بهبود روابط ترکیه با اتحادیه اروپا

یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که هدف جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بهبود رابطه با ترکیه است.

بروکسل/خبرگزاری آناتولی

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بررسی موارد بسیاری از جمله روابط این اتحادیه با ترکیه در روزهای 25-26 مارس ماه جاری گرد هم خواهند آمد. پیش از برگزاری این اجلاس وزرای امور خارجه به منظور آمادگی به این اجلاس در 22 مارس نشستی برگزار خواهند کرد. در این نشست نیز مسائل چون روابط اتحادیه اروپا با ترکیه، روسیه، میانمار، کشورهای بالکان غربی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دسامبر 2020 خواستار تهیه گزارشی پیرامون نقشه راه در روابط این اتحادیه با ترکیه شده بود. این گزارش در نشست وزرای کشورهای عضو این اتحادیه تکمیل و در اجلاس به سران این کشورها ارائه خواهد شد.

یکی از مسئولان ارشد اتحادیه اروپا به خبرنگار آناتولی اظهار داشت: تعداد کشورهای عضو اتحادیه اروپا که درباره ترکیه نسبت به گذشته اتفاق نظر دارند، افزایش یافته‌است.

وی افزود: روابط اتحادیه اروپا و ترکیه با سختی‌ها رو به روست. اما در روزهای اخیر در داخل اتحادثه اروپا وحدت بیشتری مشاهده می‌کنم. چون اقدامات ترکیه در مدیترانه شرقی اوضاع را بهبود کرده‌است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ترکیه یک همسایه‌ معمولی نیست بلکه یک کشور عضو ناتو و نامزد عضویت در اتحادیه اروپاست، تصریح کرد: «جوزف بورل از مدت‌های طولانی با این شریک ویژه برای بهبودی روابط دوجانبه تلاش می‌کند. ترکیه یک کشور بزرگ و قدرت منطقه‌ای است. در عین حال ترکیه نامزد عضویت در اتحادیه اروپاست و از لحاظ اتحادیه اروپا از اهمیت کلیدی برخوردار است. بنابرین هدف بورل، بهبود رابطه اتحادیه با ترکیه است».

 

منبع:خبرگزاری آناتولی

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها