آغاز عادی سازی وضعیت کرونایی در ترکیه

بر اساس بخشنامه وزارت کشور ترکیه، از ساعت ۰۵:۰۰ روز پنجشنبه یکم جولای منع رفت‌وآمد و محدودیت تردد بین شهری لغو خواهد شد. تمام اماکن کار و سینماها که در چارچوب تدابیر کرونایی فعالیت‌های خود را متوقف کردند، بازگشایی می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی در نشست گروه مجلس حزب عدالت و توسعه تاکید کرد: ترکیه در مقابله با همه‌گیری کرونا از اول جولای(امروز) وارد دوره جدید می‌شود.

اردوغان با بیان اینکه وزارت کشور بخش‌نامه جدیدی درباره روند جدید را منتشر کرده، گفت: اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا ترکیه بتواند به دوره پسا اپیدمی قدرتمندانه‌تر وارد شود.

وی همچنین افزود: کاری که ما باید انجام دهیم، آمادگی‌ها برای مقابله با تمامی سناریوهاست. امیدوارم دوره جدید برای کشور و ملت‌مان خیر باشد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین از شهروندان خواست تا در دوره جدید نیز تدابیر را رعایت کنند.

وزارت کشور ترکیه با انتشار بخشنامه‌ای جزئیات سومین مرحله روند بازگشت تدریجی به شرایط عادی در چارچوب مقابله با همه‌گیری کرونا را اعلام کرد.

در این راستا، از ساعت 05:00 روز پنجشنبه یکم جولای منع رفت‌وآمد و محدودیت تردد بین شهری لغو خواهد شد. تمام اماکن کار و سینماها که در چارچوب تدابیر کرونایی فعالیت‌های خود را متوقف کردند، بازگشایی خواهند شد.

طبق این بخشنامه، تمام اماکن کار در خلال ساعاتی که در مجوز کار خود تعیین شده است، می‌توانند از یکم جولای به خدمات‌رسانی ادامه دهند.

همچنین تدابیر و محدودیت‌های کرونایی در تمام مراکز اقامتی به شرط استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی لغو خواهد شد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها