ترکیه در یک عملیات خارجی، برادرزاده گولن را بازداشت کرد

مقام‌‌های آنکارا خبر دادند، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در یک عملیات در خارج از این کشور، برادر زاده «فتح‌الله گولن» را بازداشت و به کشور مسترد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق گزارش‌ها از ترکیه، «صلاح‌الدین گولن» برادر زاده فتح‌الله گولن بازداشت و به داخل این کشور منتقل شده است.

مقام‌های آنکارا گزارش دادند، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) برادر زاده فتح‌الله گولن واعظ و اپوزیسیون مخالف دولت این کشور را در خارج از ترکیه بازداشت و به کشور مسترد کرد.

به نوشته «دیلی صاباح»، صلاح‌الدین گولن «یک چهره سرشناس» در تشکیلات فتح الله گولن است و رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی 19 ماه می خود از ضرورت دستگیری او سخن گفته بود. او در لیست افراد تحت تعقیب مقام‌های ترکیه قرار داشت.

برخی رسانه‌ها خبر داده بودند که سازمان اطلاعات ملی ترکیه در یک عملیات در کنیا برادر زاده گولن را بازداشت کردند و برخی دیگر از رسانه‌ها از بازداشت او در یک کشور آسیایی خبر دادند اما مقام‌های آنکارا این خبرها را تایید نکردند.

طبق گزارش دیلی صاباح، صلاح الدین گولن به دنبال بازداشت اعضای تشکیلات عمویش توسط نیروهای امنیتی، از ترکیه به خارج از کشور فرار کرده بود.

آنکارا تشکیلات گولن را تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که فتح‌الله گولن را به ترکیه بازگرداند.

در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

دستگیری صلاح الدین گولن و انتشار برخی خبرها درباره بازداشت وی در کنیا، دستگیری «عبدالله اوجالان» بنیانگذار «حزب کارگران کردستان» (پ‌پ‌ک) را در اذهان زنده کرد.

اوجالان ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ (۲۶ بهمن ۱۳۷۷) بعد از سفر به کنیا و حضور در سفارت یونان در این کشور آفریقایی توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت و به کشور منتقل شد و از آن موقع در زندان به سر می‌برد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها