طریق فرودگاه لارناکا قبرس جنوبی نیز برای دسترسی به این منطقه استفاده می‌کنند.

مهمترین جاذبه های طبیعی قبرس شمالی کجاست؟

با در نظر گرفتن این مسئله که در زمان بیان اولین نکته درباره اینکه قبرس شمالی کجاست به موقعیت جغرافیایی منطقه و قرارگیری آن در بخشی از دریای مدیترانه اشاره کردیم، پس باید این را گفت که مهم‌ترین جاذبه طبیعی نیز مربوط به ساحل و دریا می‌شود.

یکی از بهترین بخش‌های طبیعی در این کشور، ساحل لاک‌پشت نام دارد که با توجه به فصل تخم‌گذاری در تابستان و حضور تعداد زیادی لاک‌پشت در این محل بسیاری از گردشگران برای تماشا به منطقه گیرنه سفر می‌کنند.

یکی دیگر از مکان‌هایی که به‌عنوان جاذبه‌های طبیعی این کشور شهرت دارد پارک ملی کارپاز است که برخی از زیباترین سواحل قبرس در کنار گونه‌های بسیار متنوعی از گیاهان و جانواران را شامل می‌شود.

پارک طبیعی گوزلیورت نیز زیبایی‌هایی خاص خود را دارد و در منطقه غربی قبرس واقع شده که صدها گونه پرنده و مناظر طبیعی خیره‌کننده‌ای را می‌توانید با پیاده‌روی در مسیرهای مشخص‌شده تماشا کنید.

مهمترین جاذبه های تاریخی قبرس شمالی کجاست؟

امکان دارد به این فکر کنید که بهترین و مهم ترین جاذبه های دیدنی قبرس شمالی کجاست و در زمان حضور در این کشور باید از کدام مکان‌ها دیدن کرد؟ بر همین اساس تعدادی از آنها عبارت‌اند از:

  • کلیسای بلاپایس: برای اینکه بدانید کلیسای بالاپایس قبرس شمالی کجاست، باید در ابتدا به شهر گیرنه سفر کنید و در یکی از روستاهای گردشگری این منطقه می‌توانید این مکان تاریخی را ببینید.
  • قلعه سنت هیلاریون: در ارتفاعات شهر گیرنه قلعه‌ای با نام سنت هیلاریون قرار دارد که یکی از شگفتی‌های این منطقه به‌شمار می‌رود و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.
  • مسجد لالا مصطفی پاشا: در شهر فاموگوستا یکی دیگر از مکان‌های تاریخی و زیبای این کشور قابل مشاهده است که با نام مسجد لالا مصطفی پاشا شناخته می‌شود.
  • شهر باستانی سالامیس: شهر سالامیس قبرس شمالی کجاست؟ به بخش شرقی ساحل قبرس که بروید یکی دیگر از آثار باستانی زیبای این منطقه با چنین نامی مشاهده می‌کنید.
  • قلعه بوفاونتو: 16 کیلومتری شهر زیبای گیرنه، قلعه‌ای با این عنوان وجود دارد که در ارتفاع 954 متری قرار گرفته است. زمانی که در این مکان حضور داشته باشید چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از این منطقه را در برابر چشمان خود می‌بینید.
  • شبه جزیره کارپاس: یکی از مکان‌هایی که می‌توانید آرامش را در سواحل آن به‌خوبی حس کنید، شبه جزیره کارپاس بوده که در شمال شرقی این کشور قرار دارد و یکی از کلیساهای تاریخی با نام آندریس را در خود جای داده است.
  • قلعه کانتارا: در یکی از شهرهای قبرس با نام کارپاس، قلعه‌ای قرار دارد که براساس شواهد تاریخی در سال 965 میلادی با هدف دفاع در برابر حمله اعراب در این منطقه ساخته شده است.
  • شهر باستانی سالامیس: سالامیس قبرس شمالی کجاست؟ در سواحل شرقی این منطقه می‌توانید مکانی را تماشا کنید که نقش عهده‌ای در رونق صنعت گردشگری قبرس ایفا می‌کند. معماری خاص شهر سالامیس که از رومیان به جا مانده است، چشم‌انداز جالبی را ایجاد می‌کند.
  • دیوارهای تاریخی فاماگوستا: براساس شواهد تاریخی، دیوارهای فاماگوستا در ابتدا نازک و بلند ساخته شده بود اما در زمان حمله عثمانی توسط ونیزی‌ها بازسازی شد تا برای حفاظت از شهر امکان پرتاب آتش را برای آنها فراهم کند که تماشای این منطقه نیز خالی از لطف نخواهد بود.

تفریحات قبرس شمالی

در این کشور می‌توانید تفریحات مختلفی را برای گذران مدت‌زمان اقامت خود پیدا کنید که شامل انواع ورزش‌های آبی، سواحلی با امکانات و خدامات مختلف، مراکز ورزشی گوناگون و کلوپ‌های بازی است.

اگر بخواهید این سوال را بپرسید که بهترین تفریحات قبرس شمالی کجاست؟ بدون شک در پاسخ مواردی همچون موج‌سواری، جت اسکی، پاراسل، غواصی و بسیاری موارد دیگر که در ساحل قابل دسترس است را می‌توان بیان کرد.

از طرفی دوچرخه‌سواری و زمین‌های گلف در کنار گشت و گذارها در مناطق گردشگری این کشور را می‌توان به‌عنوان برخی دیگر از تفریحات در نظر گرفت که برای ساکنان و توریست‌ها قابل دسترسی است.

هرچند این کشور، مساحتی کمی دارد اما تفریحات و مکان‌های دیدنی بسیاری را در دل خود جای داده است که برای بسیاری از گردشگران جالب توجه خواهد بود.

گردشگری در قبرس شمالی

اغلب افرادی که می‌خواهند بدانند قبرس شمالی کجاست، به‌دنبال آماده‌کردن شرایط خود برای یک سفر تفریحی هستند، از طرفی حتی اگر بخواهید برای دریافت اقامت به این کشور سفر کنید خرید سوغات و رستوران‌گردی بسیار دلپذیر خواهد بود.

سوغاتی‌های قبرس شمالی

سوغاتی که می‌توانید از این کشور خریداری کنید شامل ظروف مسی، نقره‌ای، چوبی و برنزی، پیپ، عروسک‌های ترکی، روغن زیتون، پنیر هالومی، انواع شیرینی‌های محلی و بسیاری موارد دیگر را شامل می‌شود.

مغازه‌هایی که در سطح شهرها قرار دارند و بسیاری از مراکز تجاری در پایتخت این کشور امکان دسترسی به سوغاتی‌های متنوع را برای گردشگران فراهم می‌کنند.

غذاهای سنتی در قبرس شمالی

تنوع غذایی بالایی نیز در بخش شمالی قبرس قابل مشاهده است که برای بسیاری از گردشگران جالب توجه خواهد بود و چشیدن طعم انواع خوراکی‌های محلی همیشه بخش شیرین سفر محسوب می‌شود.

غذاهای سنتی که در این کشور سرو می‌شوند تحت تاثیر فرهنگ آشپزی یونانی و ترکی قرار دارد و در زمان سفر به این منطقه چشیدن طعم یکی از خوراکی‌های زیر برای شما خوشایند خواهد بود:

  • مزه: این مورد در اصل یک سینی کوچک است که به‌عنوان پیش‌غذا سرو می‌کنند و در آن خوراکی‌هایی مانند پنیر کبابی یا هوموس وجود دارد.
  • قهوه: در سفر خود به این کشور حتما طعم قهوه‌های قبرسی را در محیط یک کافه دنج تجربه کنید.
  • کلفتیکو: مردم این کشور با استفاده از تنورهای سفالی، گوشت گوسفندی را به‌آرامی می‌پزند که بافتی لطیف و طعمی بسیار لذیذ دارد.
  • سبزیجات شکم‌پر: یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار در بین مردم این کشور، سبزیجات شک‌‌پر هستند که برای این منظور فلفل، بادمجان و کدو را با استفاده از برنج و خوراکی‌های متنوع پر می‌کنند.

علاوه‌براین موارد اکمک کادایف، استیفادو، کوپیا، شفتیلا، سوولاکی، پاستیتسیو و سوولاکی برخی دیگر از غذاهای سنتی این کشور به‌شمار می‌روند که می‌توانید در رستوران‌های مختلف آنها را سفارش دهید.

رستوران و کافه‌های قبرس شمالی

از طرفی پیشرفت روزافزون صنعت گردشگری این منطقه به رونق‌گرفتن بازار کار رستوران‌ها و کافه‌ها نیز کمک می‌کند که برخی از معروف‌ترین آنها شامل آمبیانس، فانوس، آندریا، پائول، سنترال و پپر است.

در خیابان‌های پایتخت یا دیگر شهرهای گردشگری این منطقه که قدم بزنید، با کافه‌های دنج و رستوران‌های مجلل مختلفی روبه‌رو می‌شوید که به شما امکان چشیدن غذاها و خوراکی‌های سنتی یا بین‌المللی را می‌دهد.

مشهورترین هتل های قبرس شمالی

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که بهترین هتل‌های قبرس شمالی کجاست؟ چه خدماتی ارائه می‌دهند و از نظر قیمت در چه حدی هستند؟ برای همین منظور در ادامه تعدادی از بهترین اقامتگاه‌هایی که می‌توانید برای خود انتخاب کنید را معرفی می‌کنیم.

هتل آکاپولکو بیچ

اگر تفریحات دریایی را ترجح می‌دهید و می‌خواهید در مدت اقامت خود از بهترین خدمات بهره‌مند شوید، بدیهی است که هتل 5 ستاره آکاپولکو بیچ در گیرنه بتواند به‌خوبی خواسته شما را برآورده کند.

555 اتاق مجزا در این هتل شیک و زیبا به چشم می‌خورد که از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار هستند، نزدیکی به فرودگاه یکی از مزایای بسیار خوب این مکان به‌شمار می‌رود.

ساحل شنی اختصاصی با انواع تفریحات آبی، استخر روباز و بهداشتی، رستوران با امکان ارائه انواع غذاها و بسیاری خدمات دیگر را می‌توانید با رزرو یکی از اتاق‌های این مکان در اختیار داشته باشید.

هتل کایا آرتمیس

خدماتی که در این اقامتگاه ارائه می‌شود به‌صورت یوآل و 24 ساعته است، اگر بخواهید بدانید که هتل کایا آرتمیس قبرس شمالی کجاست باید گفت که در منطقه فانگای قرار دارد.

استخر مجزا برای کودکان و بزرگ‌سالان، سونا، جکوزی، باشگاه بدنسازی، اسپا و ماساژ، صندوق امانات و امکانات تفریحی ساحلی از جمله خدماتی است که در این هتل به مهمانان ارائه می‌شود.

هتل لیماک دلوکس

یکی دیگر از اقامتگاه‌های بسیار مناسبی که در بخش شمالی قبرس قرار دارد و از نظر ارائه خدمات در سطح قابل قبولی قرار می‌گیرد، لیماک دلوکس است که می‌توانید اتاق‌هایی با منظره دریا را در این مکان رزرو کنید.

در تمامی اتاق‌های این مجموعه سیستم تهویه مناسب، نظافت روزانه، لوزم بهداشتی، تلویزیون، یخچال، قهوه‌ساز، چای‌ساز و دیگر امکانات رفاهی مورد نیاز وجود دارد.

هتل نوح آرک

بهتر است بدانید که دلیل نام‌گذاری این مکان به خاطر معماری خاصی بوده که از کشتی نوح الهام می‌گیرد و مساحتی برابر با 160 هزار مترمربع را شامل می‌شود.

زمین فوتبال، تنیس، بسکتبال، مینی گلف، باشگاه بازی کودکان، پارک آبی، استخر روباز، و بسیاری موارد دیگر را می‌توان به‌عنوان امکانات و خدمات ارائه‌شده در این هتل معرفی کرد.

هتل ریورساید گاردن

اگر می‌خواهید بدانید که هتل ریورساید گاردن قبرس شمالی کجاست، باید بگوییم که در شهر آلسانجاک و در نزدیکی گیرنه قرار دارد. این مکان به‌عنوان یکی از هتل‌های 4 ستاره از امکانات بسیار خوبی برخوردار است.

سونا، جکوزی، اسپا، استخرهای روباز، سالن ورزشی و 2 رستوران با سرو غذاهای متنوع از جمله امکاناتی است که در این هتل دیده می‌شود و مهمانان در زمان حضور خود می‌توانند از آنها استفاده کنند.

علاوه‌براین موارد اگر می‌خواهید بدانید که دیگر هتل‌های مناسب قبرس شمالی کجاست، باید به نام‌های وونی پالاس، کنورد لاکچری و الکسوس اشاره کرد که از خدمات بسیار خوبی برخوردار هستند.

این را هم در نظر بگیرید که اگر هزینه پرداختی برای شما اهمیتی نداشته باشد امکان اجاره ویلا وجود دارد و پیش از آماده‌کردن اقدامات سفر، آشنایی با ویلاهای لوکس قبرس به شما کمک می‌کند تا مکان مناسبی را انتخاب کنید.

هتل های قبرس

نحوه دریافت ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان

درصورتی‌که ایرانیان قصد سفر تفریحی به این کشور را داشته باشند نیازی به دریافت ویزا نیست و می‌توانند با در اختیار داشتن پاسپورت معتبر، از طریق ویزای فرودگاهی وارد بخش شمالی قبرس شوند.

البته باید این را در نظر بگیرید که علاوه‌بر این نوع ویزا که برای گردشگران صادر می‌شود، افرادی که به‌دنبال مهاجرت به این منطقه هستند باید نسبت به دریافت ویزا مورد نظر خود اقدام کنند که به شرح زیر است.

دریافت ویزا از طریق خرید خانه در قبرس

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید برای دریافت اقامت در این منطقه انتخاب کنید، خرید ملک است که شرایط مناسبی را برای شهروندان خارجی در نظر می‌گیرد.

با در نظر گرفتن پروژه‌های ساختمانی متعدد و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این منطقه، برخی از ایرانیان برای استفاده از این خدمات نسبت به پیش خرید خانه در قبرس شمالی اقدام می‌کنند.

در ضمن این مسئله را در نظر بگیرید که برای پیش خرید خانه از پروژهای مسکونی که در مناطق مختلف این کشور در حال اجرا هستند، باید آنها را از نظر قیمت و اینکه تا چه اندازه ارزش سرمایه‌گذاری دارند مورد بررسی قرار دهید.

در همین راستادریافت اطلاعاتی در رابطه با معرفی پروژه های مسکونی در قبرس شمالی و مشورت با کارشناسانی که در این رابطه تجربه کافی دارند، بهترین راه برای پی‌بردن به این موارد خواهد بود.

ویزای تحصیلی قبرس شمالی

تعدادی از دانشگاه‌های معروف و شناخته‌شده قبرس شامل مدیترانه شرقی، خاور نزدیک، بین‌المللی، اروپایی لفکه، آمریکایی گیرنه و برخی موارد دیگر است که موقعیت خوبی برای دریافت ویزا فراهم می‌کنند.

در ضمن فرایند تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های کشور به‌گونه‌ای در نظر گرفته می‌شود که افراد خارجی می‌توانند به زبان انگلیسی یا ترکی مراحل تحصیلی را بگذرانند.

از سوی دیگر یکی از شرایط مطلوبی که دانشگاه‌های مطرح این کشور برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند، عدم نیاز به مدرک زبان و امکان شرکت در دوره‌های آموزشی است.

ویزا توریستی قبرس شمالی

یکی از ویزاهایی که از سوی دولت قبرس به‌صورت موقت در اختیار افراد خارجی قرار می‌گیرد، ویزای توریستی است که با در اختیار داشتن آن، می‌توان به مدت 90 روز در این کشور حضور داشت.

دریافت ویزا قبرس با ازدواج

اگر فردی قصد داشته باشد تا اقامت موقت در بخش شمالی قبرس را به‌دست آورد می‌تواند از طریق ازدواج نیز اقدام کند و درصورتی‌که برای دولت ثابت شود که این ازدواج تداوم دارد اقامت دائم را به فرد خارجی می‌دهد.

ویزای کار در قبرس شمالی

برای افرادی که یکی از مهارت‌ها و حرفه‌های تخصصی مورد نیاز این کشور را دارا باشند، با دریافت مجوز از سوی یک کارفرما می‌توانند ویزای شغلی را به‌دست آورند و در این منطقه ساکن شوند.

دریافت ویزا قبرس با سرمایه‌گذاری

سیاست‌های اقتصادی که از سوی دولت این کشور اتخاذ می‌شود بیشتر به سوی دریافت سرمایه‌های خارجی و انجام فعالیت‌های مختلف تجاری و صنعتی تاکید دارد که باعث می‌شود این روش به یکی از گزینه‌های مناسب برای دریافت ویزا تبدیل شود.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی امکان‌پذیر است و در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر هزینه کم‌تری را در برمی‌گیرد، از طرفی برخوداری از شرایط مالیاتی خیلی مناسب یکی از مزایای این روش به‌شمار می‌رود.

در واقع باید گفت که راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپا در بخش شمالی قبرس در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه، کاری آسان‌تر به‌نظر می‌رسد و حتی برخی از مشاغل حمایت‌هایی را از سوی اتاق صنعت این کشور دریافت می‌کنند.

حمل و نقل در قبرس شمالی

هرچند حمل‌ونقل عمومی در بخش شمالی قبرس پیشرفت چندانی نداشته است اما می‌توان با استفاده از وسایل نقلیه مختلفی که در این منطقه قرار دارد به راحتی رفت‌وآمد کرد.

اتوبوس‌های محلی با نام دولموش امکان دسترسی به شهرها و محله‌های مختلف را برای افراد فراهم می‌کنند، از سوی دیگر امکان استفاده از تاکسی نیز در این کشور وجود دارد. سرویس‌های دانشگاهی رایگان نیز برای جابه‌جایی دانشجویان ارائه می‌شود.

رفت و آمد به قبرس شمالی

برای رفتن به قبرس امکان استفاده از راه‌های هوایی و دریایی وجود دارد، به این صورت که شما می‌توانید با دریافت بلیط مستقیم از ایران به فرودگاه ارجان، به این کشور سفر کنید.

از طرفی کسانی که قصد دارند تا از ترکیه به قبرس سفر کنند، می‌توانند علاوه‌بر سفر هوایی، راه‌های دریایی از بنادر مختلف را نیز در نظر بگیرند. حرکت کشتی‌های مختلف از فاماگوستا و مرسین یکی از این راه‌ها است.

از طرفی بنادری که در شهرهای آلانیا، آنتالیا و آنامور ترکیه قرار دارند در مواقع خاصی از سال کشتی‌هایی را به بندر گیرنه می‌فرستند که امکان سفر دریایی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

موقعیت شهری قبرس شمالی(مهمترین خیابان ها و میدان و کوچه ها)

بهترین محله‌های قبرس شمالی کجاست؟ کدام شهر برای اقامت مناسب‌تر خواهد بود؟ مکان‌های گردشگری مهم در کدام خیابان‌های قبرس شمالی قرار دارند؟

این‌ها سوالاتی هستند که اغلب افراد در زمان انتخاب یکی از روش‌های اخذ ویزا یا در زمان سفر تفریحی به این کشور در ذهنشان شکل می‌گیرد و نیاز دارند تا برای دسترسی به بخش‌های مختلف این منطقه اطلاعاتی را در این رابطه به‌دست آورند.

از نظر بافت شهری که شامل مهم‌ترین خیابان‌ها، میدان و کوچه‌ها می‌شود، باید گفت که در پایتخت این کشور مناطق معروفی مانند میدان الفتریا، خیابان لدرا و اوناساگورا وجود دارد.

در واقع نیکوزیا به‌عنوان پایتخت این کشور به 25 منطقه تقسیم می‌شود که محله‌هایی همچون کوچوک کایماکلی، ارتاکوی و هامت‌کوی پرجمعیت‌ترین و معروف‌ترین مناطق در این شهر به‌شمار می‌روند.

میدان زیبای سارایونو که در مرکز نیکوزیا قرار دارد به‌عنوان یکی از مناطق گردشگری مهم در این شهر شناخته می‌شود که در خیابان‌های اطراف آن می‌توان کافه‌ها و رستوران‌های متعددی را مشاهده کرد.

منطقه دربویو از دیگر مکان‌های شناخته‌شده و پرتردد در این شهر است که به‌دلیل معماری مدرن، برگزاری جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و برنامه‌های خیابانی شهرت زیادی دارد.

البته برای معرفی تمام مناطق قبرس شمالی لازم است که شهرهای مهم این کشور مانند گیرنه و فاماگوستا که از نظر فرهنگی، تحصیلی و گردشگری حائز اهمیت هستند را در نظر گرفت.

قبرس

هزینه زندگی در قبرس شمالی

برای تعیین هزینه‌های زندگی در بخش شمالی قبرس لازم است که معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید، شما باید برای خرید مایحتاج روزانه، آب، برق، گاز، دریافت خدمات درمانی و برخی موارد دیگر نیاز به صرف مبالغ خاصی را دارید.

هزینه املاک، خرید ماشین، تحصیل، خورد و خوراک و بسیاری موارد دیگر نسبت به بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا کم‌تر است و شما با یک درآمد متوسط می‌توانید سطح زندگی مطلوبی داشته باشید.

حتی می‌توان این‌طور گفت که وجود مکان‌های تفریحی متنوع با هزینه‌های مختلف، این امکان را به افراد می‌دهد که از طریق درآمد خود بتوانند وقت خود را با سرگرمی‌ها مختلف بگذرانند.

قیمت خانه در قبرس شمالی چگونه است؟

در کنار تمامی هزینه‌های زندگی، پرداخت به اجاره‌بها یا هزینه مورد نیاز برای خرید یک خانه مسکونی نیز اهمیت زیادی دارد که بسیاری از مهاجران باید به این مسئله توجه می‌کنند.

در همین راستا لازم است که با بررسی قیمت خانه در قبرس شمالی در مناطق مختلف، با توجه به بودجه خود یکی از محله‌های مناسب برای این منظور را انتخاب کنید.

امنیت در قبرس شمالی

یکی از نکات بسیار مثبتی که می‌توان برای بخش شمالی قبرس در نظر گرفت، امنیت بالای این منطقه است که در مقایسه با بخش جنوبی در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

این را هم در نظر داشته باشید که آمار جرم و جنایت نیز در این کشور به حدی پایین است که شرایط بسیار مناسبی را برای زندگی و مهاجرت افراد فراهم می‌کند.

هرچند تنش‌های سیاسی در این کشور زیاد دیده می‌شد اما با مدیریت درست میزان امنیت به سطحی رسیده است که قبرس را به یکی از مقاصد مناسب برای گردشگری و اقامت تبدیل کرده است.

راه های ارتباطی قبرس شمالی

زمانی که اطلاعات خوبی در رابطه با این داشته باشید که قبرس شمالی کجاست، باید راه‌های ارتباطی و امکان تماس راحت‌تر در این کشور را نیز در نظر بگیرید که شامل موارد زیر است:

  • تلفن: تماس‌های بین‌المللی که به بخش شمالی قبرس انجام می‌شود باید با استفاده از پیش‌شماره ترکیه باشد که به‌صورت +392 در کنار شماره محلی 7 رقمی است.
  • سیم‌کارت: در این کشور 2 شرکت ترکسل و تلسیم به ارائه خدمات می‌پردازند که می‌توانید در زمان حضور خود در این کشور یکی از آنها را انتخاب کنید.
  • اینترنت: در اغلب دانشگاه‌ها و هتل‌های این منطقه امکان دسترسی به اینترنت رایگان وجود دارد. برای استفاده از بسته‌های اینترنت نیز می‌توانید سیم‌کارت خریداری کنید که تعرفه‌ها و سرعت مناسبی را ارائه می‌دهند.

انواع کارت اقامت در قبرس

با علم به اینکه قبرس شمالی کجاست و شرایط زندگی در این منطقه به چه صورت است، می‌توانید برای دریافت کارت اقامت موقت یا دائم اقدامات لازم را از طریق راه‌های مختلف انجام دهید.

برای کسانی که با استفاده از ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت می‌کنند، امکان دریافت اقامت دائم وجود ندارد و بعد از تمام‌شدن دوره تحصیل درصورت یافتن شغل، می‌توان اقامت را به ویزای کاری تغییر داد.

البته باید این را در نظر داشته باشید که دریافت اقامت دائم قبرس شمالی شرایط خاص خود را دارد که تنها از طریق برخی از روش‌ها مانند خرید ملک یا سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است.

بر همین اساس باید گفت افرادی که نسبت به خرید خانه در این کشور اقدام می‌کنند، بعد از گذشت 6 سال امکان دریافت کارت سفید یا اقامت دائم را به‌دست می‌آورند و در این مدت نیز می‌توانند از امکانات رفاهی و بهداشتی بهره‌مند شد.

در واقع کارت سفید مهم‌ترین مجوز سکونت برای خارجی‌های حاضر در این کشور بوده و البته برای افرادی که به‌دنبال دریافت اقامت دائم هستند، صادر می‌شود و دارای 2 نوع مختلف به شرح زیر است:

  • Beyaz Kimlik: چنین کارتی از سال 2015 به افرادی ارائه می‌شد که قصد سکونت طولانی‌‌مدت در این کشور را داشتند و باید هر 2 سال یک‌بار آن را تمدید کنند.
  • Hicret Izni Permit: افرادی که این نوع کارت را دریافت می‌کنند اجازه اقامت مادام‌العمر بدون نیاز به تمدید را در اختیار دارند.

استانبول یا قبرس؟

باید این را در نظر بگیرید که توسعه زیرساخت‌ها و شرایط زندگی در استانبول بسیار پیشرفته‌تر است که البته باعث می‌شود تا هزینه‌های زندگی نیز افزایش پیدا کند.

از نظر زبان، دین و فرهنگ به‌طور کلی هر 2 منطقه کاملا مشابه هستند که می‌توان گفت انتخاب بین استانبول یا قبرس را باید از دیگر جنبه‌ها مورد بررسی قرار دارد.

در همین راستا باید به این نکته اشاره کرد که دریافت اقامت موقت قبرس تا حدودی آسان‌تر خواهد بود، هزینه‌های زندگی در سطح پایین‌تری قرار دارد اما بازم هم باید این را در نظر گرفت که ارائه امکانات در استانبول سطح کیفی بالاتری دارد که قابل مقایسه نخواهد بود.

در ضمن شما با خرید خانه در استانبول می‌توانید بعد از گذشت 3 سال، اقامت دائم را به‌دست آورید اما برای دریافت پاسپورت قبرس شرایط متفاوتی وجود دارد. در نهایت مقایسه میان این 2 منطقه به شرایط اقتصادی و مهاجرتی مربوط می‌شود.

تفاوت قبرس شمالی با جنوبی

یادتان باشد در زمان بررسی اینکه قبرس شمالی کجاست، به تفاوت‌های بین بخش شمالی و جنوبی نیز دقت داشته باشید تا درک این مسئله که قبرس شمالی بهتره یا جنوبی برای شما آسان‌تر باشد.

در رابطه با عضویت قبرس شمالی در اتحایه اروپا باید بدانید که چنین چیزی وجود ندارد اما با توجه به اینکه قبرس جنوبی از سوی اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می‌شود از نظر شرایط مهاجرتی و زندگی قوانین سخت‌گیرانه‌تری را برای افراد خارجی ارائه می‌دهد.

از نظر شرایط آب‌وهوایی نیز هر 2 بخش برای زندگی و مسافرت شرایط یکسانی دارند، از سوی دیگر خدمات بهداشتی که در قبرس جنوبی برای شهروندان ارائه می‌شود رایگان است.

در بخش شمالی نیز می‌توانید با هزینه‌ای مناسب و به‌صرفه به بسیاری از کلینیک‌ها و مراکز درمانی دسترسی داشته باشید، از طرفی باید این را هم در نظر بگیرید که شاخص جرم و جنایت نیز در این منطقه درصد پایین‌تری را به خود اختصاص می‌دهد.

علاوه‌بر این موارد، باید این را در نظر بگیرید که مقایسه میان بخش شمالی و جنوبی قبرس از نظر جنبه‌های مختلفی امکان‌پذیر است که برخی از مهم‌ترین موارد عبارت‌اند از:

  • دریافت ویزا: ایرانیان برای سفر تفریحی به بخش شمالی قبرس نیازی به دریافت ویزا پیش از سفر ندارند اما برای بخش جنوبی این‌طور نیست و شما باید نسبت به دریافت روادید اقدام کنید.
  • واحد پول: در بخش شمالی واحد پول رسمی لیر است اما هنگام حضور در قبرس جنوبی پرداخت هزینه‌های مختلف با استفاده از یورو انجام می‌شود.
  • زبان: زبان مردم در بخش شمالی قبرس ترکی استانبولی و انگلیسی است اما ساکنان شهرهایی که در بخش جنوبی هستند به زبان یونانی و انگلیسی صحبت می‌کنند.
  • هزینه سفر: به‌طور کلی برای سفر تفریحی و زندگی در قبرس جنوبی باید هزینه‌های بیشتری را بپردازید.
  • دین و مذهب: اکثر کسانی که در بخش شمالی سکونت دارند مسلمان بوده، درحالی‌که مردم قبرس جنوبی پیرو مسحیت هستند.
  • تحصیلی: دانشگاه‌های متعدد در قبرس شمالی در مقایسه با واحدهای آموزشی جنوب، از نظر بین‌المللی اعتبار بیشتری دارند.

رنکینگ کشور قبرس

اگر بخواهید بدانید از نظر جهانی رنگینک قبرس شمالی کجاست؟ باید گفت که موارد مختلفی برای بررسی این مورد وجود دارد و می‌توان درباره گردشگری یا حتی دانشگاه‌های این کشور نظر داد.

از همین رو اگر بخواهیم صنعت گردشگری این کشور را مورد بررسی قرار دهیم باید به این مسئله توجه کرد که سالانه در حدود 4 میلیون توریست به این منطقه سفر می‌کنند و باعث می‌شود تا رتبه خوبی در سطح جهانی داشته باشد.

از سوی دیگر نیز برترین دانشگاه‌های بخش شمالی قبرس نیز هرچند رتبه‌های خیلی بالایی را در اختیار ندارند اما از نظر رتبه‌بندی جهانی معتبر شناخته می‌شوند و مورد تایید بسیاری از کشورها هستند.

در ضمن رنکینگ این کشور برای امنیت نیز در سطح جهانی جایگاه خوبی دارد، به‌طوری که به‌عنوان پنجمین کشور امن دنیا شناخته می‌شود، از طرفی میزان جرم و جنایت در این منطقه خیلی پایین است.

رنکینگ کشور قبرس

مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی

علاوه‌بر اینکه مهم است بدانید موقعیت جغرافیایی قبرس شمالی کجاست و اطلاعاتی درباره قوانین و آداب آن در اختیار داشته باشید، آگاهی نسبت به مزایا و معایب زندگی در این کشور برای کسانی که قصد مهاجرت دارند بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

از جمله مزایای که می‌توان برای این کشور بیان کرد شامل آب‌وهوای مناسب، پایین‌بودن هزینه زندگی، موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به ایران، نرخ مالیات پایین و امنیت بالا است.

نزدیک‌بودن این منطقه به ایران، روابط بسیار خوبی که با ترکیه دارد و امکان رفت‌وآمد آسان به شهرهای آن را فراهم می‌کند در کنار دریافت اقامت با استفاده از سرمایه پایین‌تر نسبت به بسیاری کشورها را می‌توان به‌عنوان دیگر مزایای زندگی در قبرس دانست.

در رابطه با دریافت اقامت از طریق خرید خانه نیز می‌توان مزایایی را برای این کشور در نظر گرفت، یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در قبرس شمالی این است که شما می‌توانید برای خود و خانواده‌تان اقامت دریافت کنید و هر 2 سال یک‌بار نیز امکان تمدید دارد.

از سوی دیگر اگر می‌خواهید در رابطه با معایب این منطقه اطلاعاتی داشته باشید باید گفت که از سوی اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته نمی‌شود، درآمد تا حدودی پایین است و پیداکردن شغل برا دانشجویان کمی دشوار خواهد بود.

جمع‌بندی

قبرس شمالی کجاست؟ امکان دارد این سوال برای شما هم پیش بیاید که باید باید بدانید جزیره‌ای خودمختار در قسمت جنوبی ترکیه بوده که از نظر زبان، فرهنگ و پول رایج دقیقا مشابه این کشور است.

شرایط اقتصادی و اقامتی مناسبی که بر این منطقه حاکم است در کنار نرخ بیکاری پایین، شرایط تحصیلی عالی و شاخص امنیت بالا، باعث شده تا در سال‌های اخیر بخش شمالی قبری به‌عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری و مهاجرتی در بین ایرانیان تبدیل شود.

انواع ویزاهایی که از سوی دولت این کشور در اختیار افراد قرار می‌گیرد شامل موقت و دائم است، افرادی که برای کار، تحصیل و گردشگری به این منطقه سفر می‌کنند امکان دریافت اقامت موقت را دارند از سوی دیگر با خرید خانه و سرمایه‌‌گذاری می‌توان کارت سفید یا دائم را دریافت کرد

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها