آغاز به‌کار نمایشگاه «جوایز عکس استانبول 2021» در استانبول

نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه بین‌المللی «جوایز عکس استانبول 2021» در دانشگاه بیلگی این شهر آغاز به‌کار کرد.

استانبول/خبرگزاری آناتولی

سومین نمایشگاه مسابقه بین‌المللی عکس‌های خبری خبرگزاری آناتولی (Istanbul Photo Awards 2021)، در موزه انرژی دانشگاه بیلگی استانبول افتتاح شده و تا روز دهم دسامبر ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه، منتخبی ویژه از رویدادهای جهانی سال گذشته از انفجار در بندر بیروت تا مسابقات قهرمانی جهانی سوپربایک و همچنین عکسهای مربوط به پاندمی کرونا در نقاط مختلف جهان به نمایش درآمده است.

اوغوز انیس پرو، معاون مدیر کل خبرگزاری آناتولی در افتتاحیه این نمایشگاه، با بیان اینکه عکس‌های برتر و آثار دریافت‌کنندگان جوایز به نمایش درآمده‌اند، گفت: یکی از آنها عکس محمد شجاخان از بنگلادش با عنوان «مهر مادری» است که جایزه «عکس سال» را دریافت کرد.

 

او افزود: در این عکس «محمودا» که به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری است در روز تولد 44 سالگی‌اش دسته گلی را از طرف دخترش دریافت می‌کند. این عکس در واقع به نوعی خلاصه‌ای است از آنچه در 2 سال گذشته در همه نقاط جهان گذشت.

آدام پرتی، برنده جایزه سوم تک عکس ورزشی نیز طی اظهاراتی با بیان اینکه آمدن به استانبول افتخار بزرگی بوده و از دیدن محیط نمایشگاه لذت برده است، اظهار داشت: این که بتوانیم عکاسی خبری را در کشورها و فرهنگ های مختلف در سراسر جهان گسترش دهیم، واقعا اقدام مثبتی است. جوایز عکس استانبول نیز یکی از معتبرترین این رویدادهاست.

به عنوان بخشی از این نمایشگاه، فردا پانلی با حضور آدام پرتی در محل برگزاری این نمایشگاه برپا می شود.

عکاسان سرشناس و متخصصان این رشته چون گوران توماسویج از رویترز، یوری کوزیریف از آژانس خبری نور، ماریون مرتنس متخصص تصویری و مایکل اسکوتو از عکاسان سابق خبرگزاری فرانسه، کامرون اسپندر دبیر سرویس عکس ورزشی گتی ایمیجز و حسن اویمز دبیر اخبار تصویری آناتولی عضو هیات داوران سال پیش بودند.

به گفته سردار کاراگؤز، مدیر عامل خبرگزاری آناتولی نزدیک به 15 هزار عکس از نقاط مختلف جهان در این مسابقات حضور داشتند که در قالب 1206 عکاس از 96 کشور جهان به رقابت پرداختند.

ترکیش ایرلاینز و آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» هماهنگ‌کنندگان برگزاری این مسابقه هستند که در آن به 14 عکاس از 12 ملیت مختلف جوایزی اهدا شده و نمایشگاه استانبول با همکاری دانشگاه بیلگی برگزار می شود.

این مسابقات به دلیل شیوع کرونا امسال نیز به شکل مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات دقیق در مورد برنامه مسابقات سال 2022 که به زودی آغاز خواهد شد در وب سایت “istanbulphotoawards.com” قابل بررسی است.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها