تاکید چاووش‌اوغلو بر حمایت ترکیه از مولداوی

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که آنکارا از زمان استقلال مولداوی از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور حمایت کرده‌است.

آنکارا/خبرگزاری آناتولی

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز پنجشنبه در یک نشست خبری مشترک با نیکو پوپسکو، معاون نخست‌وزیر، وزیر خارجه و همگرایی اروپایی مولداوی در کیشیناو پایتخت این کشور اظهار داشت: ترکیه از زمان استقلال مولداوی از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور حمایت کرده‌است.

چاووشاوغلو بر گسترش همکاری‌ها برای پیشبرد روابط دو کشور تاکید کرده و افزود: روابط ترکیه با مولداوی مبتنی بر روابط مشترک فرهنگی و تاریخی است. سال آینده سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را جشن خواهیم گرفت.

او گفت:‌ ما توافق کردیم که برخی رویدادهای مشترک را در سال آینده سازماندهی کنیم. فرآیندهای انتخاباتی در مولداوی نیز تکمیل شده است. ثبات و توسعه اقتصادی مولداوی همیشه اولویت ماست.

چاووش‌اوغلو تصریح کرد: روابط ترکیه با مولداوی فراتر از سیاست است. برای تعمیق مشارکت استراتژیک خود با دولت جدید تلاش خواهیم کرد. قصد داریم سال آینده نشست شورای همکاری استراتژیک سطح عالی ترکیه و مولداوی را در این کشور برگزار کنیم.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه حجم تجارت بین دو کشور با وجود شیوع همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته، گفت: به هدف حجم تجاری یک میلیارد دلاری هر روز نزدیک‌تر می‌شویم.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها