اقدامات شهرداری تهران برای ایام محرم؛ از سیاه پوش کردن شهر تا کمک به هیات ها و مساجد

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران اقدامات شهرداری تهران برای ایام محرم و سیاه پوش کردن شهر را تشریح کرد.

اصغر عطایی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح اقدامات شهرداری تهران برای ایام محرم سال جاری به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: باتوجه به اینکه امسال هم مثل سال گذشته در شرایط کرونایی و محدودیت های ناشی از شیوع این ویروس در کشور قرار داریم بابرخی محدودیت ها در زمینه برگزاری مراسمات ماه محرم روبرو هستیم؛ اما به دلیل اعتقادات و باورهای دینی موجود میان ما ایرانیان باید شهر آماده و محیا برای استقبال محرم و عزاداری سیدالشهدا می شد.

وی افزود: بر همین اساس تلاش ویژه تری نسبت به سال های گذشته انجام شد که فضاسازی شهر به شکلی انجام شود که اگر احتمالا دسته های عزاداری و ایستگاه های صلواتی کمتر شده و تجمعات به شکل گذشته نیست سیاه پوش کردن شهر به گونه ای باشد که این کمبود و خلاها را جبران کند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران به گونه ای حرکت کرد که رقابت مثبتی میان شهرداری مناطق 22 گانه برای سیاه پوش کردن شهر و میان سازمان زیباسازی و همه سازمان ها شکل گرفت و حتی هماهنگ شد با ادارات و سازمان های غیر از مجموعه شهرداری تهران که ساختمان ها و نمای بیرونی خود را سیاه پوش کنند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به کمک شهرداری به هیات ها و مساجد شهر تهران، افزود: در برخی نقاط با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی هیات هایی مراسماتی را برگزار می کنند که این مراسم ها باید در فضای باز انجام شود لذا شهرداری تهران علاوه بر سیاه پوش کردن تمامی بوستان های شهر تهران در بیش از 60 بوستان که فضای باز داشتند مکان و فضای مناسب در اختیار این هیات ها قرار داده تا با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری ها انجام شود.

وی تاکید کرد: همچنین به هیات های بزرگی که در سطح شهر هستند از سوی شهرداری کمک شد تا در فضاهای باز بتوانند عزاداری کنند و از سوی دیگر به مساجد و هیات ها برای سیاه پوش کردن نما کمک های ویژه ای انجام شد. فضاسازی ها با هدف سیاه پوش شدن چهره شهر در ایام محرم نیز صورت گرفته است.

عطایی در تشریح دیگر اقدامات شهرداری تهران برای ایام محرم گفت: ویدیو مپینگ ویژه ایام محرم در میدان ازادی برگزار شد که این اقدام در نقاط دیگری از شهر نیز انجام شد و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت. همه مناطق در تلاش هستند در ایام خاص همچون روز تاسوعا و عاشورا در مسیرهای منتهی به هیات ها نظافت و موارد دیگر را کنترل کنند.

وی ادامه داد: امسال فعالیت شهرداری در سیاه پوش کردن شهر خوشبختانه مشهود بود و مورد توجه شهروندان و مسئولین شهر قرار گرفت در حقیقت با توجه به همه محدودیت های موجود برای کرونا؛ تلاش شد با سیاه پوش کردن شهر جایگزینی محدودیت ها انجام شود.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها