آکار: از اول مارس تاکنون 200 تروریست در شمال سوریه و عراق از پا درآمده اند

آنکارا/خبرگزاری آناتولی

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه که برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مجلس حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگاران پیش از ورود به پارلمان گفت: از اول ماه مارس تاکنون 200 تروریست در شمال سوریه و عراق طی عملیات‌های ارتش از پا درآمده اند.

آکار درباره مبارزه ارتش ترکیه با گروه های تروریستی حاضر در شمال سوریه عراق توضیح داد: طرف‌های درگیر (در شمال سوریه) در چارچوب توافقات صورت گرفته دارای اقدامات گوناگونی هستند. ایجاد آتش‌بس و ادامه آن در شمال سوریه و درپی آن تاسیس ثبات مدنظر است. طرف‌های مربوطه به مسئولیت خود در چارچوب این توافقات عمل می‌کنند. اگر چه بعضا آتش‌بس نقض می‌شود اما ارتش کشورمان به شکل جدی به این حملات پاسخ می‌دهد.

وزیر دفاع ترکیه ادامه داد: از اول مارس تاکنون گروه های تروریستی مرتکب برخی حملات و اقدامات شده اند. در حملات متقابل ارتش کشور به اینگونه حملات 200 تروریست در شمال عراق و به ویژه سوریه از پا درآمده اند.

وی درباره گفتگو تلفنی خود با سرگئی شویگو همتای روس خود نیز توضیح داد: کمی پیش با وزیر دفاع روسیه گفتگو کردم که گفتگوی سازنده ای بود. درباره اختلاف نظرها و نقض توافقات صورت گرفته بحث کردیم. درباره اتخاذ تدابیر لازم در این مورد به توافق رسیدیم. خواست ما ادامه آتش بس در منطقه است.

آکار درباره دلایل نقض توافقات صورت گرفته در مورد شمال سوریه نیز افزود: گروه های تروریستی باید در اسرع وقت تحت کنترل درآیند. با طرف روسی درباره اتخاذ تدابیر لازم در این باره به توافق دست یافتیم.

وی به روابط میان ترکیه و اتحادیه اروپا نیز اشاره کرد و گفت: همانگونه که رئیس جمهور کشور نیز بارها تاکید کرده، اتحادیه اروپا برای ترکیه یک شریک استراتژیک است. تلاش می‌کنیم روابط با اتحادیه اروپا را به شکلی موثر و سازنده ادامه دهیم. بعضا مشکلاتی با اتحادیه اروپا براساس اختلافات موجود با یونان به وجود می‌آید اما ما بارها تاکید کرده ایم که نباید روابط ما با یونان به مانعی در روابط میان ترکیه و اروپا تبدیل شود. این موضوع را بارها به شرکای اروپایی خود گوشزد کرده ایم.

 

منبع:خبرگزاری آناتولی

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین ملک ها