قوانین اقامت

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد از اول ژوئیه امسال آمار اتباع خارجی که می‌توانند در محلات اقامت کنند از 25 درصد به 20 درصد کاهش می‌یابد.

آنکارا/ خبرگزاری آناتولی

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در نشستی که در اداره مدیریت مهاجرت برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت مهاجرت در سراسر جهان به حالت اضطراری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه سیاست مهاجرتی خود را از آغاز سال 2011 تدوین کرده، گفت: کمپ‌هایی هم در خارج و هم در داخل کشور ایجاد شده است، اطلاعات فردی و تاریخ ورود هر یک از آنها ثبت و اقدامات پزشکی و بهداشتی برای آنها انجام می‌شود.

سویلو در ادامه گفت: از سال 2002 موج مهاجرتی از افغانستان نیز پدید آمد، مهاجران به ایران و از آنجا به ترکیه و سپس به اروپا رفتند.

وی همچنین افزود: از ورود 2 میلیون و 626 هزار و 170 نفر در مرزها به ترکیه جلوگیری به عمل آمد و یک میلیون و 246 هزار مهاجر نیز طی شش ماه اخیر را در داخل کشور بازداشت شدند.

سویلو تصریح کرد: از اول ژوئیه امسال آمار اتباع خارجی که می‌توانند در محلات اقامت کنند از 25 درصد به 20 درصد کاهش یافته و اسکان در 1200 محله غیرمجاز خواهد بود. به این ترتیب دیگر اجازه اقامت در این مناطق صادر نمی‌شود.

وزیر کشور ترکیه تاکید کرد: اتباع سوری از امکان مرخصی برای عید قربان همانند عید فطر برخوردار نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *