نحوه ثبت نام در سامانه تاک در استانبول
سامانه تاک در سال ۹۳ به منظور سهولت در روند تأیید مدارک راهاندازی شد. سامانه تاک مخفف سامانه تأیید اسناد کنسولی میباشد. برای دسترسی آسان و آشنایی با مراحل ثبت به ترتیب زیر عمل نمایید:
۱- ابتدا مراجعه به سامانه اینترنتی https://mikhak.mfa.gov.ir/form/landing.xhtml
۲- ثبت نام اولیه مدارک
پس از ورود به سامانه تاک لازم است مدارک اولیه خود را ثبت کنید. مدارک مورد نیاز در این مرحله مشخصات فردی شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره گذرنامه و … میباشد.
پس از ثبت نام در سامانه تاک وارد حساب کاربری خود شوید و مدارک مورد نیاز خود را آپلود نمایید. در پایان وارد کردن اطلاعات خود حتماً کد رهگیری را ثبت نمایید تا جهت پیگیری از آن استفاده فرمایید.
سامانه تاک برای دانشجویان و افرادی که قصد ادامه تحصیل، مأموریت به خارج از ایران و یا در خارج از کشور هستند و نیاز به تأیید مدارک تحصیلی خود دارند راهاندازی گردید. کلیه مدارک و گواهیهای مربوط به امور دانشجویان، اسناد پزشکی، اجازه خروج همسر و فرزند، وصیتنامه، اقرارنامه در این سامانه ثبت و مورد تأیید وزارت امور خارجه قرار میگیرد. افرادی که قصد خروج از کشور به منظور ادامه تحصیل و یا مأموریت گواهی دریافت نمودهاند، لازم است این مدارک را به تأیید برسانند. تنها راه تأیید از طریق سامانه تاک بوده و به صورت رایگان میباشد. یکی از مهمترین مزایای سامانه تاک ثبت نام، دریافت ارزهای دانشجویی و ارسال مدارک تحصیلی برای وزارت امور خارجه است. سامانه تاک جهت صدور گواهی سوء پیشینه و تأیید گواهینامه رانندگی و تمام امور حقوقی مربوط به ایرانیان خارج کشور و ترکیه مورد استفاده قرار میگیرد.