تفریحات قبرس شمالی

تفریحات قبرس شمالی

تفریحات قبرس شمالی

در این کشور می‌توانید تفریحات مختلفی را برای گذران مدت‌زمان اقامت خود پیدا کنید که شامل انواع ورزش‌های آبی، سواحلی با امکانات و خدامات مختلف، مراکز ورزشی گوناگون و کلوپ‌های بازی است.

اگر بخواهید این سوال را بپرسید که بهترین تفریحات قبرس شمالی کجاست؟ بدون شک در پاسخ مواردی همچون موج‌سواری، جت اسکی، پاراسل، غواصی و بسیاری موارد دیگر که در ساحل قابل دسترس است را می‌توان بیان کرد.

از طرفی دوچرخه‌سواری و زمین‌های گلف در کنار گشت و گذارها در مناطق گردشگری این کشور را می‌توان به‌عنوان برخی دیگر از تفریحات در نظر گرفت که برای ساکنان و توریست‌ها قابل دسترسی است.

هرچند این کشور، مساحتی کمی دارد اما تفریحات و مکان‌های دیدنی بسیاری را در دل خود جای داده است که برای بسیاری از گردشگران جالب توجه خواهد بود.

گردشگری در قبرس شمالی

اغلب افرادی که می‌خواهند بدانند قبرس شمالی کجاست، به‌دنبال آماده‌کردن شرایط خود برای یک سفر تفریحی هستند، از طرفی حتی اگر بخواهید برای دریافت اقامت به این کشور سفر کنید خرید سوغات و رستوران‌گردی بسیار دلپذیر خواهد بود.

سوغاتی‌های قبرس شمالی

سوغاتی که می‌توانید از این کشور خریداری کنید شامل ظروف مسی، نقره‌ای، چوبی و برنزی، پیپ، عروسک‌های ترکی، روغن زیتون، پنیر هالومی، انواع شیرینی‌های محلی و بسیاری موارد دیگر را شامل می‌شود.

مغازه‌هایی که در سطح شهرها قرار دارند و بسیاری از مراکز تجاری در پایتخت این کشور امکان دسترسی به سوغاتی‌های متنوع را برای گردشگران فراهم می‌کنند.

غذاهای سنتی در قبرس شمالی

تنوع غذایی بالایی نیز در بخش شمالی قبرس قابل مشاهده است که برای بسیاری از گردشگران جالب توجه خواهد بود و چشیدن طعم انواع خوراکی‌های محلی همیشه بخش شیرین سفر محسوب می‌شود.

غذاهای سنتی که در این کشور سرو می‌شوند تحت تاثیر فرهنگ آشپزی یونانی و ترکی قرار دارد و در زمان سفر به این منطقه چشیدن طعم یکی از خوراکی‌های زیر برای شما خوشایند خواهد بود:

  • مزه: این مورد در اصل یک سینی کوچک است که به‌عنوان پیش‌غذا سرو می‌کنند و در آن خوراکی‌هایی مانند پنیر کبابی یا هوموس وجود دارد.
  • قهوه: در سفر خود به این کشور حتما طعم قهوه‌های قبرسی را در محیط یک کافه دنج تجربه کنید.
  • کلفتیکو: مردم این کشور با استفاده از تنورهای سفالی، گوشت گوسفندی را به‌آرامی می‌پزند که بافتی لطیف و طعمی بسیار لذیذ دارد.
  • سبزیجات شکم‌پر: یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار در بین مردم این کشور، سبزیجات شک‌‌پر هستند که برای این منظور فلفل، بادمجان و کدو را با استفاده از برنج و خوراکی‌های متنوع پر می‌کنند.

علاوه‌براین موارد اکمک کادایف، استیفادو، کوپیا، شفتیلا، سوولاکی، پاستیتسیو و سوولاکی برخی دیگر از غذاهای سنتی این کشور به‌شمار می‌روند که می‌توانید در رستوران‌های مختلف آنها را سفارش دهید.

رستوران و کافه‌های قبرس شمالی

از طرفی پیشرفت روزافزون صنعت گردشگری این منطقه به رونق‌گرفتن بازار کار رستوران‌ها و کافه‌ها نیز کمک می‌کند که برخی از معروف‌ترین آنها شامل آمبیانس، فانوس، آندریا، پائول، سنترال و پپر است.

در خیابان‌های پایتخت یا دیگر شهرهای گردشگری این منطقه که قدم بزنید، با کافه‌های دنج و رستوران‌های مجلل مختلفی روبه‌رو می‌شوید که به شما امکان چشیدن غذاها و خوراکی‌های سنتی یا بین‌المللی را می‌دهد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها