ترکیه با کمک روسیه دو نیروگاه اتمی جدید می‌سازد

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که موضوع ساخت دو نیروگاه اتمی جدید در ترکیه در دیدار پوتین و اردوغان در سوچی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز جمعه گفت، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رهبران روسیه و ترکیه در دیدار خود در سوچی که اخیرا برگزار شد درباره امکان ساخت دو نیروگاه اتمی در خاک ترکیه با کمک مسکو رایزنی و تبادل نظر کرده‌اند.

براساس گزارش خبرگزرای تاس، پسکوف گفت: در حقیقت درباره این مساله بحث و رایزنی شد.

سخنگوی کرملین اضافه کرد، رهبران روسیه و ترکیه درباره توسعه شاخه جدیدی از اقتصاد در ترکیه رایزنی کردند. و ساخت دو نیروگاه برق جدید در مکانهایی که ترکیه برای آن در نظر گرفته است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پوتین و اردوغان روز چهارشنبه در سوچی در روسیه دیدار کردند. این دیدار حدود 3 ساعت به طول انجامید و در آن طیف وسیعی از موضوعات مختلف از جمله روابط دوجانبه، مسائل بین المللی و مساله انرژی مطرح شد.

گفتنی است ترکیه و روسیه در سال 2010 نخستین توافقنامه احداث نیروگاه مرسین- آق قویو را امضا کردند که براساس آن روس‌ها باید حداکثر تا سال 2023، نیروگاه مذکور را با چهار رآکتور اتمی و ظرفیت تولید 4 هزار و 800 مگاوات برق آماده بهره برداری کنند.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها