افتتاح پل ‌چاناک‌قلعه 1915 با حضور اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد در زمینه پل با دهانه میانی از ژاپن که دارای طولانی‌ترین پل جهان بود، پیشی گرفته و رتبه اول جهان را به خود اختصاص دادیم.

چاناک‌قلعه/ خبرگزاری آناتولی

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم افتتاح پل ‌«چاناک‌قلعه 1915» و بزرگراه «مال‌کارا-چاناک‌قلعه» حضور یافت.

وی در این مراسم در رابطه با علت نامگذاری و ویژگی‌های فنی این پل اظهار داشت: رقم ابتدایی نام این پل از سال 1915 که صحنه خونین و شدیدترین نبردهای جنگ جهانی اول بود و نیروی دریایی کشور پیروزی مثال زدنی کسب کردند، آمده است.

اردوغان ضمن اشاره به اینکه پل چاناک‌قلعه 1915 با هر ویژگی فنی آن معانی متفاوتی دارد، افزود: ارتفاع برج 318 متر برگرفته از 18 مارس بوده رقم 3 از مارس که سومین ماه سال است، آمده است. طول دهانه میانی 2023 متر، نماد سال 2023 به عنوان یکصدمین سالگرد اعلام جمهوری در ترکیه است.

وی در ادامه تصریح کرد: ترکیه در زمینه پل با دهانه میانی از ژاپن که دارای طولانی‌ترین پل جهان بود، پیشی گرفته و رتبه اول جهان را به خود اختصاص داد.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: طبق محاسبات انجام شده، این پروژه به اقتصاد کشورمان در زمینه تولید 5.3 میلیارد یورو، در حوزه اشتغال 118 هزار استخدام و در بخش درآمد ملی نیز 2.4 میلیارد یورو کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با این سرمایه‌گذاری کشورمان از نظر زمان، مصرف سوخت و کاهش انتشار کربن سالانه 415 میلیون یورو دستاورد خواهد داشت، این آثار که در دوره بهره‌برداری تضمینی شروع به انتقال وجوه به مردم کردند، تا سالیان سال به سود دولت خواهند داد.

اردوغان هزینه عوارضی پل چاناک‌قلعه 1915 را 200 لیر اعلام و اضافه کرد: عبور و مرور از پل برای یک هفته رایگان خواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: در زمینه عملکرد مدل مشارکت عمومی-خصوصی در اروپا در ردیف سوم و در جهان نیز در رتبه سیزدهم قرار داریم.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها