انواع سند ملکی ترکیه

نحوه بررسی و صحت و سقم فایل انتخابی شما:

1_آشنایی با سند خانه در ترکیه

2_چند نوع سند خانه در ترکیه وجود دارد

3_گواهی پایان کار چیست؟

4_ بررسی لوکیشن خانه با اطلاعات داخل سند

5_استعلام سند با مراجعه با اداره تاپو

6-آشنایی با کلمات درج شده در تاپو

 

خرید ملک در استانبول

آشنایی با سند خانه در ترکیه1_آشنایی با سند خانه در ترکیه
همانطور که در مراحل قبل و به صورت پله کانی به مراحل خرید خانه در شهر استانبول اشاره کردیم به این نقطه رسیده ایم که چگونه فایل و خانه مورد نظر خود را مورد بازدید قرار داده و جمع بندی و ارزیابی در مورد خانه دلخواه خود برسیم که در موارد قبل به صورت کامل به آنها اشاره نموده ایم.
حال در بسیاری از مواقع برای مخاطب خرید خانه در شهر استانبول این سوال بسیار مهم پدید می آید که نحوه صحت و سقم خانه موردنظر را به چه شکلی می توان دریافت که سوال بسیار مهم و کلیدی نیز می باشد.انواع سند ملکی ترکیه
در این بخش از موارد مهم برای خرید ملک در استانبول به صورت کامل نحوه اطلاع از صحت و سقم فایل انتخابی را توضیح داده و شما را در جریان تمام امور قرار خواهیم داد.
مهم ترین و اصلی ترین نکته در زمان بررسی فایل انتخابی شما داشتن سند می باشد که شناسنامه ملک مورد نظر تلقی می شود و تمام اطلاعات خانه درون آن به صورت کامل قید گردیده است.
به وسیله سند خانه شما می توانید به تمام اطلاعات مورد نظر خود در حوزه های مختلف دست یابید و از طرق مختلف به استعلام و جمع بندی درباره صحت اطلاعات یک واحد مسکونی دست یابد.انواع سند ملکی ترکیه
مهترین اطلاعاتی که درون سند ملکی به کار رفته است که در مرحله اول حتما باید به آن اشاره نمود داشتن اسکان برای یک خانه مسکونی است که در سندهای طرح قدیم با کلمه kat mülkiyeti شناخته می شود و در سندهای طرح جدید در بخش tasinmaz tipi به آن اشاره شده و در کادر زیر آن kat mülkiyeti قیدشده است که برای خریدار خانه بسیار مهم و حیاتی تلقی می شود و در اولین مورد باید به آن توجه نمود.سایت خرید خانه در ترکیه

این کلمه در اصطلاح به خانه ای گفته می شود که پایان کار دارد و از نظر اسکان مشکلی قانونی را در پی ندارد. بعضا خانه هایی در شهرک های مسکونی مورد ساخت قرار گرفته اند که دارای پایان کار از طریق شهرداری منطقه نمی باشد این دست از خانه های مسکونی در سند با عنوان kat irtifakı شناخته می شوند که معمولا با قیمت پایین تری در بازار مورد خرید و فروش قرار میگیرند. این نوع موارد ممکن است در آینده از طریق شهرک مسکونی و یا به اتمام رسیدن موارد مورد نظر شهرداری بتوانند به kat mülkiyetiتغییر پیدا نمایید.انواع سند ملکی ترکیه
نکته مهمی که در بحث خانه های اسکان دار باید اشاره نمود این است که در بعضی موارد سند خانه در زمان ساخت پروژه برای آن صادر گردید که مسلما در آن زمان به دلیل انجام امور ساختمانی و عدم تکمیل پروژه به آن kat irtifakı تعلق گرفته است ولی در زمان پایان پروژه سندهای آن مجموعه به kat mülkiyeti تغییر کاربری داده اند که در این موارد می توان با مراجعه به گزارش ekspertiz raporu که قبل از انتقال سند الزام به گرفتن آن می باشد کلمه اسکان را درون آن مشاهده نمود.
توصیه ما به شما در این زمینه خرید خانه ای است که دارای اسکان می باشد و در سند آن کلمه kat mülkiyeti قید شده باشد.انواع سند ملکی ترکیه
علاوه بر دو نوع سندی که در مطالب فوق الذکر به آن اشاره نمودیم یک مورد دیگر نیز در سند مسکونی به آن اشاره می شود که با نام devre شناخته می شود که به این معنی است که فقط مالک حق استفاده از اموال واقعی برای یک دوره کوتاه در یک سال (یک نوع تقسیم زمانی) است.

خرید ملک در استانبول

2_چند نوع سند خانه در ترکیه وجود دارد؟
همانطور که در بخش قبل به صورت کامل درباره سند ملکی در کشور ترکیه پرداخته ایم به این نتیجه رسیدیم که سند ملک در حقیقت سندی کتبی و رسمی است که توسط اداره ثبت است و املاک صادر شده و مالکیت شده ای را که در زمین یا بخشی از زمین ساخته شده است را نشان می دهد تا زمانی که خلاف آن ثابت نشود در زمینه های قانونی معتبر قلمداد می شود.انواع سند ملکی ترکیه
به طور کلی در کشور ترکیه دو مدل سند در دو رنگ صادر و از گذشته تا به کنون مورد استفاده افراد قرار می گیرد که به تفکیک به هر دوی آنها خواهیم پرداخت و موارد مهم در آنها را مورد بحث و گفتگو قرار خواهیم داد.
نکته ای که باید در هر دو سند به آن اشاره نمود این می باشد که از لحاظ طراحی و محتوا هر دو آنها یکسان می باشند اما از نظر کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند.

سند قرمز چیست؟1_سند آبی چیست؟
سند مالکیت آبی رنگ نماد این است که شما مالک زمینی هستید ولی هنوز هیچ ساختمانی بروی آن وجود ندارد یا ساخت ساختمان به تازگی شروع شده است . زمین های دارای سند مالکیت آبی نشان می دهد که این ملک هنوز به تملک نرسیده است.

2_سند قرمز چیست؟
سند مالکیت قرمز نشان می دهد که پس از اتمام و ساخت و ساز ملک ، بخش های مستقل تایید شده در پروژه ، مناطق استفاده از ملک و سهام خاص وجود دارد.سند مالکیت قرمز رنگ به املاک دارای مالکیت kat mülkiyeti یا در اصطلاح فارسی می توان به این شکل مورد ترجمه قرار داد، حق مالکیت طبقه (واحد مسکونی از این ساختمان) اختصاص داده می شود.انواع سند ملکی ترکیه

خرید ملک در استانبول

 

3_گواهی پایان کار چیست؟
از مهمترین عواملی که به یک ساختمان مسکونی باید تعلق گیرد تا سند آن واحد مسکونی دارای کلمه kat mülkiyeti واقع گردد دریافت گواهی پایان کار از طریق شهرداری منطقه مورد نظر و ساخت پروژه است که نشان می دهد ساختمان مطابق قانون و مقررات مربوط به اتمام رسیده است.
گواهی پایان کار ساختمان باید مطابق با پروژه تکمیل گردد تا بدون هیچ مشکلی گواهینامه تسویه حساب را بدست آورید ، در بحث ساختمان هایی که با ترسیم پروژه متفاوت می باشند و یا به طور ناقص تکمیل شده باشند مجاز به تملک نیستند.انواع سند ملکی ترکیه
در بحث پایان کار باید به این نکته توجه نمود اگر ساختمان مانند پروژه ساخت و ساز نباشد، ممکن است جریمه ای برای صاحب ساختمان در نظر گرفته شود یا تصمیم به تخریب ساختمان گرفته شود.

بررسی لوکیشن خانه با اطلاعات داخل سند4_ بررسی لوکیشن خانه با اطلاعات داخل سند
در بسیاری از موارد مشاهده شده که خارجیانی که برای خرید خانه مراجعه می نمایند این سوال را مطرح می کنند که نحوه استعلام لوکیشن خانه با سند مربوط به چه شکلی انجام می شود که در این بخش به پاسخ این سوال بسیار مهم خواهیم پرداخت.
در تمام سندهای صادر شده دو بخش به عنوان DAD و PARSEL وجود دارد که به وسیله آنها می توان به لوکیشن خانه مورد نظر در نقشه ثبتی شهرداری رسید .به راحتی به وسیله این دو بخش از طریق سرچ داخل گوگل وارددسایت paraselsorgv.tkgm.gov.tr شوید از منوی سمت چپ اطلاعات و مشخصات آدرس سند و ارقام کد به عنوان DAD و PARSL شده اند را وارد نمایید تا مشخصات خانه مورد نظر شما در نقشه ثبتی شهرداری به صورت کامل نشان داده شود.
به وسیله این روش شما می توانید اطلاعاتی کامل از نحوه قرارگیری و صحت و سقم لوکیشن واحد مورد خریداری خود دست یابید و اطلاعات را با آنچه داخل سند می باشد مورد مقایسه قرار دهید.

استعلام سند با مراجعه با اداره تاپو5_استعلام سند با مراجعه با اداره تاپو
در موارد یاد شده فوق الذکر به مراحلی برای تایید و استعلام سند خانه مورد نظر برای خرید اشاره نمودیم و توضیح دادیم که انواع سند مسکونی در کشور ترکیه به چند بخش تقسیم شده و هر کدام از آن را زیر ذره بین توضیح کامل داده ایم.
اما اگر به هر دلیلی موفق به استعلام سند خانه مورد نظر خود از شیوه های بالا نشدید می توانید با اخذ کپی سند خانه از مشاوره املاک به اداره سند یا همان تاپو منطقه مورد نظر مراجعه نموده و اقدام به استعلام و پرسش سوالات خود به صورت کامل نمایید.
در بسیاری از ادارات تاپو یا سند قسمتی برای مراجعه ارباب و رجوع و پاسخ به سوالات شهروندان قرار گرفته که جواب گوی مشتریان در ساعات اداری می باشند. شما می توانید از متصدیان این قسمت سوالات خود از قبیل داشتن بدهی یا اینکه سند خانه مورد نظر شما دارای اسکان است یا خیر یا استعلام آدرس و موقعیت قرارگیری آن نمایید و با خیال راحت و آسوده مراحل بعدی را برای انتقال سند انجام دهید.

خرید ملک در استانبول

مشخصات سند ملکی در ترکیه6- 12مورد از مشخصات اسناد ملکی ترکیه

سند ملکی (تاپو) در ترکیه مشخصات کامل مالک؛ ارزش ملک و سایر جزئیات را دربر می‌گیرد. حال به بررسی این موارد می‌پردازیم.

  1. عکس مالک یا همان صاحب سند
  2. شرح جزئیات ملک خریداری شده
  • İIİ: استان
  • İlçesi: شهر
  • Mahallesi: محله
  • Köyü: روستا
  • Sokağğı: خیابان یا بلوار
  • Mevkii: وضعیت ملک
  1. Yuzolcumu: مساحت کل زمین (مجموع سه عدد ثبت شده در این بخش، اندازه کلی مساحت زمان را مشخص کند)
  2. NİTELİĞİ: بیانگر نوع مستغلات (کاربری) و ویژگی‌های ملک
  3. حاوی شماره طرح و پاکت که به ترتیب عبارتند از:
  • Pafta No: شماره ورقه
  • Ada No: شماره بلوک
  • Parsel No: شماره بسته یا پاکت
  • Sınırı: مرزها و نواحی اطراف ملک
  1. نوع مالکیت و استفاده از ملک
  • Kat Mülkiyeti: سند مالکیت کات مولکیتی نمایانگر حق مالکیت فرد بر زمین و کلیه املاک مسکونی است.
  • Kat İrtifaki: سند مالکیت کات ایرتیفاکی نمایانگر حق مالکیت فرد بر زمین و کلیه واحدهای مسکونی در حال ساخت است که شهرداری هنوز مجوز پایان کار آن را صادر نکرده است.
  • Devre Mulk: زمان اشتراک بدین معناست که خریدار تا تاریخ مشخصی که حتماً می‌بایست در سند قید شود، مالکیت آن زمین را بر عهده دارد.
  1. Satış Bedelı: ارزش یا قیمت واقعی ملک خریداری شده
  2. Niteliği: نوع مالکیت و ویژگی‌های مجوز ملک
  • Arsa Payı: سهم زمین
  • Blok No: شماره ساختمان
  • Kat No: شماره طبقه
  • Bağımsız Blm No: شماره واحد
  1. Edınme Sebebi: جزئیات کامل ملک اعم از نام مالک قبلی، علت فروش یا انتقال و همچنین نحوه انتقال ملک
  2. Sahibi: مشخصات مربوط به مالک یا مالکان فعلی ملک (این امکان وجود دارد که بیش از یک نفر صاحب ملک بوده و هر یک در آن ملک به میزان مشخصی سهم داشته باشند)
  3. Geldisi: مشخصات انتقال سند
  • Yevmiye / Cilt / Sahıte : شماره‌های مربوط به املاک در ثبت
  • Tarıhı: تاریخ انتقال و ثبت سند
  1. تاریخ، امضاء و مُهر تأیید ثبت سند از سوی رئیس دفتر تاپو، سازمان‌ها یا ادارات محلی و اشخاص مسئول

خرید ملک در استانبول

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *