استقبال گسترده توریست‌های خارجی از مراکز گردشگری زمستانی ترکیه

پیست‌های اسکی و مراکز تفریحی زمستانی ترکیه طی سالهای اخیر با استقبال گسترده گردشگران خارجی روبرو شده است.

استانبول/ خبرگزاری آناتولی

براساس اعلام اتحادیه آژانس‌های گردشگری ترکیه، پیست‌های اسکی و مراکز تفریحی زمستانی کشور طی سالهای اخیر با استقبال گردشگران خارجی روبرو شده‌اند.

فیروز باغلی‌کایا، رئیس اتحادیه آژانسهای گردشگری ترکیه با بیان اینکه کیفیت برف و پیست‌های اسکی کشور باعث استقبال توریست‌های خارجی شده است، در این مورد گفت: علاوه بر این ترکیه دارای پتانسیل زیادی در بخش چشمه‌های آب گرم، گردشگری ویژه سالمندان و ورزشهای زمستانی است.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر میزان سفر گردشگران خارجی در فصل زمستان به ترکیه با رشد زیادی روبرو بوده است، ادامه داد: به ویژه پیست‌های اسکی اولواغ، ارجیس، ساری‌قامیش، کارتپه و داواراز دارای شرایط خوبی برای جذب گردشگران خارجی هستند. مثلا هم اکنون علاوه بر پروازهای رسمی، پروازهای چارتر از کشورهای دیگر به پیست اسکی ارجیس برقرار است.

باغلی‌کایا افزود: هر هفته پروازهای چارتر از اوکراین، روسیه و لهستان انجام می‌گیرد. تنها در تعطیلات آغاز سال نو میلادی، علاوه بر پروازهای رسمی، گردشگران خارجی با 10 پرواز چارتر برای گذراندن تعطیلات خود به پیست اسکی ارجیس سفر کردند.

رئیس اتحادیه آژانس‌های گردشگری ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال گردشگران خارجی از پیست اسکی اولوداغ، گفت: بیشتر گردشگرانی که به اولوداغ می‌آیند علاوه بر کشورهای خاورمیانه از روسیه، اوکراین و آذربایجان هستند. طی سالهای اخیر نزدیک به 10 درصد مسافران این پیست را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

وی همچنین افزود که گردشگران ایرانی و اوکراینی نیز 20 درصد از مسافران پیست اسکی پالان دوکن در ارزروم را به خود اختصاص داده‌اند.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها