بهره برداری از طرح جامع پایانه مرزی رازی برای تحقق مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری با ترکیه

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بهره‌برداری از طرح جامع پایانه رازی شهرستان خوی در آذربایجان‌غربی گام مهمی در راستای تحقق چشم انداز مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری با کشور ترکیه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای،  محمد تیموری، در جلسه شورای معاونین  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با شرکت مدیران کل دفتر فناوری و اطلاعات و دفتر فنی و امور پیمان‌های این سازمان بهره‌برداری از طرح جامع پایانه رازی شهرستان خوی در آذربایجان‌غربی را گام مهمی در راستای تحقق چشم انداز مبادلات  ۳۰ میلیارد دلاری با کشور ترکیه عنوان کرد و اظهار داشت: طرح جامع این پایانه مرزی با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی به عنوان یکی از پایانه‌های مرزی زمینی مهم کشور و یکی از دروازه‌های اصلی ورود ایران به اروپا است که از نظر ریالی نیز پیشرفت نزدیک به ۸۳ درصدی دارد.

وی گفت : این پایانه مرزی یکی از پایانه‌های شکیل کشور به شمار می‌رود که به جهت توپوگرافی منطقه شاهد تجمیع سالن‌های تجاری و مسافری در یک‌ساختمان با مساحتی بالغ بر ۹ هزار مترمربع را شاهد هستیم.

 معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد :  آذربایجان‌غربی بیشترین تعداد مرزهای زمینی کشور در خود را داراست که بر این اساس و‌ با توجه به مدیریت مناسب شاهد سرمایه‌گذاری بالایی برای ساخت و ساز  در این مبادی ورودی و خروجی  و توجه ویژه سازمان به کیفی سازی خدمات، تسهیل تردد و کاهش زمان  انتظار در پایانه های مرزی هستیم.

تیموری سرعت بخشی به پروژه راهسازی مسیر منتهی به پایانه مرزی رازی را ضروری دانست ‌و اظهارداشت: جلب رضایت عمومی ، افزایش مبادلات مرزی و انتخاب این مرز به عنوان مسیر حمل و نقل کالاهای ترانزیتی نیازمند داشتن جاده‌ای ایمن، عریض و منطبق بر شاخصه های راه بین المللی و ترانزیتی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با معرفی کلیاتی از وضعیت زیرساخت های جاده ای ، وضعیت ناوگان جاده ای و پرسنل این اداره کل گفت: استان آذربایجان غربی دارای ۹۵۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، ۲۲۳۳کیلومتر راه فرعی و ۷۹۷۸ کیلومتر راه روستایی است.

ارسلان شکری افزود : تعداد ناوگان فعال باری استان ۳۳۵۹ دستگاه با متوسط عمر ۱۴.۷۷ است که طبق آمار تا پایان سال گذشته ۳۱۹۶۹ راننده مسافری و ۳۹۱۹ راننده باری در ناوگان حمل و نقل جاده ای استان مشغول به فعالیت بوده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۰۴ پرسنل رسمی ، پیمانی ، جاری و طرح در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مشغول فعالیت است، گفت : این تعداد پرسنل در معاونت ها و بخش های مختلف این اداره کل به خدمت رسانی مشغول و فعال هستند که از جمله می‌توان به فعالیت در ستاد، ادارات شهرستانی،  پایانه های مرزی و  راهدارخانه های استان اشاره کرد.

بازدید از طرح جامع پایانه مرزی رازی در شهرستان خوی، بازدید از مرز کاپی‌کوی کشور ترکیه بعنوان مرز مقابل رازی و بررسی روند پیشرفت عملیات عمرانی ساختمان پایانه مرزی رازی با مشاور و پیمانکار مربوطه از دیگر برنامه های این سفر بود.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها