آمریکا: به دنبال همکاری با ترکیه بر سر اولویت‌های مشترک هستیم

وزارت خارجه آمریکا بر ادامه همکاری‌ها با ترکیه در موضوعات و اولویتهای مشترک تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: ما به تعامل خود باترکیه ادامه خواهیم داد و پایبندی خود را به ماده ۴۱ کنوانسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک اعلام می‌کنیم تا هرگونه اختلاف نظری که بین آمریکا و ترکیه است را برطرف کنیم. ما معتقدیم که بهترین راهکار برای حل اختلافات، همکاری درخصوص زمینه‌هایی است که منافع هر دو کشور را به دنبال دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به آخرین تحولات در خصوص روابط با ترکیه گفت: دولت بایدن به دنبال همکاری با ترکیه بر سر اولویتهای مشترک بوده و به عنوان متحد ناتو به گفتگو برای حل هر گونه اختلافات ادامه خواهیم داد.

پرایس تصریح کرد: ما معتقدیم بهترین راه برای نگاه به آینده همکاری در زمینه‌های منافع مشترک است. ما  مشترکات زیادی با ترکیه داریم.

وی با اشاره به اینکه دیوید ساترفیلد، سفیر ایالات متحده در آنکارا همچنان مشغول به کار است، اظهار داشت: از آخرین اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مطلعیم و همچنان به طرح موضوع حاکمیت قانون و احترام به حقوق بشر در سطح جهانی ادامه خواهیم داد.

سخنگوی آمریکا افزود: بیانیه ای که در ۱۸ اکتبر ارائه کردیم مطابق با ماده ۴۱ کنوانسیون وین است. ما مجددا تعهد خود را برای ترویج حاکمیت قانون و احترام به حقوق بشر در جهان را تایید و به گفتگوهای خود با ترکیه مطابق با ماده مذکور ادامه خواهیم داد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها