اقدامات خرید ملک در زمان حضور در ترکیه

نکات خرید ملک ترکیه

مهمترین امور جهت خرید ملک در زمان حضور در استانبول

1_قرارگیری و اسکان موقت در منطقه موردنظر برای خرید
2_تحلیل اطلاعات بدست آمده قبل از سفر
3_انتخاب مشاورین املاک موردنظر
4_بازدید از پروژه های مسکونی دلخواه
5_تحقیق درباره محل قرارگیری پروژه و آشنایی با منطقه
6_مقایسه آمار و اطلاعات زمان حضور با قبل از سفر
7_قرار دادن آلترناتیو دیگر با پروژه انتخابی
8_تصمیم نهایی و اقدام برای خرید ملک
9-دریافت کد مالیاتی
10-افتتاح حساب بانکی

خرید ملک در استانبول

سایت خرید خانه در ترکیه1_قرارگیری و اسکان موقت در منطقه موردنظر برای خرید
با توجه به گستردگی بسیار در شهر استانبول که این شهر زیبا را به پنجمین شهر بزرگ و شلوغ دنیا تبدیل نموده است تعداد زیادی از محلات و مناطق در کنار یکدیگر این کلانشهر را تشکیل داده اند که در صورت عدم آگاهی از وضعیت و نحوه قرارگیری دچار مشکلاتی از قبیل ترافیک سنگین و عدم مدیریت زمانی در زمان حضور در شهر استانبول خواهید شد که در این مقاله برای رفع این موانع راهنمایی هایی کلی را عرض خواهیم نمود.
زمان حضور در شهر استانبول به این موضوع دقت نمایید که بر اساس بودجه و نوع محله ای که قبل از سفر به جمع بندی درباره آن رسیده اید اقدام به رزرو هتل یا آپارتمان یا هر جای دیگری به عنوان اقامت موقت نمایید این موضوع باعث خواهد شد تا تمرکز بیشتری به حومه خود و منطقه مورد نظر برای خرید ملک دلخواه نمایید.
در صورتی که به این موضوع توجه ننمایید یا در مکان یا محله ای دورتر از جایی که قصد خرید ملک دارید اقدام به رزرو هتل نمایید تمرکز کافی برای بررسی منطقه نخواهید داشت و اکثر زمان خود را داخل ترافیک استانبول سپری خواهید نمود.نکات خرید ملک ترکیه
پس گام اول را در زمان حضور در شهر استانبول با انتخاب درست و معقول محل اسکان موقت خود محکم بردارید.

 

 

سایت خرید خانه در ترکیه2_تحلیل اطلاعات بدست آمده قبل از سفر
بر اساس راهنمایی های جامع و کامل و توضیحاتی که درباره اموری که باید قبل از سفر به استانبول انجام داد، حال می توانید بعد از حضور در شهر استانبول و قبل از بازدید از املاک مورد نظر خود به مروری حتی سطحی از اطلاعاتی که در این حوزه بدست آورید داشته و با نگاهی باز اقدام به حرکت برای خرید و یا سرمایه گذاری نمایید.
بعد از اسکان موقت و حضور در استانبول نگاهی به منطقه ای که درون آن هستید رفتار اجتماعی انسان ها، خیابان بندی، پیاده روها و غیره داشته و مقایسه ای از اطلاعاتی که قبل از سفر به آن دست یافتید یا شرایطی که هم اکنون داخل آن می باشید داشته و نکات خوب وبد را درون ذهن خود ویرایش نمایید. مقایسه از سطحی که قبل از سفر و بعد از حضور در استانبول به آن دست میابید بسیار مهم است و شما را در زمان خرید خانه در استانبول کمک مینماید.نکات خرید ملک ترکیه

 

خرید ملک در استانبول

 

 

 

سایت خرید خانه در ترکیه3_انتخاب مشاورین املاک در منطقه مورد نظر
در موارد قبل از اموری که باید در زمان حضور در استانبول به آن توجه می نمودید به محل اسکان موقت و همچنین نحوه تجزیه و تحلیل اطلاعات قبل از سفر حضور فعلی شما در شهر استانبول پرداخته ایم.
اینک نوبت انتخاب مشاورین املاک است که باید به اتفاق آن ها اقدام به مراجعه حضوری برای بازدید از پروژه ها و خانه ها نمایید.نکات خرید ملک ترکیه
در بحث انتخاب مشاورین املاک نکات مهم بسیاری وجود دارد که به مهم ترین آنها خواهیم پرداخت.
از اولین نکات در انتخاب املاک و مشاورین همواره باید به این نکته توجه نمود که مجموعه ای که شما را مورد پذیرش قرار می دهد آیا به عنوان شرکتی معتبر با مجوز های قانونی مشغول به فعالیت می باشد یا خیر ، پس حتما از این نکته که مشاور املاک شما دارای جواز قانونی از طریق مراجع رسمی کشور ترکیه می باشد یا خیر مطلع شوید.نکات خرید ملک ترکیه
در مرحله دوم با گفت و گو و ارتباطاتی که از مشاور املاک خود دریافت مینمایید میزان اطلاعات وی در حوزه املاک و مستغلات محله ای که شما قصد خرید ملک در آن را دارید را بیازمایید. در خیلی از اوقات مشاورین شما اطلاعات کافی برای راهنمایی شما از یک منطقه خاص را ندارند و صرفا به صورت تئوری شما را راهنمایی می نمایند که اصلا خوشایند نیست.نکات خرید ملک ترکیه
بعد از کسب اطلاعات و اجماع درباره مشاورین املاک موردنظر زمان هایی را برای بازدید از املاک موردنظر در محل های انتخابی با بودجه خود انتخاب نموده و برای بازدید آماده شوید.نکات خرید ملک ترکیه

 

خرید ملک در استانبول

سایت خرید خانه در ترکیه4_بازدید از پروژه های مسکونی دلخواه
اگر با مقالات ما در ارتباط بوده باشید اموری که باید قبل از سفر به استانبول انجام دهید را به صورت کامل و مفصل خدمت شما خوبان عرض نموده ایم لذا با توجه به موارد یاد شده به این نتیجه رسیده ایم که در زمان حضور شما در شهر استانبول محل مورد نظر خرید ملک شما و منطقه آن از قبل مشخص شده است.
حال بعد از انتخاب مشاورین املاک و اخذ وقت ملاقات از پروژه های مسکونی دلخواه شما زمان این رسیده است که از این مجموعه های مسکونی به صورت حضوری بازدید شود.نکات خرید ملک ترکیه
شما می توانید بر اساس نیاز خود و زمانی که احتیاج به آن دارید طی روزهای مختلف با مشاورین املاک گوناگون بدون هیچ محدودیتی به تعداد دلخواه بر اساس منطقه و پروژه های مسکونی یا تجاری انتخابی اقدام به بازدید موارد مناسب با بودجه خود نمایید تا بتوانید در انتها بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.
در مهمترین مواردی که در هنگام بازدید از یک پروژه مسکونی باید به آن توجه نمود نوع سازه آن پروژه ، امکانات داخل پروژه، شرکت سازنده پروژه،برند فعلی پروژه،موقعیت قرارگیری و ارتباط با وسایل حمل و نقل عمومی پروژه، اطلاع از شارژ واحدهای مختلف مسکونی ساختمان ، تعداد واحدهایی که درون آن ساخته شده، سن بنا، تعداد طبقات و سایر مواردی است که در زمان حضور برای بازدید باید حتما اطلاعاتی کامل را بدست آورید. در این راستا برای این پرسش ها می توانید به راحتی با مشاور املاکی که شما را همراهی مینماید سوالات خود را مطرح نمایید.

 

 

سایت خرید خانه در ترکیه5_تحقیق درباره محل قرارگیری پروژه
بعد از بازدید از پروژه و بررسی امکانات آن اطلاع از پرسش هایی که حتما باید جواب آن ها را درباره رزیدانس مورد نظر داشت که در بخش قبل نیز به آن اشاره نمودیم.
حال نوبت آن است که اطلاعاتی جامع و کامل درباره لوکیشن قرارگیری این پروژه یا رزیدانس و به طور کلی محل قرارگیری به صورت کامل مطلع شویم.
در شهر استانبول مناطق مختلفی وجود دارد که با نام شناسایی می شوند، برعکس مناطق تهران که با شماره تفکیک گردیده اند در استانبول مناطق گوناگون را با نام از هم متمایز می نمایند. هر منطقه برای خود دارای محلات جداگانه ای است که در تهران با عنوان ناحیه شناخته می شوند.
در بحث بررسی منطقه اول باید مطلع شوید که این پروژه در کدام محله از آن منطقه قرار گرفته و تا مرکز آن منطقه چقدر فاصله دارد. آیا محله ی که پروژه مورد نظر شما داخل آن قرار گرفته به لحاظ امکانات عمومی در نقطه ای مطلوب است یا خیر؟نکات خرید ملک ترکیه
در مجاورت پروژه مورد نظر شما آیا برند های معتبر دیگری اقدام به ساخت و ساز کرده اند یا خیر؟
محله ای که پروژه داخل آن واقع گردیده از لحاظ شما دارای سبک منطقه ای خوب است یا خیر؟
مشاهدات میدانی شما آیا حس خوبی بابت آن منطقه یا محله به شما القا مینماید یا خیر؟
فاصله پروژه تا بیمارستان دولتی ،مدرسه، بازار روز،اماکن دولتی چقدر است؟
درباره محله ای که پروژه مورد نظر شما قرار گرفته تحقیق کنید که آیا منطقه در بین سایر محلات خوشنام هست یا خیر؟
تحقیقات میدانی خودتان همیشه بهتر از کمک سایر افراد بوده است به این دلیل که ممکن است عده ای برای منافع خود مناطق ناخوشایندی را به شما معرفی نمایند ، لذا در هنگام تحقیقات میدانی بسیار وقت بگذارید و خود از خوب و بد محله ای که پروژه مورد نظر شما در آن قرار گرفته مطلع شوید.

 

سایت خرید خانه در ترکیه6_مقایسه آمار و اطلاعات در زمان حضور با قبل از سفر
در موارد قبل و در مقاله ای که در ارتباط با کارهای قبل از سفر به شهر استانبول به آن اشاره نمودیم که نکات بسیاری نیز در آن جای گرفته بود حال بعد از تکمیل اطلاعات قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنید بهتر است که بررسی دقیق و جامعی از اطلاعاتی که قبل از سفر به استانبول برای خرید ملک بدست آوردید با اطلاعاتی که در زمان حضور شما بر آن حاکم شدید را مورد مقایسه قرار داده و بعد از آن اقدام به اعلام تصمیم نمایید.
اگر اختلافات فاحشی در مقایسه اطباعات شما قبل و بعد از سفر وجود داشت کمی صبر نمایید و اطلاعات حضوری را در استانبول بیشتر و کامل تر نموده و بعد از آن اقدام به خرید ملک مورد نظر خود نمایید.
هر چقدر که اطلاعات کافی در زمینه خرید ملک و محله و منطقه ای که قصد خرید خانه در آن را دارید کامل تر باشد همان قدر با خیال آسوده اقدام به خرید مینمایید.نکات خرید ملک ترکیه
همیشه به این نکته توجه نمایید که بعد از خرید خانه شما خواهید ماند و یک سند خانه پس اگر تصمیمی غلط و نابه جا بگیرید در آینده شخص شما تاوان آن را خواهید پرداخت.

 

 

خرید ملک در استانبول

سایت خرید خانه در ترکیه7_قردادن آلترناتیو با پروژه انتخابی
از زمان حضور شما در شهر استانبول برای خرید ملک موارد زیادی که باید به آن توجه گردد را مرور نموده ایم و در هر دسته توضیحاتی جامع و کامل را بیان نموده ایم تا بتوانید به وسیله آنها و تجربیاتی که طی چندین سال به آن رسیده ایم بهترین خرید خانه را در شهر استانبول انجا دهید.
بعد از تکمیل شدن اطلاعات درباره هر پروژه و محل و منطقه و مقایساتی که انجام داده اید به یک پروژه مسکونی اکتفا نکرده و مواردی که در سطح پروژه انتخابی شما در یک منطقه می باشند را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید، شاید در نزدیکی انتخاب نهایی شما مواردی دیگر نیز حضور داشته باشند که به سلیقه و بودجه شما نزدیک باشند لذا از مجموعه های مسکونی که در همسایگی انتخاب شما یا قدری دورتر واقع شده اند نیز بازدید کرده و همه جوانب را در تمام پروژه های مسکونی یا تجاری منطقه ای که قصد خرید خانه در آن دارید را مطلع شوید.
این مقایسه ها باعث می شوند سطح آگاهی شما در ارتباط با انتخاب نهایی و خریدی که مصمم به انجام آن هستید در بهترین حالت انجام پذیرد. بهترین خرید زمانی انجام می شود که با چشمی باز از شرایط موجود اقدام به انجام آن شود لذا از بازدید سایر پروژه های نزدیک به بودجه خود غافل نشوید.

 

خرید ملک در استانبول

 

سایت خرید خانه در ترکیه8_تصمیم نهایی و اقدام برای خرید ملک
اگر به مواردی که قبل از سفر به استانبول و مواردی که در زمان حضورتان در استانبول را مطرح نمودیم نگاهی بیاندازید و تمام موارد را به شکل اصولی رعایت فرمایید اکنون که در نقطه ای آخر از این سناریو قرار داریم می توانید به مراتب تصمیمی درست، منطقی و اصولی داشته باشید و به مرور زمان در بین سایرین از این انتخاب و تصمیم دفاع کرده و در آینده از منافع مالی آن بهره مند شوید.
بعد از طی کردن مراحلی که در قبل به آن اشاره نمودیم می توانید به راحتی انتخاب خود را کرده و خرید خود را به مرحله اتمام رسانیده و نهایی فرمایید.
مهمترین مسئله در بحث خرید خانه در استانبول تحقیقات گسترده با نگاهی باز است که اگر به آن توجه شود قطعا انتخاب درست و منطقی خارج خواهد شد.
البته شایان ذکر است همان قدر که تحقیق درباره انتخاب بسیار مهم و حیاتی است اگر دچار گستردگی در کلانشهری مانند استانبول که دویست کیلومتر طول دارد بشوید و نتوانید موانعی را برای اعلام صحیح خود برطرف کنید شاید تا سال ها نتوانید خانه مورد نظر خود را خریداری فرمایید و در طول سفر های متمادی ملزم به پرداخت هزینه هایی می شوید که توجیه اقتصادی ندارد.
اگر کمی صبر و مراحل را نیز به دقت مورد عمل قرار دهید شما می توانید خانه ای در خور شآن خود و خانواده خود در مدت زمان معقول خریداری نمایید‌

 

 

دریافت کد مالیاتی در ترکیه9-دریافت کد مالیاتی در ترکیه

از مهمترین و ابتدایی ترین مدارکی که یک مهاجر در زمان حضور در استانبول احتیاج به اخذ آن می باشد بدون شک کد مالیاتی یا همان ورگی نماراسی از ادارات مالیات است .
این کد بسیار مهم که در بسیاری از مواقع حتی در روزهای ابتدایی از مهاجرین درخواست می شود چیزی مانند کد ملی یا کد شناسایی برای یک فرد است که به وسیله آن ورود به سیستم های مختلف در ادارات متفاوت مورد استفاده قرار میگیرد .

کد مالیاتی در بسیاری از ادارات دولتی یا حتی اموری که به بخش خصوصی مرتبط است از شما درخواست می شود که باید از قبل نسبت به درخواست آن از ادارات مربوطه اقدام نمایید.

 

کد مالیاتی در کدام مواقع درخواست می شود؟کد مالیاتی در کدام مواقع درخواست می شود؟
این کد بسیار مهم که خود نوعی شناسه برای هویت یک فرد نیز محسوب می شود در بسیاری از ادارات مهم همچون اداره ثبت اسناد و املاک ، اداره مهاجرت ، دفاتر فروش سیم کارت ، بانکهای دولتی و خصوصی ، ادارات مربوط به آب و برق و گاز و در دیگر ادارت از متقاضی در خواست میگردد.

برای باز کردن حساب بانکی اولین چیزی که از یک خارجی درخواست میگردد شماره ورگی یا همان کد مالیاتی متعلق به وی است که باید برای بازکردن حساب بانکی علاوه بر سایر مدارک به بانک مورد نظر ارائه دهد.

از جمله موارد مهم دیگری که می توان به اهمیت این کد اشاره نمود ، زمان پرداخت حق خاک برای دریافت اقامت است که بدون داشتن این کد مالیاتی متقاضی عملا قادر به پرداخت وجه مورد نظر به اداره کوچ یا همان مهاجرت نمی باشد و در زمان پرداخت حق خاک از تمام طرفین اخذ خواهد گردید.
به طور کلی در کشور ترکیه هویت افراد به وسیله ۲ کد تعیین میگردد که آنها عبارتند از کد مالیاتی و کد ملی که درون کارت اقامت به شخص مورد نظر تعلق دارد.

هر نقل و انتقال پولی در هر بانکی یا ثبت شرکت و کار تجاری داخل ترکیه یا دیگر فعالیت های اقتصادی و تجاری و یا هرگونه نقل و انتقال پول در ادارات مالیاتی در کل شهرهای ترکیه بدون استثنا با کد مالیاتی انجام میگرد .

بسیاری از فعالین اقتصادی و بازرگانان برای ثبت شرکت و دریافت مدارک شرکت و اساس نامه های خود و افتتاح حساب های بانکی در بانک های مورد نظر در داخل خاک کشور ترکیه به این کد دسترسی مبرم خواهند داشت.

 

نحوه دریافت کد مالیاتی در ترکیه؟نحوه دریافت کد مالیاتی در ترکیه؟
دریافت کد مالیاتی یا ورگی نماراسی کار زیاد سخت و پیچیده ای نمی باشد و در مدت زمان کوتاهی به دو شکل قابل دریافت از طرف اداره مالیات می باشد :

۱-مراجعه حضوری به اداره مالیات
۲-دریافت کد مالیاتی به صورت اینترنتی

در بررسی اولین روش برای دریافت کد مالیاتی در کشور ترکیه شما باید به همراه مدارک خود به نزدیک ترین اداره مالیات محل اقامت خود مراجعه نموده و از قسمت خدمات مشتریان آن اداره درخواست خود را برای دریافت کد مالیاتی به کارمند مربوطه ارائه نمایید .
بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور ترکیه و مدیریت جامع این بیماری تنها کسانی می توانند به صورت حضوری در اداره مالیات برای دریافت ورگی نماراسی مراجعه نمایند که از قبل از این اداره و به صورت اینترنتی وقت ملاقات دریافت نموده باشند در غیر اینصورت در زمان حضور در اداره مالیاتی مذبور از پذیرش آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد .
کد مالیاتی دارای ۱۰ رقم است که با مدارک فرد متقاضی تطبیق دارد و به عنوان یک کد هویتی به افراد مختلف تعلق میگیرد که از مهمترین خصوصیات آن داشتن آدرس و مکان اسکان متقاضی در زمان اخذ این کد نیز می باشد .

همان طور که در مطلب فوق به آن اشاره نمودیم علاوه بر مراجعه حضوری شما میتوانید به راحتی و با چند کلیک کد مالیاتی مورد نظر خود را از طریق وب سایت رسمی اداره مالیات کشور ترکیه که بعد از شیوع ویروس کرونا ایجاد شده را مورد ثبت رسانید و بدون مراجعه حضوری در هر زمان کد مالیاتی را از این وبسایت دریافت نمایید.
در این بخش لازم است تا با مراجعه به آدرس

https://ivd.gib.gov.tr/tvd_side/main.jsp?token=d1078f5e3dc646b78d5d4e5842f21e97feb48d366bc7617458b6679dec12675154a01fccc42292bb04d926bc259dbc75e39dd8e202535fd70a7098396c74a6f7&gn=vkndogrulamalar (https://ivd.gib.gov.tr/tvd_side/main.jsp?token=d1078f5e3dc646b78d5d4e5842f21e97feb48d366bc7617458b6679dec12675154a01fccc42292bb04d926bc259dbc75e39dd8e202535fd70a7098396c74a6f7&gn=vkndogrulamalar)
اقدام به پر کردن فرم مورد نظر نموده و تمام اطلاعات را به صورت صحیح وارد نموده و در انتها کد مالیاتی خود را که به صورت pdf برای شما ارسال می شود دریافت نمایید.
در بحث گرفتن کد مالیاتی به صورت اینترنتی به مراتب کار ساده تر و راحت تر می باشد اگر به زبان ترکی استانبولی هم تسلط کافی ندارید جای نگرانی وجود ندارد جون تمام اطلاعات به صورت لاتین در وبسایت درج گردیده است.

نحوه دریافت کد مالیاتی در ترکیه؟مدارک لازم برای دریافت کد مالیاتی
اگر به هر دلیلی موفق به دریافت کد مالیاتی به صورت مجازی نشدید شما می توانید با در دست داشتن مدارک ذیل به اداره مالیات محل اقامت خود مراجعه و اقدام به دریافت این کد نمایید.

۱-اصل پاسپورت
۲-پر کردن فرم اطلاعات
۳مدارک مربوط به آدرس و اسکان

در بخث دریافت کد مالیاتی باید به این نکته توجه نمود که برای یک بار شما مجبور به دریافت این کد مهم می باشید و در باقی موارد احتیاج به درخواست و ثبت چندین کد از ادارات مالیات نمی باشد.

کدهای مالیاتی از ادارات مختلف در شهرهای مختلف قابل اخذ می باشند و در یک سیستم جامع مورد ثبت قرار میگرند و با عوض شدن محل اسکان احتیاج به دریافت کد دیگری از شهر دیگر نخواهید داشت و صرفا یک کد مالیاتی کار شما را انجام خواهد داد.
البته با مراجعه به اداره مالیات جدید اقدام به تغییر ادرس و آپدیت آن درون سیستم مالیاتی شهر مقصد نمایید.

 

کد مالیاتی برای خرید خانهکد مالیاتی برای خرید خانه
برای متقاضیان خرید ملک در کشور ترکیه این کد بسیار مهم است و در دسته مدارکی قرار میگرد که بدون آن امور مربوط به انتقال سند داخل اداره تاپو به هیچ عنوان انجام نمیپذیرد.
متقاضیان خرید خانه در کشور ترکیه و یا مشاورین املاکی که آنها را در فرایند خرید و انتقال سند یاری مینمایند همواره به دریافت این کد مهم اشاره و اقدام به دریافت آن قبل از مراجعه به تاپو برای ثبت و انتقال سند مینمایند.

کد مالیاتی برای اخذ اقامت ترکیه
از دیگر مواردی که در این مقاله و در ابتدای آن نیز اشاره نمودیم برای اخذ اقامت ترکیه نیز یکی از اصلی ترین موارد دریافت کد مالیاتی می باشد زیرا شما برای پرداخت حق خاک و پرداخت مبلغ صدور کارت اقامت بدون این شماره مالیاتی پذیرش نشده و نمی توانید مبلغ مورد نظر را به حساب اراده مهاجرت واریز نمایید.

کد مالیاتی برای افتتاح حساب بانکی
کد مالیاتی پیش نیازی برای افتتاح حساب بانکی
از مهمترین موارد برای افتتاح حساب بانکی که مسئول مربوطه هنگام حضور شما در بانک مورد نظر درخواست خواهد نمود ارائه کد مالیاتی برای افتتاح حساب بانکی است که بدون آن افتتاح حساب بانکی امکان پذیر نمی باشد .
همچنین بانک از کدهای مالیاتی که درون آنها آدرسی ثبت نشده باشد نیز جلوگیری کرده و حساب باز نخواهد نمود.

 

10-افتتاح حساب بانکی

استانبول با توجه به موقعیت اقتصادی ویژه‌ای که داراست و قلب اقتصادی کشور ترکیه محسوب می‌شود همواره مورد توجه بازرگانان و شرکت‌های خارجی بوده است که برای انجام امور تجاری و اقتصادی به این کلان‌شهر زیبا مراجعه می‌نمایند. به‌طور حتم داشتن حساب بانکی و انجام امور بانکی از اولویت‌های اصلی هر شخص یا شرکتی می‌باشد که داخل این شهر قصد انجام امور تجاری و شخصی یا بازرگانی را داشته باشد.

بانک‌های زیادی داخل کشور ترکیه مشغول فعالیت می‌باشند که در طبقه‌بندی‌های مختلف مشغول خدمت‌رسانی می‌باشند. در این بین بانک‌های خارجی زیادی نیز با توجه به شرایط خوب اقتصادی و توریستی استانبول اقدام به افتتاح حساب بانکی در این شهر نموده‌اند.

اما نحوه افتتاح حساب بانکی در این بانک‌های مختلف و بعضاً مشهور شهر استانبول چگونه است؟ آیا برای افتتاح حساب بانکی کار خاصی لازم است انجام شود؟

نحوه افتتاح حساب بانکی در استانبول
نحوه افتتاح حساب بانکی در استانبول

مدارک مورد نیاز جهت افتتاح حساب بانکی در استانبول چه مدارکی می‌باشد؟

به‌طور کلی قوانین افتتاح حساب بانکی در شهرهای مختلف و شعبه‌های مختلف متفاوت و سلیقه‌ای می‌باشد. معمولاً در شهرهایی غیر از استانبول افتتاح حساب بانکی بسیار راحت‌تر از استانبول می‌باشد. اما در تمام شهرها به‌طور کلی ۲ بانک زراعت و ایش بانک مجوز افتتاح حساب برای ایرانیان را در اختیار دارند و سایر بانک‌های استانبول معمولاً افتتاح حساب بانکی را انجام نمی‌دهند. در سال‌های اخیر همواره با توجه به تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و اشخاص ایرانی در سرتاسر جهان باعث شده تا سایر بانک‌های فعال استانبول در افتتاح حساب بانکی برای ایرانیان با ترس از مجازات و جریمه‌های آمریکا مواجه شوند و از باز کردن حساب بانکی برای ایرانیان خودداری ‌نمایند.

اما برای باز کردن حساب بانکی در شهر استانبول توسط ۲ بانک زراعت و ایش بانک چه کارهایی باید انجام دارد و چه مدارکی لازم می‌باشد.

شعبات مختلف این ۲ بانک در سرتاسر شهر استانبول در محلات مختلف قرار گرفته است که با مراجعه به آنها می‌توانید اقدام به افتتاح حساب نمایید. از بین ۲ بانک زراعت و ایش بانک معمولاً بانک زراعت شرایط بهتری جهت افتتاح حساب دارد. معمولاً ایش بانک بسیار سلیقه‌ای عمل نموده و از باز کردن حساب بانکی برای ایرانیان معمولاً سر باز می‌زند. زراعت بانک هم در دریافت مدارک از مشتریان برای افتتاح حساب بانکی به همین شیوه عمل می‌نماید بعضی اوقات با اجاره خانه و یا سند ملک بدون اقامت اقدام به بازگشایی حساب بانکی می‌نماید و گاهی اوقات هم داشتن اقامت الزامی می‌باشد که بر اساس شعبات این بانک کاملاً سلیقه‌ای و متفاوت می‌باشد. هنگام باز کردن حساب بانکی پاسپورت و عکس و در صورت لزوم کارت اقامت الزامی باشد.

بانک زراعت در صورت باز نمودن حساب بانکی در همان لحظه کارت بانکی خود را تقدیم شما می‌نماید اما ایش بانک کارت بانکی خود را در فاصله‌ای ۱۰ روزه به آدرس شما ارسال خواهد نمود.

در هنگام افتتاح حساب باید دقت نمایید که حساب شما دارای چه امکاناتی است و چه مدل حساب ارزی برای شما گشوده شده است. چون با قابلیت برداشت یورو و دلار هم می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به برداشت وجه نمایید. همچنین توسط نرم‌افزار بانکی می‌توانید اقدام به جابه‌جایی ارزهای مختلف به حساب‌های گوناگون نمایید به شرطی که حسابی که برای شما افتتاح شده است حساب ارزی بوده باشد نه فقط حساب لیر ترکیه که این امر از مهم‌ترین موارد قابل اشاره در هنگام باز نمودن حساب بانکی می‌باشد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها