ترکیه در امور اوکراین مداخله نکند

وزیر امور خارجه روسیه طی اظهاراتی خواستار عدم مداخله ترکیه در امور و تنش های موجود میان مسکو و کی یف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در دیدار با همتای اوکراینی خود، «ولادیمیر زلینسکی» مبنی بر به رسمیت شناخته نشدن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه از جانب ترکیه، وزیر امور خارجه روسیه به این اظهارات اردوغان واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، «سرگئی لاوروف» طی اظهاراتی از ترکیه خواست در مورد مسائل میان مسکو و کی یف مداخله نکرده و گفت: ما قویاً توصیه می‌کنیم که تمامی ملت‌های مسئولیت پذیر که ما با آنها در ارتباط هستیم – از جمله ترکیه، به تحلیل شرایط موجود و بیانیه‌های بی پایان نظامی گونه کی یف بپردازند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود افزود: ما در خصوص تقویت این احساسات نظامی گونه به آنها هشدار می‌دهیم.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین در واکنش به فروش پهپاد از سوی ترکیه به اوکراین تاکید کرد که در سال ۲۰۱۴ (سال رخداد انقلاب اوکراین) نیز همین تشویق‌های خارجی بود که موجب اقدام نخبگان سیاسی اوکراین برای انجام کودتا علیه دولت شده و با سقوط دولت نیز دولت تازه تأسیس این کشور دست به اقدامات تجاوزگرانه علیه مردم این کشور زد.

لاوروف که این سخنان را در جمع خبرنگاران حاضر در کنفرانس خبری خود در قاهره مطرح می‌کرد، از حاضرین پرسید: ایالات متحده با چه هدفی نیروهای نظامی و کشتی‌های جنگی خود را در اوکراین، یعنی هزاران کیلومتر دور از آب‌های ساحلی خود مستقر کرده است؟

وی افزود: اساساً فعالیت‌های نظامی آمریکا از جمله استقرار کشتی‌های نظامی این کشور در دریای سیاه به صورت معمول نیز رخ می‌دهد، البته اینبار با انرژی بیشتر و با لفاظی‌های تجاوزگرانه همراه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها