بهرام رادان و ترلان پروانه بازیگران سرشناس سینمای ایران در مصاحبه اختصاصی با آناتولی از اکران خصوصی فیلم «گربه‌ سیاه» در استانبول ابراز رضایت کردند.

استانبول/ شاهین دمیر/ خبرگزاری آناتولی

بهرام رادان و ترلان پروانه بازیگران محبوب فیلم‌های ایرانی در حاشیه اکران خصوصی فیلم «گربه سیاه» در استانبول ضمن ابراز خرسندی از حضور در ترکیه به سئوالات خبرنگار آناتولی پاسخ دادند.

– «عاشق استانبول هستم»

بهرام رادان از بازیگران مطرح سینمای ایران که همزمان تهیه‌کنندگی فیلم گربه سیاه را نیز بر عهده دارد، در مورد احساسات خود از حضور در استانبول گفت: «دوست دارم کنترل شده بگویم که من خیلی عاشق استانبول هستم و در استانبول نفس می‌کشم و این مختص الان نیست یعنی 10 سال پیش هم اگر این سئوال را می‌پرسیدید همین جواب را می‌دادم.

وی افزود: «بازیگر فیلم‌های «آواز قو» و «چهارراه استانبول» استانبول جز معدود‌ترین شهرهایی است که من در آن احساس غربت نمی‌کنم .مواردی که در اینجا می‌بینیم احساس می‌کنم که وطن من است. شاید بهترین مقصد برای یک مسافرت عالی برای من باشد».

– «هنرمندان ترکیه‌ای به ایران سفر کنند»

رادان در ارتباط با اهمیت ساخت پروژه‌های مشترک با ترکیه گفت: «سینمای ترکیه سینمای خیلی بزرگی است. باید محصولات مشترکی بسازیم که تنها به یک محصول ختم نشده و ادامه داشته باشد. در گذشته محصولات مشترکی داشتیم ولی این محصولات تنها به یک یا دو پروژه تعریف شده است».

بازیگر فیلم «شمعی در باد» ادامه داد: «اتفافی باید بیتفد که این محصولات بیشتر شوند، هنرمندان ترکیه به ایران آمده و ما از آن ها پذیرایی کنیم و ما به این کشور بیاییم و دو کشور غنی تاریخی و فرهنگی بتوانند مشترکات خود را به جهانیان ارایه دهند. سعی می‌کنم ترکی هم یاد بگیرم تا در این جا هم بازی کنم».

رادان با بیان این که «ما خیلی با ملت ترک وجوه مشترک داریم» گفت: «جدا از این که بخش زیادی از مردم کشورمان ترک زبان هستند، خاصیت همسایگی باعث شده است که دارای وجود مشترک فرهنگی و هنری باشیم. به طور مثال موزیک ترکیه در ایران خیلی طرفدار دارند. گاها می‌شود وقتی در باره این موزیک‌ها با دوستان ترکیه‌ای صحبت می‌کنم، شاید خود آن‌ها این خواننده مربوط به ترکیه را نشناسند ولی درحالی که در این را خیلی معروف شده است».

– ابراز رضایت از اکران استانبول

بازیگر سرشناس سینمای ایران در خصوص اکران فیلم گربه سیاه در استانبول گفت: «تماشای فیلم با هموطنان در خارج از کشور مانند اکران داخل کشور خیلی برای من جذابیت دارد. زیرنویس‌ را نیز برای مردم محلی کشورهایی که فیلم اکران می‌شود، تنظیم کردیم تا آن‌ها نیز با سینما، فرهنگ، رسوم و زندگی اجتماعی ‌مان آشنا بشوند».

وی اضافه کرد: سینما، موسیقی و تئاتر سه عنصری هستند که جامعه ایرانی متاسفانه یا خوشبختانه پراکنده در مناطق مختلف جهان را گردهم آورده و پل ارتباطی بین‌ آن‌ها و کشورشان ایران می ‌شود.

رادان گفت: «اکران استانبول خیلی خوب بود، دفعه اول بود که این اتفاق افتاد و همچنین به نظرم نخستین اکران خصوصی یک فیلم سینمایی ایرانی در ترکیه است. مردم خیلی هیجان زده هستند. این اتفاقات برای موسیقی قبلا خیلی اتفاق افتاده ولی در عرصه سینما این رویدادها کم‌تر اتفاق افتاده است».

تهیه کننده فیلم گربه سیاه خاطرنشان کرد: «البته در رویدادهای سینمایی در آمریکا، اروپا بیشتر بوده ولی در ترکیه برای نخستین بار است که این نوع رویداد برگزار می‌شود. سینما می‌تواند حداقل تفریح ماهیانه یک ایرانی ساکن خارج از کشور باشد».

ترلان پروانه: امیدوارم که تماشاگران راضی از سالن بیرون بیایند

بازیگر جوان فیلم گربه سیاه با شاره به استقبال پرشور از اکران خصوصی این فیلم گفت: امیدوارم که راضی از سالن بیرون بیایند.

پروانه با اشاره به اکران خصوصی این فیلم در ایروان، تفلیس و استانبول اظهار داشت: «خیلی خس خوبی است که هموطنانش را در با ظاهر و فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان می‌بیند. اینجا هم که شمار هموطنان و استقبال از این فیلم بیشتر است و امیدوارم که همه چیز به خوبی بیش برود».

بازیگر فیلم «رویای سهراب» و «تا ابد» در مورد حضورش در استانبول با اشاره به این که سفرهای متعددی به استانبول داشته است، گفت: «به عنوان یک توریست. استانبول شهر قشنگی نزدیک به ایران است. همچنین حال و هوای کشوم را نیز دارد».

پروانه در ارتباط با مسیر بازیگری خود گفت: «سعی کردم با انتخاب‌های درست و نقش‌های چالشی‌تر این مسیر را با احترام به مخاطبی که فیلم‌ها من را انتخاب می‌کنند جلو ببرم».

فیلم سینمایی «گربه سیاه» به کارگردانی «کریم امینی» یکشنبه شب با حضور بهرام رادان و ترلان پروانه در یک اکران خصوصی در شهر استانبول ترکیه بر روی پرده رفت.

این رویداد که در سال سینمای «کانیون» استانبول برگزار شد، مورد استقبال پرشور علاقه‌مندان سینما و ایرانی‌های مقیم ترکیه قرار گرفت.

تماشاگران پس از گرفتن عکس یادگاری با رادان و پروانه وارد سالن سینما شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *