بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه

امروزه بهترین دانشگاه‌های پزشکی ترکیه پذیرای دانشجویان بین المللی هستند و امکانات خوبی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهند. با افزایش روز افزون هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های خارجی، دانشجویان بین المللی به دنبال تحصیل در دانشگاه‌هایی هستند که درعین مقرون به صرفه بودن دارای کیفیت آموزش بالایی نیز باشد. باید گفت که بیشتر دانشگاه‌های ترکیه در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های خارجی دارای شهریه‌ی تحصیلی کمتری هستند. علاوه بر این، بیشتر دانشگاه‌های ترکیه دارای کیفیت آموزشی مطلوبی هستند. بنابراین اگر به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه هستید، باید بگوییم که انتخاب خوبی انجام داده‌اید. باید اضافه کرد که کشور ترکیه از لحاظ فرهنگی و اعتقادات مذهبی شباهت و نزدیکی‌های بسیاری با کشور خودمان ایران دارد. به همین دلیل زندگی در کشور ترکیه برای دانشجویان ایرانی آسان‌تر است و سالیانه داوطلبان بسیاری برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه از کشور ایران اقدام می‌کنند. علاوه بر این، هم مرز بودن ایران و ترکیه و نزدیکی جغرافیایی این دو کشور، جابه جایی و مسافرت را برای دانشجویان ایرانی آسان‌تر می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که دانشگاه‌های ترکیه مقصد تحصیلی مناسبی برای دانشجویان ایرانی به شمار می‌آیند. از آن جایی که رشته‌ی پزشکی و زیر شاخه‌های آن یکی از رشته‌های تحصیلی مورد علاقه در بین دانشجویان ایرانی است، آشنایی با بهترین دانشگاه‌های پزشکی ترکیه می‌تواند کمک بسیاری به انتخاب دانشگاه مناسب بکند. در این مطلب شما را با بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه آشنا خواهیم کرد.

 

بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه

تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها یپزشکی ترکیه

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل و جامع صفر تا ۱۰۰ بورسیه تحصیلی ترکیه

معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه

تحصیل در دانشگاه‌های برتر ترکیه می‌تواند مسیر زندگی دانشجویان را تغییر دهد. فارغ التحصیلی از یک دانشگاه معتبر، اشتغال به کار در آینده و داشتن درآمد مناسب را تضمین می‌کند. در ادامه‌ی مطلب شما را با ۷ دانشگاه برتر ترکیه که دروس مربوط به رشته‌های پزشکی را ارائه می‌دهند، آشنا خواهیم کرد.

دانشگاه آک دنیز ترکیه ( akdeniz university )

 

دانشجویان پزشکی دانشگاه آک دنیز

دانشجویان پزشکی دانشگاه آک دنیز

 

دانشگاه آک دنیز در شهر آنتالیای ترکیه واقع شده است. این دانشگاه یکی از بهترین و معتبرترین مراکز آموزش عالی پژوهش علمی در مدیترانه‌ی شرقی به شمار می‌آید. دانشگاه آک دنیز شاخه‌های مختلف از رشته پزشکی را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهد. این دانشگاه به عنوان یک موسسه‌ی آموزشی عالی پزشکی، علاوه بر داشتن سطح علمی بالا، خدمات فرهنگی و اجتماعی بسیاری را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. به عنوان مثال دانشگاه آک دنیز خدمات مشاوره و راهنمایی‌های روانشناسی را برای کمک به حل مشکلات ذهنی و اجتماعی و همچنین مشکلات احساسی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. بنابراین دانشجویان می‌توانند در یک بستر مناسب تحصیلات خود را ادامه دهند و استعدادها و توانایی‌های علمی و عملی خود را شکوفا کنند.

دانشگاه قاضی عثمان پاشا (Gaziosmanpaşa University )

دانشگاه قاضی عثمان پاشا یکی از دانشگاه‌های دولتی ترکیه است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۲ در توقات شروع کرده است. توقات یا توکات به ترکی استانبولی ( Tokat ) نام شهری در شمال ترکیه است که جمعیتی بیش از ۱۵۰,۰۰۰ نفر دارد و مرکز استان توقات در شمال آناتولی مرکزی در قسمت درونی بخش میانی منطقه دریاه سیاه واقع است.

نام این دانشگاه از نام قاضی عثمان نوری پاشا، یکی از فرماندهان معروف ترکیه که متولد این شهر بوده است، گرفته شده است. در سال ۲۰۱۸ بر اساس قانون آموزش عالی ترکیه، نام این دانشگاه به دانشگاه قاضی عثمان پاشا ( توقات ) توکات تغییر یافت. این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر پزشکی ترکیه به شمار می‌آید. علاوه بر کیفیت آموزشی بالا، دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از خدمات مختلف ارائه شده توسط این دانشگاه بهره‌مند شود. به عنوان مثال دانشجویان می‌توانند در فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی مختلفی که در این دانشگاه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

دانشگاه قاضی عثمان پاشا وابسته به دانشگاه کاموریایت است. این دانشگاه با تربیت و تعلیم دانشجویان نخبه و توانمند به پیشرفت علمی و اجتماعی در سطح جهانی کمک بسیاری می‌کند. دانشجویان این دانشگاه فعالیت‌ها و تلاش‌های بسیاری برای یافتن راه حل‌های مناسب در زمینه‌ی مشکلات پزشکی و حوزه‌ی انسانی انجام می‌دهند. یاد اضافه کرد که بیشتر دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه قاضی عثمان پاشا دانشجویان توانمند و بااستعدادی هستند. مدرک فارغ التحصیلی این دانشگاه دارای اعتبار زیادی است و دانشجویان می‌توانند پس از فارغ التحصیلی در مراکز پزشکی و درمانی مشغول به کار شوند.

دانشگاه قاضی ( Gazi University )

 

دانشگاه قاضی

دانشگاه قاضی

دانشگاه قاضی یکی از دانشگاه های دولتی در ترکیه است. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر آنکارا واقع شده است. این دانشگاه دارای ۲۱ دانشکده، ۱۱ مدرسه‌ی حرفه‌ای، ۴ مدرسه، ۷ موسسه‌ی آموزشی و ۵۲ مرکز پژوهشی و تحقیقاتی است. آموزش آکادمیک در این دانشگاه از سال ۱۹۲۶ آغاز شد. دانشگاه قاضی دارای یکی از برترین مدارس پزشکی در ترکیه است. دکتر صلاح الدین عزمان، تیم جراحی این دانشگاه را در سومین عمل پیوند صورت در ترکیه، در سال ۲۰۱۲ رهبری کرد. این عمل جراحی موفقیت آمیز در بیمارستان دانشگاه قاضی، روی مریضی انجام شد که فک بالا، لب‌ها، دهان، حفره‌های بینی و دندان‌های خود را در تصادفی در سال ۲۰۰۶ از دست داده بود.

بیشتر بخوانید: معرفی برترین دانشگاه‌های ترکیه برای افرادی که به دنبال تحصیل رایگان در ترکیه هستند

دانشگاه مارمارا (Marmara University )

دانشگاه مارمارا یکی از اولین دانشگاه‌های تاسیس شده در ترکیه به شمار می‌آید. این دانشگاه فعالیت خود را از سال ۱۸۸۳ با جذب ۱۳ دانشجو آغاز کرد. نام اولیه‌ی این دانشگاه مدرسه‌ی تجارت حمیدیه بود و از سال ۱۹۸۲ به عنوان دانشگاه مارمارا تغییر نام داد. امروزه این دانشگاه دارای ۱۶ دانشکده و مدرسه‌ی پزشکی است. دانشگاه مارمارا یکی از دانشگاه‌های چند زبانه‌ی کشور ترکیه به شمار می‌آید که واحدهای درسی آن به زبان‌های مختلفی مانند زبان‌های ترکی، فرانسوی، عربی، انگلیسی و آلمانی ارائه می‌شوند.

دانشگاه مارمارا دارای چندین مدرسه‌ی آموزشی عالی، موسسات آموزشی آکادمیک و مدرسه‌های حرفه‌ای است. از آن‌ جایی که ترکیه کشوری اروپایی و آسیایی به شمار می‌آید، ۱۴ پردیس این دانشگاه از موسسات برتر آموزشی اروپایی و آسیایی محسوب می‌شوند. این دانشگاه دارای کیفیت آموزشی بسیار بالایی بوده و قابلیت رقابت با دانشگاه‌های جهانی را دارد. اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از این دانشگاه فارغ ‌التحصیل شده است.

دانشگاه آنکارا ( Ankara University )

 

دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا یک دانشگاه دولتی در ترکیه است. این دانشگاه فعالیت خود را پس از سال ۱۹۴۶ بعد از شناخته شدن ترکیه به عنوان جمهوری ترکیه، آغاز کرده است. دانشگاه آنکارا یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه به شمار می‌رود. این دانشگاه خدمات تسهیلاتی و رفاهی بسیاری را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل و پرورش استعدادها و توانایی‌های علمی خود، زندگی دانشجویی خوب و مفرحی نیز داشته باشند و از خدمات ارائه شده توسط دانشگاه بهره‌مند شوند. دانشجویان می‌توانند در فعالیت‌های مختلف ورزشی، هنری، علمی و فرهنگی شرکت کنند. این دانشگاه به برگزاری همایش‌ها و رخدادهای فرهنگی و هنری معروف است و دانشجویان می‌توانند در برنامه‌های هنری و فرهنگی بسیاری فعالیت داشته باشند. همچنین دانشجویان می‌توانند با پرداخت کمترین هزینه در فعالیت‌ها و باشگاه‌های ورزشی این دانشگاه ثبت نام کنند. در حال حاضر دانشگاه آنکارا  ۱۲۰ برنامه و رشته‌ی تحصیلی در مقطع  کارشناسی، ۱۱۰ رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی و  ۴۳ رشته در مدارس حرفه‌ای خود ارائه می‌کند. دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه آنکارا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه به حساب می‌آید.

دانشگاه حاجت تپه ( hajat tape university )

دانشگاه حاجت تپه در شهر آنکارای ترکیه واقع شده است و مرکز پزشکی آن به شمار می‌آید. کیفیت آموزشی و سطح علمی این دانشگاه بسیار بالا است. از دیدگاه رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی US، این دانشگاه رتبه‌ی اول پزشکی در ترکیه را در سال ۲۰۱۸ از آن خود کرد. این دانشگاه فعالیت خود را از سال ۱۹۶۷ آغاز کرده است. امروزه دانشگاه حاجت تپه دارای ۱۵ دانشکده، ۲ مدرسه‌ی وابسته، ۱۵ موسسه و مدرسه‌ی آموزش عالی، ۴ مدرسه‌ی حرفه‌ای، یک هنرستان و ۹۸ مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی است. دانشگاه حاجت تپه خدمات تسهیلاتی و رفاهی خوبی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. دانشجویان این دانشگاه می‌توانند در طول تحصیل، در برنامه‌های مختلف علمی و هنری که توسط دانشگاه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

دانشگاه یوکسک ایحتیساس ( Kadir Has University )

این دانشگاه که دارای دانشکده‌ی پزشکی قوی‌ای است، فعالیت خود را از سال ۲۰۱۵ با دانشکده پزشکی خود آغاز کرد. این دانشگاه اقدام به بازگشایی مدرسه حرفه‌ای و ارائه‌ی خدمات سلامت کرده و موفق به فارغ‌التحصیل کردن دانشجویان خود در سال ۲۰۱۸ شد. دانشگاه یوکسک ایحتیساس در سال ۲۰۱۷ ارائه رشته‌های تحصیلی مدیریت سلامت و پرستاری را شروع کرد. همچنین دانشگاه یوکسک ایحتیساس واحدهای مربوط به خدمات اتاق عمل و الکتروونوفیزیولوژی را ارائه داد. دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه یوکسک ایحتیساس یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی در بین دانشگاه‌های کشور ترکیه به شمار می‌آید.

منبع: uscollegeinternational

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها