گالری‌های ایرانی شرکت کننده در شانزدهمین نمایشگاه هنرهای معاصر استانبول، از محل و نحوه برگزاری نمایشگاه امسال ابراز رضایت کردند.

استانبول/ شاهین دمیر/ خبرگزاری آناتولی

شانزدهمین «نمایشگاه هنرهای معاصر استانبول» یا «کانتمپروری آرت استانبول» به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای هنری ترکیه و شهر استانبول که امسال در کارگاه کشتی‌سازی تاریخی دوره امپراتوری عثمانی به نام «ترسانه استانبول» در منطقه بی‌اوغلو برگزار می‌شود، مورد استقبال گالری‌ها، هنردوستان و بازدیدکنندگان در این نمایشگاه قرار گرفته است.

نمایشگاه امسال که در محیطی به مساحت 20 هزار مترمربع که نیمی از آن به طور سرپوشیده برگزار می‌شود، در کنار گالری‌هایی از سراسر جهان از 4 گالری ایرانی نیز میزبانی می‌کند.

– «لوکیشن امسال بسیار عالی است»

نیروانا پرویزی از مسئولین گالری محسن با بیان این که با 7 هنرمند و 12 اثر در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: این پنجمین دوره‌ حضور ما در این نمایشگاه است. لوکیشن امسال بسیار عالی است. تنها از لحاظ دسترسی یک سری مشکلات ایجاد شد، اما چون در فضای باز برگزار می‌شود از لحاظ تدابیر کرونایی نیز خوب است. امکانات و منظره محل برگزاری بسیار جالب است. به نظر می‌رسد با اتمام مرحله بازسازی این محل در سال‌های آینده، نحوه برگزاری این نمایشگاه نیز بهتر خواهد شد.

زهرا قیاسی از هنرمندان این گالری که با یک اثر در نمایشگاه هنرهای معاصر استانبول شرکت کرده است، با اشاره به دریافت واکنش‌های مثبت از بازدیدکنندگان در مورد آثار هنرمندان ایرانی گفت: بازخوردهایی که از مخاطبین دریافت کردیم بسیار خوب و تا حدی نیز جالب است. مخاطبین به ایران خیلی علاقه‌مندند و سئوالات زیادی می‌پرسند. آثار هنرمندان دیگر گالری ما نیز در این جا جلب توجه کرده است. بازدیدکنندگان می‌گویند که هنرمندان ایرانی از نظر تکنیک بسیار خوب و قوی هستند.

-«تاثیر مثبت محل برگزاری نمایشگاه بر روند توسعه آن»

امیر بهمن امیریان، مسئول گالری ایرانشهر تهران که با 8 و در مجموع 35 اثر برای نخستین بار در این نمایشگاه شرکت کرده است، در این زمینه گفت: با 8 هنرمند، سیامک فیلی‌زاده محمد رضا یزدی، داوود زندیان شایا شهرستانی، سلمان خوش‌رو، رضا بهاروند مهدی شیراحمدی و فرشید داوودی در اینجا حضور داریم. قبلا به عنوان یک بازدیدکننده در این نمایشگاه حضور داشتم، فضای جدید امسال خیلی قابل توجه است و به نظرم در آینده این نمایشگاه‌ها موثر خواهد بود. تیم برگزاری قبل از تاریخ آغاز تلاش زیادی می‌کردند، همه چیز هماهنگ شده بود.

وی ادامه داد:‌ احساس می‌کنم که نمایشگاه هنرهای معاصر استانبول هر سال پیشرفت می‌کند. گالری‌های خیلی خوبی از آمریکا، انگلستان، آلمان حضور دارند. گالری‌های ترک هم خیلی خوب هستند، امیدوارم سال‌های آینده هم بتوانیم در اینجا شرکت کنیم.

– «نمایشگاه استانبول حرفه‌ای‌تر از دبی برگزار می‌شود»

بنفشه سراج نمایشگاه‌گردان گالری خاک تهران هم با بیان این که با 4 آرتیست و بالای 15 اثر در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: این سومین بار است که در نمایشگاه هنرهای معاصر استانبول حضور داریم. در چند سال اخیر در نمایشگاه بین‌المللی متعدد شرکت کردیم. آخرین بار در نمایشگاه‌های دبی حضور داشتیم. به نظرم نحوه برگزاری این نمایشگاه خیلی حرفه‌ای‌تر از دبی است.

– «فضای نمایشگاه بهتر از دوره‌های قبل است»

نوید عظیمی سجادی یکی از آرتیست‌های گالری باوان تهران که با 50 اثر در این نمایشگاه متعلق به خود همراه با این گالری در نمایشگاه هنرهای معاصر استانبول شرکت کرده است، اظهار داشت: به نظرم فضا بهتر از دوره‌های قبل و خیلی زیبا است. نمایشگاه هنری استانبول در این زمینه رویداد بسیار مهمی است، به همین خاطر شاید نحوه سازماندهی می‌توانست بهتر باشد. چرا که استانبول شهر پر اهمیتی بوده و توقعات هم به همین دلیل بالا است.

وی با بیان اینکه آثار ژینوس میثاقی و ثریا شرقی هم به همراه وی در این گالری به نمایش گذاشته شده است، در ارتباط با واکنش‌ها و بازخوردهای دریافت شده از بازدیدکنندگان گفت: قبلا در این نمایشگاه حضور داشتم، ولی گالری باوان برای نخستین بار در این نمایشگاه حضور دارد. تاکنون بازخوردهای خوبی داشتیم.

گفتنی است شانزدهمین نمایشگاه هنرهای معاصر استانبول «کانتمپروری استانبول» با حضور 57 گالری از کشورهای مختلف از جمله ترکیه، ایران، آمریکا، سوئیس، ایتالیا، اسپانیا، روسیه، پرتغال و اوکراین روز پنجشنبه هفتم اکتبر پس از نمایش ویژه در «ترسانه استانبول» در منطقه بی‌اوغلو آغاز شد.

این نمایشگاه یکشنبه دهم اکتبر به پایان می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *