بیشترین میزان صادرات خودروسازی ترکیه در سه ماه نخست امسال به اتحادیه اروپا صورت گرفت

میزان صادرات بخش خودروسازی ترکیه در سه ماه نخست امسال به 7 میلیارد و 690 میلیون و 521 هزار دلار رسیده که 67 درصد از آن به کشورهای اتحادیه اروپا صورت گرفته است.

بورسا/ جم شان/‌ خبرگزاری آناتولی

صنعت خودروسازی ترکیه از 15 سال گذشته در بین سایر بخش‌های صادرکننده کشور در این زمینه جایگاه نخست را به خود اختصاص داده، در سه ماه نخست امسال (ژانویه الی مارس) در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با 10.2 درصد افزایش به ارزش 7 میلیارد و 690 میلیون و 521 هزار دلار صادرات انجام داده است.

بر اساس داده‌های مجمع صادرکنندگان ترکیه و اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودروسازی اولوداغ کشور، در این بازه به ارزش 5 میلیارد و 149 میلیون 277 هزار دلار به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این زمینه صادرات انجام شده است.

بدین ترتیب 67 درصد از سهم کل صادرات ترکیه در بخش خودروسازی به این کشورها تعلق یافته است.

محصولات صنعت خودروسازی ترکیه در این دوره به بیش از 180 کشور صادر شده است.

این بخش با متوسط 2.5 میلیارد دلار در ماه حدود 17 درصد از کل صادرات ترکیه را در سه ماهه نخست سال جاری تشکیل داده است.

با جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، میزان صادرات ترکیه به کشورهای اروپایی غیر اتحادیه اروپا با 17 درصد افزایش به 888 میلیون و 584 هزار دلار رسید.

همچنین میزان صادرات ترکیه به کشورهای آفریقایی با افزایش 10 درصدی مواجه شده و در کل به 545 میلیون و 54 هزار دلار رسیده است. صادرات به کشورهای شمال آمریکا با 14 درصد افزایش به 353 میلیون و 591 هزار دلار، کشورهای مستقل همسود با افزایش 22 درصدی به 300 میلیون و 918 هزار دلار ارتقا یافته است.

در این دوره، آلمان جایگاه نخست مقصد صادرات خودروسازی ترکیه را به خود اختصاص داده است.

میزان صادرات خودروسازی به بزرگترین بازار ترکیه در این دوره نسبت به سه ماه نخست سال گذشته 13.3 درصد افزایش یافته و به 971 میلیون و 156 هزار دلار رسید.

فرانسه نیز پس از آلمان با 927 میلیون و 895 هزار دلار در جایگاه دوم صادرات خودروسازی ترکیه در بین سایر کشورها قرار گرفت. میزان واردات این کشور از ترکیه در این بخش به نسبت سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

 

منبع: خبرگزاری آناتولی

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها