برنامه ترکیه برای جذب 300 هزار دانشجوی خارجی تا سال 2023

شمار دانشجویان خارجی در ترکیه تا سال 2023 به حدود 300 هزار تن افزایش می‌یابد.

استانبول/خبرگزاری آناتولی

عرفان گوندوز، رئیس شورای آموزش سازمان روابط اقتصادی خارجی ترکیه (DEİK) اعلام کرد که ترکیه قصد دارد تا سال 2023 تعداد دانشجویان بین المللی خود را به 300 هزار نفر برساند.

وی در مصاحبه با خبرنگار آناتولی با بیان اینکه شیوع کرونا همه جهان را در تمامی زمینه‌ها تحت تاثیر قرار داده، گفت: با این حال ترکیه این پاندمی را به بهترین نحو مدیریت کرد. از این پس وارد دوره‌ای خواهیم شد که به دو دوره قبل و بعد از پاندمی تقسیم می‌شود و در دوره جدید کار دیجیتال، آموزش دیجیتال، توسعه دیجیتال و صادرات دیجیتال بسیار اهمیت یافته است.

گوندوز با بیان اینکه ترکیه با اهمیت استراتژیک، موقعیت جغرافیایی، وسعت اقتصادی، جمعیت و روحیه کارآفرینی در جایگاه پلی در مرکز جهان قرار دارد، گفت: ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی و غربی از هزینه‌های پایین‌تر آموزشی برخوردار است. هدف شورای آموزش سازمان اقتصاد بین‌ الملی ترکیه نیز دیپلماسی آموزش عالی و همچنین هماهنگی و همکاری بین موسسات و سازمان‌های عمومی است.

او ادامه داد: در همین راستا در صدد هستیم تا ترکیه را به مرکز جذب دانشجویان بین المللی تبدیل کرده و مشکلاتی را که دانشجویان بین المللی با آن مواجه هستند حل کنیم.

رئیس شورای آموزش سازمان روابط اقتصادی خارجی ترکیه با تاکید بر اینکه شمار دانشجویان خارجی در کشور از 48 هزار دانشجو طی 5 سال گذشته به 224 هزار رسیده، از تبدیل کشور به یکی از کشورهای میزبان بیشترین دانشجویان بین المللی خبر داد.

وی همچنین با اشاره به ارائه بورسیه‌های مختلف به دانشجویان خارجی تصریح کرد: فرصت‌های آموزشی در نزدیک به 60 هزار برنامه مختلف در 207 دانشگاه کشور ارائه می‌شود. قصد داریم تعداد دانشجویان بین‌المللی خود را تا سال 2023 به میزان 300 هزار نفر برسانیم.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها