رسانه‌ها از برگزاری تمرین مشترک نظامیان جمهوری آذربایجان و ترکیه در یکی از شهرهای جنوبی ترکیه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،رسانه‌های جمهوری آذربایجان بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از برگزاری تمرین بین نیروهای ویژه ارتش جمهوری آذربایجان با ترکیه خبر دادند.

خبرگزاری «آذر نیوز» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  گزارش داد که نیروهای ویژه ارتش جمهوری آذربایجان برای انجام تمرین‌هایی در ترکیه در کنار نیروهای این کشور حضور دارند.

این تمرین‌ها در مرکز آموزش مقابله با تروریسم در «ایسپارتا» واقع در جنوب ترکیه برگزار می‌شود. خبرگزاری آذر نیوز به جزئیات بیشتری از این تمرین، شمار نیروها و اهداف آن اشاره‌ای نکرده است.

ترکیه و جمهوری آذربایجان روابط به شدت گرمی باهم دارند و در جریان نبرد اخیر باکو و ایروان، ترکیه کمک‌های شایان توجه لجستیکی وغیره به به جمهوری آذربایجان ارائه کرد.ارتش‌های جمهوری آذربایجان و ترکیه چندی قبل نیز رزمایشی را به منظور حفظ آمادگی نظامی برگزار کردند. (جزئیات بیشتر)

چندی قبل نیز منابع خبری از انجام رزمایش ویژه سه هفته‌ای‌ یگان‌های ویژه ارتش ترکیه و پاکستان خبر دادند.این تمرین نظامی مشترک بین ترکیه و پاکستان تحت عنوان «آتاتورک 2021» در «تاربلا» در پاکستان انجام شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ویژه ترکیه و پاکستان (SSG) در این تمرین نظامی سه هفته‌ای بر عملیات مقابله با تروریسم و پاکسازی منطقه   و نجات گروگان‌ها تمرین‌هایی برگزار کردند. نیروهای شرکت کننده در این رزمایش همچنین ورزشهای رزمی و سقوط آزاد را به اجرا گذاشتند.

این رزمایش درحالی صورت گرفت که نیروهای ویژه پاکستان و ترکیه هرکدام با گروه‌های تروریستی و قاچاقچیان در کشورهای خود مواجه هستند. نیروهای ویژه پاکستان، هم مرز با ایران با  تروریست‌های وابسته به القاعده و برخی گروه‌های دیگر درگیرند و یگان‌های ویژه ترکیه، دیگر کشور همسایه ایران نیز سال‌هاست که با نیروهای پ‌ک‌ک ‌(حزب کارگر کردستان ترکیه) مواجه هستند.

منبع:خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *