سفرهای خانوادگی کنار همه سختی‌ها یا مشکلاتی که دارد، دوست‌داشتنی هستند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام فلایتیو، شما وقتی مشغول برنامه‌ریزی برای یک سفر خانوادگی هستید، به کدام شهرها یا کشورها فکر می‌کنید؟ دوست دارید کدام سفر را همراه با خانواده خود بروید و کدام سفر را کنار دوستانتان باشید؟ خانواده‌ها معمولاً ترکیه را به‌خاطر اینکه یک مقصد گردشگری خانوادگی و بسیار پرطرفدار است انتخاب می‌کنند. سرگرم‌کردن بچه‌ها و اعضای خانواده در تعطیلات اولویت اصلی است و شهرت ترکیه به‌عنوان کشوری دوستدار خانواده بسیار قابل‌ توجه است. ترکیه کشوری است که شما را با ترکیبی از فرهنگ، تاریخ و مناظر بی‌انتها مجذوب خود می‌کند.

به نظر شما کدام شهرهای ترکیه برای یک سفر خانوادگی مناسب است؟ نکته مهمی که وجود دارد این است که همه چیز به ترجیحات شخصی بستگی دارد. بیشتر خانواده‌ها می‌خواهند در سفر خود امکانات رفاهی کاملی برای کودکان و نوجوانانشان داشته باشند و بعضی دیگر تفریح و سرگرمی را اولویت قرار می‌دهند. خانواده‌های دیگری هم هستند که گشت‌وگذار در طبیعت اولویت آنهاست. این مطلب قرار است درباره بهترین شهرهای ترکیه که برای یک سفر خانوادگی مناسب هستند با شما صحبت کنیم. همراه ما بمانید.

کاپادوکیا، اولین مقصد برای یک سفر خانوادگی

اگر می‌خواهید از حال و هوای شهری دور باشید، روستای گرومه و منطقه کاپادوکیا جای شماست! کاپادوکیا، دومین مقصد پربازدید تعطیلات در ترکیه است و چندین دهه مقصد بک‌پکرها بود، اما این روزها خانواده‌های زیادی به این منطقه سفر می‌کنند. خصوصاً اگر یک زوج جوان هستید و می‌خواهید اولین سفر مشترک خانوادگی خود را در یک منطقه رؤیایی و بی‌نظیر بگذرانید، کاپادوکیا پیشنهادی حیرت‌انگیز برای خانواده‌تان خواهد بود.

ویژگی اصلی کاپادوکیا چشم‌انداز دیدنی ماه است. این منطقه پر است از دره‌های عمیق و صومعه‌های صخره‌ای که هر مسافر و گردشگری را در هر سنی شگفت‌زده می‌کنند. اگر در خانواده خود کودک یا نوزاد دارید ممکن است این منطقه برای آنها مناسب نباشد. البته از قلم نیندازیم که هتل‌های بسیار خوب، با امکانات و متنوعی در این منطقه است.

به فکر رزرو بلیط هواپیما از تهران به استانبول و سپس رفتن به گرومه هستید؟ پس بهتر است قبل از رفتن چند نکته درباره سفر خانوادگی به این منطقه را با شما به اشتراک بگذاریم:

  • مهم‌ترین کاری که در این منطقه باید انجام دهید، سفر با بالون است. در نظر داشته باشید که سفر با بالون در اوایل صبح برای کودکان شش‌ساله یا بزرگ‌تر مناسب است. احتمالا کودکان کم‌سن‌تر بالون سواری را دوست نداشته باشند یا فعالیت مناسبی برای آنها نباشد.
  • دومین فعالیت پرطرفدار، کاوش در شهرهای زیرزمینی است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، اما در بیشتر این شهرهای زیرزمینی باید به فضاهای تنگ با رطوبت بالا و کمبود هوا بروید. چنین شرایطی برای کودکان ماجراجو لذت‌بخش خواهد بود، ولی عده‌ای هم ممکن است به‌خاطر ترس از فضای تاریک، نتوانند این کار را انجام دهند.

بهترین شهرهای ترکیه برای یک سفر خانوادگی

استانبول، شلوغ‌ترین و دیدنی‌ترین شهر ترکیه

از کاپادوکیا حرف زدیم اما اگر سفر خانوادگی کوتاه و مختصری دارید، بهترین جا برای شما همان استانبول، عروس جهان است! شهری که اروپا و آسیا را از طریق تنگه بسفر وصل می‌کند، یکی از بهترین مقاصد تعطیلات در ترکیه برای خانواده‌ها است. این شهر یکی از پربازدیدترین شهرهای اروپا است.

استانبول به دلیل موقعیتی که دارد طی قرن‌ها تمدن‌های زیادی را به خود جذب کرده است. این شهر آخرین توقفگاه جاده ابریشم بین دو قاره آسیا و اروپا بود و هنوز هم امانت‌دار تمدن‌های باستانی زیادی است. در شهر قدیمی استانبول، می‌توانید تکه‌هایی از تاریخ را بیابید که تأثیرات امپراتوری‌های یونان، روم، ونیزی و عثمانی را منعکس می‌کنند. بعد از یک گشت‌وگذار خانوادگی می‌توانید با خیال راحت پرواز استانبول به تهران خود را از طریق فلایتیو رزرو کنید و از خاطرات خوش سفر خانوادگی خود تا همیشه به‌خوبی یاد کنید.

چاناک کاله، شهری با رنگ و بوی حماسه

بعد از کاپادوکیه و استانبول، چاناک کاله (چناق‌قلعه) یکی از بهترین مقاصد تعطیلات خانوادگی ترکیه برای کسانی است که می‌خواهند با تاریخ این کشور آشنا شوند. چاناک کاله در تنگه داردانل قرار دارد و شهری در غربی‌ترین قسمت ترکیه است.

اگر در حوالی ۲۵ آوریل از چاناک کاله بازدید کنید، این فرصت را خواهید داشت که در رژه سالانه روز Anzac به‌افتخار کسانی که در طول نبردهای بزرگ جنگ جهانی دوم در این منطقه و برای دفاع از مرزهای ترکیه جان خود را فدا کرده‌اند، شرکت کنید.

ازمیر، شهری برای پناه بردن

ازمیر هم یکی از شهرهای بسیار معروف ترکیه است که به‌خاطر آرامشی که دارد، برای خانواده‌ها مقصد بسیار خوبی است. این شهر سومین شهر بزرگ ترکیه است و یکی از متفاوت‌ترین شهرهای آن هم محسوب می‌شود. در ازمیر خبری از آن سرعت بالای زندگی شهری استانبول نیست و مردم در آرامش و صلح بیشتری زندگی می‌کنند. دیدنی‌های آن به‌خصوص در بافت قدیمی ازمیر بسیار زیاد است. برج ساعت، اسکله آلسانجاک و کارسیاکا جزء بهترین و محبوب‌ترین مناطق دیدنی این شهر محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *