ایران: تجارت با ترکیه از مرز بازرگان رشد قابل توجهی داشته است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام کرد در 7 ماه گذشته تجارت بین ایران و ترکیه از مرز بازرگان رشد قابل توجهی داشته است.

تهران/ خبرگزاری آناتولی

محمدرضا عبدالرحیمی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل گمرک بازرگان گفت: عملکرد گمرک بازرگان در هفت ماهه سال جاری رشد قابل توجهی داشته است. از ابتدای سال جاری تاکنون 820 میلیون دلار صادرات غیرنفتی از گمرک بازرگان و یک و نیم میلیارد دلار گاز یعنی روزانه 30 میلیون مکعب به کشور ترکیه صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی افزود: در این مدت 770 میلیون دلار از طریق گمرک بازرگان به کشور واردات صورت گرفته که عملیات ترخیص 350 میلیون دلار از کالاها در خود مرز بازرگان و 418 میلیون دلار از سایر گمرکات ترخیص شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1400 تاکنون 238 میلیارد تومان از محل درآمد عوارض گمرکی به خزانه واریز شده است، ادامه داد: این مبلغ تا پایان سال به 500 میلیارد تومان می‌رسد.

توحید آذربد، ناظر گمرکات آذربایجان غربی و مدیرکل گمرک ارومیه نیز گفت: با توجه به اینکه مرز بازرگان از قطب‌های اقتصادی کشور است و به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه صادرات و ترانزیت به شمار می رود، فعال کردن این مرز در رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: روزانه 800 دستگاه کامیون بطور متوسط از بزرگترین مرز زمینی کشور در مرز بازرگان تردد می‌کند.

احمد ذاکری، معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت: حجم تجارت خارجی کشور در هفت ماهه امسال به 54 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد مناسبی برخوردار بوده که به نوعی تراز تجارتی مثبت شده است.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها