اپل دقایقی پیش از ساعت هوشمند جدید خود تحت عنوان اپل واچ سری ۷ رونمایی کرد. محصولی با ظاهری زیبا و قابلیت‌های جدید که البته به نسبت نسل گذشته خیلی محسوس نیستند.

تغییراتی که اپل در اپل واچ پدید آورده است بیشتر در راستای یکپارچه کردن آن با زبان طراحی گوشی‌های آیفون و آیپد است. یعنی اندکی تخت‌تر و در عین حال زیباتر هم شده است.

درست مانند نسل قبل، اپل واچ سری ۷ هم در دو مدل تولید شد اما این‌بار با اندازه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌تری، در مقایسه با ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری نسل گذشته. بنابراین کاربران اکنون فضای بیشتری برای کار با ساعت‌های جدید خواهند داشت.

بیشترین تغییری که اپل در این ساعت جدید خود پدید آورده است به خود کیس برمی‌گردد. آنچه که دیگر شاهد نیستیم، طراحی منحنی شکل آن است که از زمان اولین اپل واچ تاکنون شاهد آن بودیم. البته دلیل اصلی این موضوع این بود که اپل آن زمان‌ها آیفون ۶، ۷ و ۸ را هم با بدنه‌ای نسبتا منحنی راهی بازار می‌کرد و در همین راستا زبان طراحی محصولاتش با یکدیگر مشابه بود.

کلید چرخان و کلیدهای کناری همراه آن تغییر خاصی نداشته‌اند و سر جای خود باقی مانده‌اند که نشان می‌دهد اپل متوجه شده است نباید آنچه را که کاربران به آن تمایل نشان می‌دهند تغییر دهد.

اپل واچ سری ۷ با الهام از آیفون‌ها و آیپدهای جدید و همچنین آیفون ۴، اکنون زبان طراحی جدیدی دارد که کاملا به چشم می‌آید. همانطور که در بالا اشاره شد، ساعت هوشمند جدید اپل اکنون تخت‌تر شده است منتها اندکی انحنا در آن دیده می‌شود تا پوست دست کاربران را آزار ندهد.

نه تنها خود کیس که مسطح و زاویه‌دار شده است بلکه نمایشگر اپل واچ سری ۷ هم همین طراحی را دارد. به لطف این طراحی مسطح، اپل توانست از فضای خالی بدست آمده استفاده و نمایشگر بزرگ‌تری را هم روی کیس تعبیه کند. این نمایشگر جدید اکنون ۱.۸ اینچی و ۷۰ درصد روشن‌تر شده است و کار با آن قطعا لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر خواهد بود چراکه اکنون حواشی نیز کاهش پیدا کرده‌اند و به ۱٫۷ میلی‌متر رسیده‌اند. بدین ترتیب بدون اینکه لزوما ساعت را به سمت صورت خود بچرخانید، با نگاه از زاویه‌ی آن می‌توانید ساعت را چک کنید.

اپل واچ سری ۷ با تمام بندهای موجود از سری واچ سری ۷ سازگاری دارد و بنابراین اگر بندی از سال گذشته در اختیار دارید نیازی به تغییر آن نیست. از لحاظ رنگ‌بندی هم شاهد ۵ رنگ جدید برای مدل آلومینیومی هستیم که شامل سبز، آبی، قرمز، مشکی و (Starlight) می‌شوند. مدلی که با فولاد ضد زنگ ساخته شده است در سه رنگ نقره‌ای، گرافیتی و طلایی در دسترس قرار می‌گیرد.

اپل واچ سری ۷ با نمایشگری بزرگ‌تر و بدنه‌ای مقاوم رونمایی شد

تجربه‌ی کاربری به احتمال بسیار زیاد روی این ساعت بی‌نظیر خواهد بود. به این صورت که اکنون کلیدها بزرگ‌تر شده‌اند و کار کردن با آن‌ها راحت‌تر شده است. از طرفی روی صفحه ۵۰ درصد متن بیشتری به نسبت نسل گذشته قابل مشاهده است. همچنین اپل یک صفحه کلید تمام صفحه هم برای این محصول در نظر گرفته است تا بدین ترتیب تایپ کردن راحت‌تر باشد. همچنین به لطف یادگیری ماشین، ساعت جدید اپل ورودی شما را پیش‌بینی کرده و کلمات جدید را پیشنهاد می‌دهد تا کار راحت‌تری در فرایند نوشتن داشته باشید.

اپل واچ سری ۷ از لحاظ مقاومت هم بهترین ساعت هوشمندی است که تاکنون تولید شده است. نمایشگر آن اکنون در برابر ترک‌خوردگی و شکستگی مقاوم است و از استاندارد ضد گرد و غبار IP6X هم بهره می‌برد. همچنین در برابر نفوذ آب هم تا ۵۰ متر مقاوم است.

از لحاظ باتری هم اپل واچ سری ۷ بهبود چشمگیری داشته است. سرعت شارژ آن هم به لطف فناوری جدید اپل، ۳۳ درصد به نسبت نسل گذشته سرعت بیشتری دارد. طبق گفته‌های اپل، این ساعت هوشمند تنها در مدت ۴۵ دقیقه از ۰ به ۸۰ درصد شارژ می‌رسد و در مدت زمان ۸ دقیقه هم می‌توان تا ۸ ساعت پایش مداوم خواب روی آن حساب کرد.

از لحاظ قابلیت‌های نرم‌افزاری هم اپل واچ سری ۷ به نسبت نسل گذشته بهتر شده است منتها نه آنقدری که انتظار داشتیم. این محصول همچنان از نوار قلب، پایش خواب، سنسور اندازه‌گیر اشباع اکسیژن خون، سنسور تشخیص شست‌و‌شوی دست و یادآورهای بسیار کاربردی بهره می‌برد.

اپل واچ سری ۷ با قیمت ۳۹۹ دلار اواخر فصل پاییز در دسترس قرار می‌گیرد. اما با ورود آن به بازار، قیمت اپل واچ سری ۳ به ۲۰۰ دلار و واچ SE به ۲۷۹ دلار می‌رسد. تولید اپل واچ سری ۶ هم بعد از ورود مدل جدید متوقف خواهد شد.

 

منبع:دیجی کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *