بازگشایی مرزهای جدید برای افزایش مبادلات تجاری ایران و ترکیه

ارومیه – استاندار آذربایجان غربی گفت: بازگشایی مرزهای جدید برای افزایش مبادلات تجاری ایران و ترکیه بسیار مناسب است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس کل گمرکات ترکیه با اشاره به اینکه بر مبنای سیاست تقویت دیپلماسی منطقه‌ای برای توسعه اقتصادی، از توسعه همکاری‌های مشترک گمرکی با ترکیه استقبال می‌کنیم افزود: آذربایجان غربی به جهت برخورداری از سه پایانه مرزی مشترک با ترکیه می‌تواند در دستیابی به افق مبادلات تجاری دو کشور ایران و ترکیه نقش آفرینی جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیوندهای فرهنگی با ترکیه را بسترساز توسعه اقتصادی می‌دانیم افزود: آذربایجان غربی به عنوان تنها استان هم مرز با ترکیه از جایگاه ویژه ای در گسترش تجارت برخوردار است.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی آذربایجان غربی تصریح کرد: توانمندی‌های کشاورزی، معدن و پزشکی این استان می‌تواند موقعیت‌های خوبی برای استان‌های همجوار در کشور ترکیه باشد تا از این ظرفیت‌ها بهره ببرند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سیاست خلق فرصت‌های جدید اقتصادی و نیز تقویت مراودات مرزی به عنوان دو پیشران این استان دز دولت سیزدهم گفت: برای دستیابی به این دو امر مهم راهسازی فعالیت‌های گمرکی نقش بسیار مؤثری دارد و بر این اساس آمادگی داریم تا در یک همکاری مشترک ضمن رفع موانع تجارت، از ظرفیت‌های جدید همچو بازگشایی مرزهای جدید نیز استفاده کنیم.

معتمدیان به ظرفیت‌های مرز بازرگان، رازی و سرو اشاره کرد و افزود: هر کدام از سه مرز مهم آذربایجان غربی با ترکیه از قابلیت توسعه ویژه برخوردار هستند و در این راستا ساماندهی پایانه‌های مرزی، تسهیل امور گمرکی و افزایش ظرفیت فعالیت‌های مرزی به طور جد پیگیری و اجرا می‌شود.

رئیس کل گمرکات ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های گمرکی آذربایجان غربی از توسعه روابط با استان استقبال کرد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها