ترکیه قصد ندارد روسیه را تحریم کند

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت: آنکارا قصد ندارد اقداماتی را انجام دهد که به ترکیه آسیب برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه گفت: آنکارا قصد ندارد تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کند.

کالین در این ارتباط گفت: «ما باید بر اساس اولویت‌های کشورمان عمل کنیم. باید طرفی وجود داشته باشد که بتواند با روسیه گفت و گو کند. اگر همه پل‌ها سوخته شود، چه کسی با روسیه صحبت خواهد کرد؟ ما قصد نداریم تحریم‌ها را اعمال کنیم تا این کانال گفتگو را حفظ کنیم.»

کالین افزود که آنکارا قصد ندارد اقداماتی را انجام دهد که به ترکیه آسیب برسد. او توضیح داد: «ما روابط نزدیک [با روسیه] را در زمینه‌هایی مانند گردشگری، تأمین گاز طبیعی و کشاورزی حفظ می‌کنیم.»

علاوه بر این، به گفته سخنگوی اردوغان، «کنوانسیون مونترو نقش کلیدی در حفظ صلح و ثبات در دریای سیاه داشته است و ما کنوانسیون مونترو را به گونه‌ای تفسیر می‌کنیم که به ما امکان می‌دهد از افزایش تنش‌ها جلوگیری کنیم.»

ابراهیم کالین در ادامه گفت: «ترکیه در حال رایزنی با همه طرف‌ها در بحران اوکراین است و همه را در این مورد مطلع کرده است. تاکنون هیچ درخواستی برای عبور کشتی‌های جنگی از طریق تنگه‌های بسفر و داردانل دریافت نکرده ایم.»

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها