نحوه ثبت تغییر آدرس در استانبول

نحوه ثبت تغییر آدرس در استانبول

بسیاری از شهروندان ایرانی که در استانبول موفق به دریافت اقامت یک‌ساله شده‌اند ممکن است بعد از مدتی اقدام به تغییر آدرس و یا جابه‌جایی داخل این شهر نمایند که امری عادی محسوب می‌شود و مانعی برای این موضوع وجود ندارد حتی این امکان وجود دارد که از استانبول به شهر دیگری نقل مکان نمایند. این مورد هم مانعی برای جابه‌جایی آنان از لحاظ قانونی نخواهد داشت اما مهم‌ترین نکته این تغییر آدرس که بسیاری از شهروندان ایرانی آن را نادیده می‌گیرند اعلام تغییر آدرس خود به اداره مهاجرت می‌باشد.

کلیه خارجیان ساکن در کشور ترکیه طبق قانون بعد از تغییر آدرس و جابه‌جایی موظف به اعلام آن به اداره مهاجرت محض جابه‌جایی طی مدت 60 روز می‌باشند.

اگر شما در شهر استانبول از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر نقل مکان نمودید می‌توانید با مراجعه به اداره اصلی مهاجرت واقع در منطقه فاتح شهر استانبول و با مراجعه به اداره تغییر آدرس و آپدیت اطلاعات با پُر نمودن فرم تغییر آدرس اطلاعات پرونده خود را به‌روز نمایید. اگر از استانبول به شهر دیگری نقل مکان نمودید باید با مراجعه به اداره مهاجرت شهر مقصد اقدام به اعلام تغییر آدرس نمایند.

نکته مهم در جابه‌جایی و تغییر آدرس برای شهروندانی می‌باشد که از سایر شهرهای ترکیه به استانبول تغییر مکان می‌دهند که باید توجه داشته باشند با توجه به حجم زیاد درخواست از اداره مهاجرت برای شهر استانبول این شهروندان پس از نقل مکان باید مجدد درخواست اقامت نمایند و اداره مهاجرت استانبول اقامت قبل آنان را با تغییر آدرس آپدیت نخواهد کرد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها