پروازهای ترکیه به قزاقستان از سرگرفته می‌شود

تهران – ایرنا – شرکت هواپیمایی ترکیه که به دلیل تحولات اخیر در قزاقستان، سفرهای برنامه‌ریزی شده خود به این کشور را متوقف کرده بود، اعلام کرد که این پروازها در روزهای آتی از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا از تارنمای سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (تی آر تی)، مدیرکل شرکت هواپیمایی ترکیه امروز (چهارشنبه) افزود: در این چارچوب، سفرهای تعرفه دار به «نورسلطان»، «آکتائو» و «ترکستان» به ترتیب در روزهای ۱۳ ، ۱۴ و ۱۵ ژانویه انجام خواهد شد.

«بلال اکشی» گفت: مذاکرات با مقامات قزاقستان در خصوص سفرهای تعرفه‌دار به «آلماتی» نیز ادامه دارد.

هواپیمای ویژه‌ای هم که برای انتقال کارکنان شرکت هواپیمایی ترکیه، پرسنل برخی از شرکت‌های باربری هوایی و شهروندان ترک به شهر آلماتی اعزام شده بود، به ترکیه بازگشته است.

این هواپیمای «بوئینگ ۷۷۷ » حامل ۱۶۷ مسافر از اتباع ترکیه بود.

به دنبال تحولات اخیر در قزاقستان و اعتراض‌های مردمی به افزایش نرخ سوخت، فرماندهی ارتش این کشور در بیانیه ای اعلام کرد که نهادهای اجرای قانون در قزاقستان بیش از ۱۲۰۰ نفر را به علت مشارکت در حملات تروریستی و سایر جرایم طی ناآرامی‌های هفته گذشته، بازداشت کرده‌اند.

پروازهای ترکیه به قزاقستان از سرگرفته می‌شود

تظاهرات در چندین شهر قزاقستان در روز دوم ژانویه سال جاری میلادی شروع شد و به شورش‌های گسترده تبدیل شد و ساختمان‌های دولتی در چند شهر هدف حمله قرار گرفت. در خشونت‌های ایجاد شده در این ناآرامی‌ها، دهها غیرنظامی مجروح شدند و گزارش شده که افرادی نیز کشته شده‌اند.

در ادامه تحولات «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهوری قزاقستان از «سازمان پیمان امنیت جمعی» درخواست کمک کرد و در نتیجه نیروهای صلح‌بانی این سازمان به قزاقستان اعزام شدند. مقامات قزاقستان می‌گویند که نظم و قانون تا روز ۷ ژانویه در تمام مناطق این کشور برقرار شده است.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها