وزیر امور تجاری خارجی امارات با اعضای هیئت تجاری ترکیه به بررسی راه‌های تقویت همکاری اقتصادی و توسعه آن در تمامی زمینه‌ها پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، ثانی بن احمد الزیودی، وزیر امور تجاری خارجی امارات در حاشیه فعالیت‌های نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی با اعضای هیئت تجاری ترکیه دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار در خصوص برنامه‌های متنوع فرصت‌های اقتصادی مهم و مورد توجه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر سر اتخاذ اقدامات عملی برای گسترش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری و همچنین همکاری در زمینه اقتصادی بین امارات و ترکیه توافق شد.

الزیودی و اعضای هیئت ترکیه همچنین چالش‌های اقتصادی و راه‌های مهار آن و امکان دستیابی به سطوح جدیدی برای همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری را مورد بررسی قرار دادند.

این وزیر اماراتی، اعضای هیئت ترکی را در جریان بارزترین تحولات فضای اقتصادی امارات در سایه اعلام پنجاه پروژه و آغاز بسته‌ای از ابتکارات راهبردی قرار داد.

الزیودی تحولات قوانین اقتصادی دولت امارات، به ویژه آزادی سرمایه گذاری از طریق مالکیت صد در صدی در تمامی فعالیت‌ها و بخش‌های اقتصادی به استثنای فعالیت‌های محدودی که تأثیر استراتژیک بر امارات متحده عربی دارند را مورد بررسی قرار داد؛ امری که فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های ترکیه‌ای که مایل به تأسیس و توسعه فعالیت‌های خود در دولت امارات هستند را افزایش می‌دهد.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی در تاریخ یکم اکتبر پس از ۱۱ ماه تاخیر طی مراسمی آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۲(۱۱ فروردین) به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت و با حضور ۱۹۰ کشور در فضایی به وسعت ۴.۸ کیلومتر مربع برگزار می‌شود.

روابط ترکیه و امارات پس از یک دهه تنش از سر گرفته شد. اختلاف ترکیه و امارات در طول سال‌های گذشته تا مرحله دشمنی شدید نیز پیش رفت و عمیق‌تر و پیچیده‌تر از اختلاف ترکیه و عربستان سعودی شد. ریشه این اختلافات به رقابت منطقه‌ای و مواضع متضاد دو کشور در کانون‌های درگیری و بحران از جمله قطر و مصر و لیبی مربوط می‌شد که با کاهش تنش در این کشورها نیز از شدت اختلاف ابوظبی و آنکارا نیز کاسته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *