تقویت روابط محور گفت‌وگوی «بردی محمد اف» و «اردوغان»

رؤسای جمهور ترکمنستان و ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی بر تقویت روابط دو کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان و «رجب طیب اردوغان» همتای ترک خود به صورت تلفنی بر تقویت روابط خود تاکید کردند.

 در ابتدای این گفت و گو ، رئیس جمهور ترکیه بار دیگر درگذشت پدر «بردی محمداف» را تسلیت گفت و خاطر نشان کرد که خدمات فداکارانه وی به کشور ترکمن برای همیشه در خاطره‌ها باقی خواهد ماند.

وی تاکید کرد که ترکیه برای «عشق آباد» یک کشور برادر است و تعامل با آن یک ماهیت استراتژیک و طولانی مدت دارد.

اردوغان افزود: عملکرد یک کشور دوست با اتخاذ سیاستی صلح آمیز و سازنده، به این کشور اعتبار بسیاری در عرصه جهانی اعطا کرده است و تاکید کرد که «آنکارا» بر تقویت و گسترش روابط با ترکمنستان متعهد است.

طرفین با رضایت خاطر اذعان داشتند که در حال حاضر در روابط دوستانه دو کشور محتوای جدیدی از نظر کیفی بدست آمده و اجرای پروژه‌های مشترک گفت‌ وگوی بین ایالتی را بیش از پیش تقویت می‌کند.

روسای جمهور همچنین در مورد موضوعات اصلی همکاری که با موفقیت در قالب دو جانبه و در چارچوب سازمان‌های معتبر بین المللی در حال توسعه است، تبادل نظر کردند.

طرفین با اشاره به پتانسیل نهفته در دو کشور برای گسترش همکاری، خواستار ایجاد روابط مثمر ثمر در حوزه‌های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه شدند.

اردوغان و بردی محمد اف با تاکید مجدد بر تعهد هر دو کشور بیان داشتند که تلاش‌های خود را برای تشدید تعامل مناطق مختلف دو کشور در راستا اولویت‌های همکاری ادامه دهند.

 در پایان مکالمه تلفنی، رئیس جمهور ترکمنستان مجدداً از همتای ترک خود برای سخنان صمیمی وی تشکر و برای وی آرزوی سلامتی ، سعادت و توفیق بزرگ در کار و صلح و سعادت برای مردم برادر ترکیه کرد.

 

منبع:خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها