تجمع معترضان ترکیه‌ای در مقابل پایگاه ناتو در ازمیر

معترضان ترکیه‌ای به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره نسل کشی ارامنه در مقابل پایگاه ناتو در ازمیر تجمع کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اتحادیه جوانان ترکیه و گروهی از مردم معترض در پاسخ به اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه، پس از تجمع چند روز گذشته در مقابل سفارتخانه و کنسولگری این کشور در آنکارا و استانبول و همچنین پایگاه هوایی اینجرلیک در آدانا، این بار در مقابل پایگاه ناتو در ازمیر تجمع کرده و خواستار تعطیلی این مقر شدند.

کشور ترکیه , کشور ترکیه ,

معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود: بایدن حد خود را بدان- ما نسل کشی نکردیم، از وطنمان دفاع کردیم.

در بیانیه ای که قرائت شده آمده است: ترکیه کریدور اسرائیل-آمریکا را از بین برده، نقشه فتح الله گولن خائن را نقش بر آب کرده و با کمک همپیمانان خود از جمله ایران، روسیه، آذربایجان و لیبی در جبهه مقابل امپریالیسم ایستاده است. بایدن نباید با ادعای نسل کشی، ترکیه را تهدید کند.

کشور ترکیه ,

معترضان در پایان، کاریکاتور جو بایدن که روی آن نوشته شده جانور یک دندان(کنایه از پیری بایدن) را در مقابل مقر ناتو قرار دادند.

 

روز گذشته نیز معترضان با تجمع در مقابل پایگاه اینجرلیک در آدانا خواستار بازگشت این پایگاه به نیروهای مسلح ترکیه و بیرون راندن نیروهای آمریکایی شدند.

سردار اسکوپلو معاون رهبر حزب وطن در این تجمع خواستار پاسخ قاطع دولت به اظهارات بایدن شده و گفته بود: پایگاه اینجرلیک، نیم قرن است که تبدیل به لانه جاسوسی و ترور و نیز مرکز فتنه شده است.

معترضان صبح دیروز نیز در مقابل سفارت و کنسولگری آمریکا در آنکارا و استانبول تجمع کرده و اظهارات بایدن را یکی دیگر از شاخه های حملات آمریکا به ترکیه ذکر کردند.

آنها موضوع نسل کشی را یک موضوع حقوقی و قضائی خواندند که باید از طریق محافل حقوقی مورد بررسی قرار بگیرد و رئیس جمهور آمریکا در این خصوص صلاحیتی ندارد.

معترضان هدف از این اقدامات را سرنگونی دولت حاکم در ترکیه دانسته و خواستار برخورد قاطع تر با اقدامات ضد ترکی بایدن شدند.

 

منبع:تسنیم

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها