ابراز امیدواری وزیرخارجه ترکیه برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان

وزیر امور خارجه ترکیه ابراز امیدواری کرد که در افغانستان یک دولت فراگیر واقعی تشکیل شود و از تمام اقشار جامعه نمایندگی کند.

آنکارا/ خبرگزاری آناتولی

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در نشست مجازی سازمان ملل با موضوع «وضعیت انسانی در افغانستان» گفت: «اخیرا دولت موقت اعلام شد. طالبان گفت که این یک دولت انتقالی است. امیدواریم ساختاری تشکیل شود که واقعا فراگیر باشد و از تمام اقشار جامعه نمایندگی کند».

چاووش‌اوغلو اظهار داشت: «ترکیه از دهه 1920 از تلاش‌ها برای ثبات و توسعه افغانستان از جمله آموزش دختران و تقویت زنان این کشور حمایت می‌کند. امروز نیز از طریق سازمان حلال احمر ترکیه به ارائه کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان ادامه می‌دهیم. با بهبود شرایط در میدان، به این حمایت ادامه خواهیم داد».

او با اشاره به حمایت ترکیه از فراخوان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای مداخله موثری به وضعیت انسانی در افغانستان تصریح کرد: «پیش‌شرط این امر نیز امنیت است. سازمان‌های بشردوستانه باید بتوانند فعالیت‌های خود برای نیازمندان را در امن و بدون مانع انجام دهند. امیدواریم دولت فعلی در افغانستان نیز نقش خود در این زمینه را ایفا کند».

وزیر امور خارجه ترکیه حمایت بشردوستانه از مردم افغانستان را یک وظیفه اخلاقی عنوان کرده و افزود: «فاصله میان کشورهایمان و افغانستان نباید ما را گمراه کند. بحران انسانی و امنیتی در افغانستان تمام جهان را به‌طور مستقیم متاثر خواهد کرد. بنابراین، الان باید با هم عمل کنیم».

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها