بورل: رابطه قوی مبتنی بر همکاری با ترکیه به ثبات اروپا کمک می‌کند

بروکسل/ خبرگزاری آناتولی

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کتاب خود تحت عنوان «سیاست خارجی اروپا در دوره کووید-19» بر لزوم ترمیم روابط و مسیر گفتمان با ترکیه تاکید کرد.

وی در بخش «اتحادیه اروپا، قدرت های جهانی، امپراتوری‌های جدید و چند جانبه گرایی» به موضوع ترکیه و مدیترانه شرقی پرداخته و تصریح کرد: ما در مورد موضوعات مطرح با ترکیه مسیر گفت‌وگو را دنبال خواهیم کرد.

بورل متذکر شد: رابطه نمی‌تواند یک طرفه باشد. اتحادیه اروپا هم باید تعهدات خود در قبال اینکه ترکیه را به عنوان عضوی از خانواده پذیرفته، نشان دهد. در این مرحله، دستور کار مثبت در توافق نامه مشترک امضا شده در سال 2016 نقش حیاتی دارد. ما باید راهی برای خروج از سیاست مقابله با مثل پیدا کنیم و به همکاری و اعتماد برگردیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک رابطه قوی مبتنی بر همکاری با ترکیه، به ثبات اروپا کمک زیادی می‌کند. به همین ترتیب یافتن یک متحد بهتر از اتحادیه اروپا برای ترکیه دشوار خواهد بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «ترکیه به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده است که باید مورد توجه قرار بگیرد و موفقیت آن غیر قابل انکار است. متاسفانه برنامه بین‌المللی ترکیه درباره برخی از موضوعات و روش‌ها با اتحادیه اروپا در یک خط نیست».

بورل تصریح کرد: اتحادیه اروپا، ترکیه و قاره به ثبات دست نخواهند یافت مگر اینکه بتواند توازن مناسبی در روابط خود با روسیه پیدا کند.

 

منبع:خبرگزاری آناتولی

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها