اعلام آمادگی ترکیه برای آموزش نظامیان اوکراین

ترکیه آمادگی خود را برای اعزام مربیان نظامی به اوکراین، برای آموزش نیروهای مسلح آن کشور، اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هیأتی از نیروهای زمینی ترکیه از کی یف، پایتخت اوکراین، دیدار کرد.

سرهنگ چنگیز چویک، وابسته نظامی سفارت ترکیه، پس از مذاکرات در یک جلسه توجیهی مشترک، علاقه وزارت دفاع ترکیه را به اعزام مربیانی برای آموزش نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد. به این منظور، هیأت ترکیه ای از تعدادی از مراکز آموزشی ارتش اوکراین بازدید خواهد کرد و در آنجا با برنامه آموزش سربازان و افسران ارشد و درجه دار آشنا خواهد شد.

الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروی زمینی نیروهای مسلح اوکراین، با تأیید قصد خود برای جذب مربیان از ترکیه، اظهار داشت که ارتش ترکیه تجربه زیادی دارد.

علاوه بر این، به گفته سیرسکی، ارتش اوکراین همچنین می تواند تجربه خود را با ترکیه به اشتراک بگذارد، زیرا هر دو کشور در نبردها شرکت می کنند.

طرفین در کیِف تأکید کرده اند که همکاری بین دو کشور در زمینه نظامی هر روز بیشتر می شود. طرفین قبلاً توافق کرده اند که تمرینات مشترکی را در اوکراین برگزار کنند.

امروز در اوکراین، همانطور که قبلاً توسط وزارت دفاع این کشور گزارش شده بود، مربیان نظامی از 9 کشور به آموزش نیروهای مسلح اوکراین پرداختند.

در ابتدای سال، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اجازه داد 2 هزار سرباز آمریکایی و 2 هزار سرباز دیگر از کشورهای ناتو در اوکراین بمانند.

روابط ترکیه و اوکراین طی چند سال گذشته توسعه زیادی یافته است. ترکیه در ماجرای کریمه و الحاق این منطقه به روسیه موضعی منفی داشته و اعلام کرده که این منطقه باید به اوکراین بازگردانده شود.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها