اردوغان: بازگرداندن صلح و ثبات در سوریه به حمایت غرب از ترکیه بستگی دارد

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که برای برقراری صلح و ثبات در سوریه حمایت غرب از ترکیه ضروری است.

استانبول/خبرگزاری آناتولی

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مقاله‌ای به شرکت رسانه جمعی چندملیتی بلومبرگ به مناسبت دهمین سالگرد جنگ سوریه تاکید کرد: بازگرداندن صلح و ثبات به سوریه به حمایت غرب از ترکیه بستگی دارد.

وی با اشاره به کمک‌های بشردوستانه ترکیه به مردم سوریه اذعان داشت: با افتخار اعلام می‌کنم که موضع ترکیه در قبال سوریه از آغاز جنگ این کشور تاکنون تغییر نیافته است.

ارودغان با تاکید بر اینکه جو بایدن باید به تعهدات انتخاباتی خود پایبند باشد، تصریح کرد: دولت بایدن باید با ما همکاری کند و با پایبندی به وعده و تعهدات خود از دموکراسی حمایت کرده و بحران سوریه را پایان دهد.

رئیس‌جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: مردم ترکیه معتقد هستند که تاسیس یک نظام سیاسی دارای قابلیت و مشروعیت نمایندگی تمامی مردم سوریه به منظور ایجاد صلح و ثبات در این کشور ضروری است.

وی تاکید کرد: اقدامات جامعه بشری در سوریه مانند ترازویی برای سنجش صداقت ما در دوره ای که دموکراسی، آزادی و حقوق بشر در جهان باب و مد شده خواهد بود. غرب قبل از هر چیزی باید علیه گروه تروریستی ی.پ.گ که با همکاری رژیم (اسد) به مناطق امن حمله می‌کند جبهه‌گیری کند.

اردوغان با اشاره به تلاش‌های ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه تصریح کرد: مناطق امن ایجاد شده توسط نیروهای محلی و ترکیه، نشان دهنده تعهد ما به آینده همسایه‌مان (سوریه) است.

رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر بر حمایت از تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با گروه‌های تروریستی تاکید کرده و افزود: ما تمامی برنامه‌ها و اقداماتی که مطابق با خواسته‌های اساسی مردم سوریه و کرامت انسانی آنها نباشد را رد می‌کنیم. چرا که چنین گزینه‌هایی بحران را عمیق‌تر می‌کنند.

 

منبع:خبرگزاری آناتولی

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها