بازارچه مشترک رازی در مرز ایران و ترکیه احیا می شود

بازارچه

ارومیه – فرماندار خوی گفت: بازارچه مشترک رازی خوی، با هدف اشتغالزایی و رونق بخشی به تجارت مرزنشینان، بار دیگر در مرز ایران و ترکیه احیا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله کاظمی سه شنبه شب در گفتگو با رسانه‌ها با بیان اینکه فعالیت و مبادلات تجاری این بازارچه در جریان ساماندهی مرز رازی و توسعه آن، متوقف شده بود، افزود: برای توسعه مبادلات مرزنشینان با طرف ترک و اشتغال آنان و امکان صادرات محصولات صنایع دستی و کشاورزی، این بازارچه مجدداً تا پایان امسال با مکان یابی مناسب احیا می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان خوی نزدیک ترین مسیر ریلی و زمینی به کشور ترکیه و قاره اروپا است، گفت: در کنار احیای بازارچه مشترک مرزی پایانه بزرگ رازی با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در آستانه افتتاح و بهره برداری است.

سرپرست فرمانداری خوی برنامه ریزی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام را اولویت اول شهرستان، تا نیمه نخست امسال اعلام و یادآور شد: تکمیل مجموعه ورزشی ۷ تیر، تعیین تکلیف ساختمان دانشگاه دولتی، تکمیل جاده خوی به رازی و پایانه رازی و تکمیل زیر ساخت‌های فرودگاه خوی از جمله این طرح‌ها است.

خوی با تنش آبی مواجه است

وی تنش آبی را مهمترین مشکل شهرستان عنوان کرد و اضافه کرد: برای تأمین آب آشامیدنی شهر خوی ۲ برنامه بلند مدت و کوتاه مدت طراحی شده است که ساخت سد الند و نیز تأمین آب شرب خوی از آغ چای از جمله این طرح‌ها است که در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته‌اند.

کاظمی همچنین از برنامه ریزی برای رفع مشکل ۱۵ روستای مشکل دار شهرستان در زمینه آب آشامیدنی تا پایان امسال خبر داد و افزود: مشکل ۲۰ روستای دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست فرمانداری خوی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری خوی و ضرورت بهره گیری برای استفاده از این ظرفیت‌ها برای شناساندن خوی تصریح کرد: خوی به واسطه وجود بارگاه شمس تبریزی و احیای این بارگاه و ده‌ها بنا و اثر مذهبی تاریخی می‌تواند، به شهری با شهرت جهانی تبدیل شود.

وی افزود: در حوزه گردشگری و مرز رازی خوی عملکرد خوبی دیده نمی‌شود و تنها حضور گردشگران در این شهر زیر ۱۰ درصد می‌باشد که امید داریم این مشکلات مرتفع شود و همچنین بازارچه مرزی خوی باید احیا شود تا تمام درآمد این بازارچه نصیب مردم منطقه شود.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها