بیانیه نشست شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست اردوغان

شورای امنیت ملی ترکیه در بیانیه نشست امروز بر اهتمام دولت برای ورود قدرتمند اقتصادی به یکصدمین سالگرد تاسیس جمهوریت در کشور همانند سایر حوزه‌ها تاکید کرد.

آنکارا/ خبرگزاری آناتولی

نشست شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشور در مجتمع بش‌تپه آنکارا پایان یافت.

براساس بیانیه شورای امنیت ملی ترکیه، در این نشست عملیات‌های درون مرزی و برون مرزی علیه گروه‌های تروریستی پ.ک.ک/ک.ج.ک-ی.پ.د/ی.پ.گ، فتو و داعش و مبارزه قاطعانه با تهدیدات و خطرات علیه وحدت ملی، همبستگی و بقای کشور و اقدامات تکمیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارزیابی چالش‌ها و تهدیدات پیش‌روی ترکیه طی روند اجرای سیاست‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری، تولید، اشتغال و صادرات در راستای اهداف کشور یکی دیگر از محورهای نشست شورای امنیت ملی عنوان شد.

شورای امنیت ملی ترکیه همچنین تاکید کرد که دولت مصمم است به صدمین سالگرد تاسیس جمهوریت در کشور مانند تمام زمینه‌های دیگر، در حوزه اقتصاد نیز با قدرت وارد شود.

در بخش دیگر این بیانیه ضمن اشاره به بررسی تحولات دریای سیاه و قفقاز آمده است: آرزوی کشور برای حل اختلافات میان همسایگان شمالی‌مان در چارچوب قوانین بین‌المللی و اصل احترام به تمامیت ارضی آنها است.

شورای امنیت ملی ترکیه همچنین ارمنستان را به استفاده از دست صلحی که به سوی آن دراز شده و اهمیت رعایت کامل آتش بس و همکاری فراخواند.

شورای امنیت ملی ترکیه در این بیانیه از جامعه بین المللی خواست که در مقابل بازیگرانی که از روند انتخابات در لیبی به نفع خود استفاده می‌کنند، بایستد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: برای اینکه انتخابات در لیبی به‌طور مسالمت‌آمیز و مطابق با قوانین برگزار شود، باید از انجام اقدامات یک‌جانبه اجتناب کرد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها