روند اعطای کارت‌های اقامت دائم موسوم به کارت‌های «تورکواز» به مهاجران خارجی شاخص که در توسعه و ترقی ترکیه می‌توانند مشارکت داشته باشند آغاز شد.

آنکارا/ اورحان انور دمیرجی/ خبرگزاری آناتولی

روند اعطای کارت‌های اقامت دائم موسوم به کارت‌های «تورکواز» به مهاجران خارجی شاخص که در زمینه‌های ورزشی، پژوهش، هنری و فرهنگی در سطح جهان به موفقیت‌های مهمی دست یافته و در توسعه و ترقی ترکیه می‌توانند مشارکت داشته باشند آغاز شده است.

وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه با انتشار بیانیه‌ای، هدف از این اقدام را افزایش قدرت رقابت کشور در عرصه جهانی با جذب دانشمندان و پژوهشگران خارجی اعلام کرد.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به اظهارات ودات بیلگین، وزیر کار و تامین اجتماعی ترکیه آمده است که مهلت کارتهای اقامت تورکواز (فیروزه‌ای) دائم خواهد شد.

– اخذ شهروندی ترکیه پس از سه سال

بیلگین در رابطه با مزایا و امکانات این کارت برای دارندگان آن گفت: با این کارت برای دارندگان آن امکاناتی شامل؛ اجازه کار و اقامت دائم، اجازه کار مستقل و یا وابسته به کارفرما، ورود و خروج متعدد به کشور، اعطای اقامت به همسر و فرزند در ترکیه فراهم می‌شود. همچنین دارندگان اقامت تورکواز پس از 3 سال از امتیاز اخذ شهروندی نیز برخوردار خواهند بود.

از سوی دیگر روند تعیین شرایط امتیاز بندی برای اعطای این کارت به افراد واجد آن همچنان ادامه دارد.

نخستین کارت اقامت تورکواز طی مراسمی به «استیون یانگ»، رئیس شورای کار ترکیه و آلمان وابسته به شورای روابط اقتصاد خارجی ترکیه «دئیک» اعطا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *