بانوی ترک دور آفریقا را با موتورسیکلت گشت

یکی از اساتید تربیت‌بدنی دانشگاه گدیک ترکیه دور دنیا را با موتورسیکلت سفر کرد.

ژوهانسبورگ/ خبرگزاری آناتولی

خانم اصیل اوزبای، استاد تربیت‌بدنی دانشگاه گدیک استانبول ترکیه در چارچوب مستند «آفریقا از نگاه یک زن» ده‌ها هزار کیلومتر دور این قاره را با موتورسیکلت سفر کرد.

او پیش از این ده‌ها هزار کیلومتر را با موتورسیکلت خود در مسیرهای پرچالش اروپا و آسیا طی کرده و در سفری که در ژوئن 2021 از کنیا آغاز کرده، تاکنون به بسیاری از کشورهای شرق و جنوب آفریقا سفر کرده است و مسیر بعدی او شامل کشورهای سواحل اقیانوس اطلس جنوبی این قاره خواهد بود.

در حالی که اوزبای به طور منظم سفر خود را در حساب‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارد، در این سفر قصد دارد مستندی تهیه کند که با تصاویری که طی این مسافرت گرفته است، آفریقا را از چشم زنان ترکیه بازگو کند.

اصیل اوزبای استاد دانشکده تربیت بدنی دانشگاه «گدیک استانبول» است، قصد دارد با این سفر برای تقویت روابط آکادمیک میان ترکیه و آفریقا نیز کمک کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی با اشاره به اینکه پیش از آغاز به این سفر درباره امنیت منطقه نگرانی داشته است، اظهار داشت: فکر می‌کردم خطرناک باشد، اما برعکس، سفر به آفریقا یکی از امن‌ترین سفرهایی بوده است که تا به حال داشته‌ام.

این استاد و گردشگر علمی همچنین گفت که مسیر آفریقا یکی از گران‌ترین مسیرهایی است که تا به حال دیده است.

وی همچنین با بیان اینکه در برخی از کشورها مانند بوتسوانا میانگین هزینه اقامت به 1000 لیر ترکیه در هر شب می‌رسد، به مسافرانی که قصد سفر به این قاره را دارند توصیه کرد چادرهای خود را به همراه داشته باشند تا بتوانند از مناطق کمپینگ مقرون به صرفه و ایمن بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها