تمام هزینه های خرید خانه در ترکیه

هزینه خرید خانه ترکیه

تمام هزینه های خرید خانه در ترکیه

سایت خرید خانه در ترکیه1_هزینه گزارش ارزیابی ملک
2_هزینه های نقل و انتقال اسناد ملکی (tapu)
3_هزینه های مربوط به آژانس املاک و مستغلات
4_مالیات ملک
5_بیمه املاک و زلزله
6_هزینه های مربوط به وصل کردن آب و برق
7_هزینه های اتصال تلفن و اینترنت
8_هزینه نگهداری ملک خریداری شده (شارژ و …)
9_هزینه های مرتبط با وکیل امور مهاجرتی
10_مدیریت هزینه های متفرقه

سایت خرید خانه در ترکیه

 

خرید ملک در استانبول

 

گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه چیست؟1_هزینه گزارش ارزیابی یا همان اکسپرتیز راپور
همان طور که در قسمت های قبل در رابطه با گزارش اکسپرتیز راپور به طور مفصل صحبت نمودیم و توضیح داده شد که این گواهی مهم برای انتقال سند از واجبات است که از شما درخواست خواهد شد درباره گزارش اکسپرتیز راپور با کلیک در اینجا بیشتر بدانید‌.
در بحث هزینه های خرید ملک در کشور ترکیه که به ترتیب به آنها خواهیم پرداخت، هزینه صادره برای این گواهی را حتما باید در نظر داشته باشید زیرا از طرف خریدار مورد پرداخت قرار خواهد گرفت بخش های خصوصی که در این زمینه فعالیت می نمایند از شما بابت هزینه صدور گواهی اکسپرتیز مبلغی در حدود 1500 تا 2500 لیر دریافت می نمایند.هزینه خرید خانه ترکیه

 

 

 

 

2_هزینه های نقل و انتقال سند ملکی2_هزینه های نقل و انتقال سند ملکی
1_مالیات نقل و انتقال ملک
2_ترجمه مدارک هویتی همراه با نوتر
3_هزینه مترجم قسم خورده
4_هزینه وکالت
5_مالیات کاداستر

1_مالیات نقل و انتقال ملک
در این بخش از مدیریت هزینه های روز انتقال سند که در بخش های گذشته نیز به آن اشاره نمودیم که توسط اداره کل ثبت زمین و کاداستر انجام می شود پرداخت 4٪ از ارزش ملک اعلام شده مورد خرید به عنوان مالیات به این اداره انجام می پذیرد که در روز انتقال سند حتما باید پرداخت گردد.
همان طور که در قبل به آن اشاره نمودیم در بحث خرید خانه های دست دوم و عرف بازار کل این هزینه 4٪ از خریدار دریافت خواهد شد ولی در بحث خرید خانه های نوساز و شرکتی این 4٪ به صورت مساوی از هر طرف 2٪ منظور و دریافت می شود.هزینه خرید خانه ترکیه

خرید ملک در استانبول

اخذ پاسپورت ترکیه2_ترجمه مدارک هویتی همراه با نوتر:
برای روز انتقال سند و انجام این امور حتما نیاز به ترجمه مدارک هویتی خود مانند پاسپورت ، شناسنامه،کارت ملی خواهید داشت که باید از قبل نسبت به امور ترجمه مدارک یاد شده اقدام نمایید. نکته ای که در خصوص بحث ترجمه باید به آن اشاره نمود که مورد بسیار مهم نیز تلقی می شود، اگر داخل خاک ایران اقدام به ترجمه مدارک هویتی خود که در متن فوق به آن اشاره نمودیم نمایید باید این مدارک حتما توسط وزارت امور خارجه و دادگستری و همچنین کنسولگری ترکیه در ایران به تایید و ثبت رسانیده شود وگر نه مدارکی که داخل خاک ایران ترجمه شوند را نوتر ترکیه مورد تایید قرار نخواهد داد.هزینه خرید خانه ترکیه

در خاک ترکیه نیز شما می توانید مدارک هویتی خود را مورد ثبت و ترجمه رسانیده و با پرداخت هزینه به دفاتر ترجمه مدارک هویتی خود را ترجمه کرده و سپس با مراجعه به دفاتر نوتر که در محلات مختلف جای گرفته اند اقدام به ثبت در دفاتر اسناد رسمی نمایید. برای هزینه ترجمه و نوتر مدارک برای یک نفر مبلغی در حدود 500 لیر در نظر داشته باشید.

3_هزینه مترجم قسم خورده
اگر شما به زبان ترکی استانبولی تسلط کافی ندارید در روز انتقال سند حتما احتیاج به یک مترجم قسم خورده خواهید داشت که حتما باید مورد تایید دادگستری ترکیه بوده و مدارک هویتی وی از قبل توسط اداره تاپو مورد تایید رسیده باشد، حضور مترجم در صورت عدم تسلط به زبان ترکی از واجبات است و بدون حضور وی انتقال سند به هیچ عنوان انجام نخواهد شد.
در بحث مترجم حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که این مترجم باید مورد تایید دولت و به صورت رسمی مشغول به فعالیت باشد و اگر نه از حضور وی در اداره تاپو جلوگیری به عمل خواهد آمد.هزینه خرید خانه ترکیه
برای هزینه مترجم در زمان حضور در اداره تاپو در زمان انتقال سند باید مبلغی در حدود 500 لیر در نظر گرفته شود.

4_هزینه وکالت (اختیاری)
در صورتی که احتیاج به شخصی دارید که به جای شما امور ثبت و انتقال سند را مورد انجام رساند باید به وسیله دادن وکالت به وی و ثبت در دفاتر اسناد رسمی ترکیه (نوتر) و پرداخت هزینه وکالت امور نقل و انتقال را به او سپرده و در روز ثبت و انتقال نیز امور مربوطه را انجام دهد.
برای هزینه وکالت معمولا براساس بندهای دادن وکالت ارقام مختلفی دریافت می گردد که میانگین رقم 250 تا 400 لیر را در نظر داشته باشید.

5_مالیات کاداستر
اداره ثبت تاپو و کاداستر تنها یک بار برای DONER SERMAYE که قبلا هم به آن اشاره نمودیم مبلغی از شما دریافت خواهد نمود که رقم آن چیزی در حدود 1300 الی 1500 لیر می باشد که در زمان انتقال سند موظف به پرداخت آن خواهید بود.هزینه خرید خانه ترکیه

سایت خرید خانه در ترکیه

خرید ملک در استانبول

هزینه های مربوط به آژانس املاک و مستغلات3_هزینه های مربوط به آژانس املاک و مستغلات
در بحث پرداخت کمیسیون بابت خرید ملک موردنظر باید به چند نکته مهم دقت نمود که به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت . اگر شما ملک دست دوم را برای خرید انتخاب نمایید به طور قانونی موظف به پرداخت 2٪ از مبلغ کل ملک به همراه مالیات بر ارزش افزوده می باشید که بعد از اتمام پروسه خرید خانه ملزم به پرداخت آن به آژانس املاک موردنظر می باشید. این مبلغ از هر دو طرف خریدار و فروشنده در خانه های دست دوم اخذ خواهد شد.

خارج از بحث خانه های دست دوم زمانی شما از خود یک پروژه ساختمانی آپارتمانی را مورد خرید قرار می دهید و به صورت مستقیم از صاحب خاک آپارتمان موردنظر را خریداری می نمایید، دراین بحث تمام هزینه های مربوط به کمیسیون املاک را شرکت موردنظر پرداخت نموده و شما هیچ هزینه دیگری بابت کمیسیون و هزینه سند و یا موارد جانبی دیگر پرداخت نخواهید کرد. لذا در نوع انتخاب خانه مورد نظر خود این دقت را نمایید که در اکثر مواقع و زمانی که شما آپارتمانی نو ساز را خریداری می نمایید خود شرکت سازنده مسئول پرداخت کمیسیون به آژانس معرفی کننده شما است و تمام هزینه هایی مانند ثبت و انتقال سند را نیز پرداخت می نماید.

خرید ملک در استانبول

4_مالیات ملک
این قانون در اکثر شهر های جهان به رسمیت شناخته شده و به صورت سالیانه از صاحبان خانه ها دریافت می شود معمولا شهرداری های شهری 2٪ و در مناطق غیر شهری 1٪ را بابت مالیات سالیانه از مالکین درخواست می نمایند.
همچنین در نرخ مالیات بر املاک تجاری این رقم 4٪ در مناطق شهری و در مناطق غیر شهری برای املاک تجاری در حدود 2٪ می باشد که آن نیز به صورت سالیانه دریافت می شود. هدف از اخذ این نوع مالیات ها توسط دولت بهبود بخشیدن به تامین آب و فاضلاب ، اجرای خدمات قانونی و آتش نشانی موارد دیگر است که در قانون لحاظ گردیده.

هزینه های مربوط به وصل کردن آب و برق5_هزینه های مربوط به وصل کردن آب و برق
برای وصل کردن آب و برق که انرژی آنها توسط بخش های متفاوت خصوصی در کشور ترکیه تامین و به فروش می رسد متفاوت است حتی داخل شهرهای مختلف ارقام متفاوتی برای محله های گوناگون دریافت می شود‌.

هزینه آبونمان برای وصل برق
اگر برای اولین بار متقاضی دریافت کنتور برق از اداره و بخش خصوصی برق منطقه موردنظر خود می باشید باید مبلغی را به عنوان دپوزیت در حدود 200 الی 300 لیر به اداره موردنظر پرداخت نمایید. اگر بیمه DASK شما منقضی شده باشد هزینه انتقال برابر میزان مبلغ سپرده و مبلغ اضافی DASK خواهد بود.
هزینه آبونمان برای وصل آب
در بحث اخذ کنتور آب واحد مسکونی نیز اگر برای بار اول متقاضی دریافت کنتور آب می باشید باید مبلغ 775 لیر جهت سپرده اضافی مورد پرداخت قرار داده و اگر DASK منقضی شده باشد هزینه انتقال برابر میزان مبلغ سپرده و مبلغ اضافی DASK است.هزینه خرید خانه ترکیه

 

 

 

هزینه های مربوط به وصل کردن آب و برق6_بیمه املاک و زلزله(DASK)
داسک همان بیمه مربوط به زلزله است که اخذ و تایید آن توسط دولت ترکیه اجباری می باشد و حتما باید اقدام به اخذ آن نمود. این بیمه نامه زلزله که هزینه آن بر اساس متر مربع محاسبه می شود، خطرات ناشی از آتش سوزی ، انفجار، سونامی یا رانش زمین در طول و پس از زلزله را تحت پوشش قرار می دهد.
معمولا هزینه ای که باید برای بیمه داسک در نظر گرفته شود رقمی در حدود 150 تا 250 لیر است که براساس متراژ متفاوت خواهد بود.
علاوه بر بیمه داسک که گرفتن آن احباری است، شما می توانید املاک موردنظر خود را توسط بیمه املاک تحت پوشش قرار دهید، از جمله خدماتی که در این حوزه به شما ارائه خواهد شد می توان به بیمه ملک موردنظر در برابر خطراتی چون آتش سوزی،سرقت و برخی آسیب های آب و هوایی دانست که در برابر آنها حفاظت می کنند. بیمه املاک امکان باز پرداخت زیان ها به صاحبان خانه ها را برای چنین مواردی فراهم می نماید.

هزینه اتصال تلفن و اینترنت7_هزینه اتصال تلفن و اینترنت
در دنیای فعلی بدون اینترنت زندگی بسیار دشوار است و در زمان حال داشتن خط اینترنت یکی از واجبات امور روزانه است که افراد توجه ویژه ای به آنها می نمایند.اگر در کشور ترکیه دارای اقامت می باشید و کد کیملیک دارید به راحتی و در چند دقیقه می توانید به اینترنت پر سرعت که در این کشور به خوبی اداره می شود دست یافته و از آن استفاده فرمایید.
سه اپراتور اصلی تلفن همراه در کشور ترکیه عبارتند از : ترکسل، ترک تلکام، ودافون که مشغول خدمت رسانی به مخاطبان خود می باشد.
اکثر تعرفه های این کشور ها تقریبا مشابه یکدیگر است که البته در بعضی از مواقع سال برای جذب مشتری آفرهای بسیار خوبی به مشتری خود نیز ارائه می دهند.
شما برای آبونه شدن در یکی از این سه اپراتور با مراجعه به نمایندگی آنها و انتهاب سرویس موردنظر بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای اقدام به دریافت اشتراک خواهید کرد و در انتهای هر ماه فاکتور خود را که رقمی در حدود میانگین 130 تا 150 لیر می شود را پرداخت می نمایید‌.
برای نصب اینترنت و مودم از شما توسط هر سه اپراتور هزینه ای دریافت نخواهد شد و به صورت رایگان در اولین فرصت این اقدام برای شما فراهم خواهد گردید.

8_هزینه نگهداری ملک خریداری شده
معمولا صاحبان املاک هزینه ای را به صورت ماهیانه برای ملک خریداری شده خود به مدیران ساختمان ها یا رزیدانس ها یا نرمال آپارتمان بابت حفظ و نگهداری مانند شارژ پرداخت می نمایند که رقم آن بر اساس نوع واحد مسکونی بسیار متفاوت است. در بعضی از مواقع برای تعمیر و نگهداری خانه مبلغی قدری بیشتر به مدیریت مجموعه باید پرداخت گردد که جز هزینه های خرید ملک محسوب می شود.

 

هزینه های مرتبط با وکیل امور مهاجرتی9_هزینه های مرتبط با وکیل امور مهاجرتی
باتوجه به استقبال گسترده ایرانیان از خرید خانه در کشور ترکیه و حضور چشمگیر آنان در طی سال های اخیر برای اخذ شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه همواره این سوال برای داشتن وکیل مناسب جهت انجام امور شهروندی در کشور ترکیه مورد بحث بوده است. بعضی از مجموعه هایی که در کشور ترکیه مشغول خدمت رسانی در حوزه املاک و مستغلات می باشد خود دارای وکلای با تجربه و کار آزموده ای هستند که امور مربو به به مشتریان خود را به آنها سپرده و با مبالغی منصفانه را اقدام به انجام امور مشتریان خود می نمایند.
هزینه ای که باید برای وکیل در نظر گرفته شود بر اسای نوع نیاز های شما و درخواستی که از وی خواهید داشت متفاوت می باشد ولی اگر صرفا از وکیل امور مهاجرتی خود این درخواست را خواهید داشت که امور اخذ پاسپورت و شهروندی شما را پیگیری نماید رقمی حدود 2000 تا 4000 دلار برای هر خانواده بابد در نظر گرفته شود.
اگر با مجموعه و هلدینگ ما اقدام به خرید خانه در پروژه های برتر شهر استانبول نمایید این رقم دارای تخفیف بسیار خوبی می باشد.

 

 

خرید ملک در استانبول

هزینه های متفرقه10_هزینه های متفرقه
در این بخش و این مقاله سعی بر آن شد که تمام هزینه هایی که شما برای خرید خانه با آن مواجه خواهید شد را به صورت کامل توضیح داده و اطلاعات کافی را منتقل نماییم اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ممکن است این ارقام در طول تاریخ و با گذشت زمان دستخوش تغییراتی شوند که در روز حضور شما در کشور ترکیه به واقعیت نزدیک خواهند بود.
علاوه بر هزینه هایی که به صورت جداگانه اقدام به معرفی آنها نمودیم حتما هزینه های متفرقه دیگری مانند هتل و بلیط هواپیما، هزینه ترابری و سایر موارد که ممکن است با آن مواجه شوید را نیز لحاظ فرمایید.

 

خرید ملک در استانبول

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها