تیم گالاتاسرای ترکیه در فرودگاه آتن یونان به دلیل آنچه رفتار غیر پروتکلی و غیر مودبانه مسئولان فرودگاه اعلام شد، به ترکیه بازگشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اتفاقات رخ داده برای تیم گالاتاسرای ترکیه در یونان که آماده رقابت با المپیاکو شده است، موضوع جنجالی روز گذشته(دوشنبه) بین ترکیه و یونان شد.

بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه‌های ترکیه، مسئولان یونانی در فرودگاه، تست انجام شده و واکسن تزریق شده در ترکیه را نپذیرفته و خواهان گرفتن تست کرونا از همه اعضای تیم بودند که اعضای تیم امتنا کرده و به ترکیه بازگشتند.

فاتح تریم مدیر فنی تیم گالاتاسرای در بازگشت از یونان در فرودگاه استانبول در جمع خبرنگاران گفت: ما قوانین  بین المللی را به خوبی می دانیم. 24 ساعت قبل از سفر همه ما تست کرونا داده بودیم و با برگه های تست به یونان رفتیم. از ما خواستند که مجدداً در فرودگاه تست فوری بدهیم اما پیش از این بین دو کشور تفاهمی امضا شد که تست کرونا و واکسن تزریق شده بین دو کشور معتبر باشد. وقتی دلیل را پرسیدیم، جواب دادند که تست در فرودگاه از دو روز پیش مجدداً انجام می گیرد. اما دیدیم که از سایرین و توریستها تست نمی گرفتند. تصمیم به بازگشت به ترکیه گرفتیم.

وی افزود: برای بازگشت، خواستار بازپس گیری روادیدهایمان شدیم که جواب مناسبی به ما ندادند. 4 ساعت در فرودگاه معطل ماندیم.

در پی این رویداد، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه با همتای یونانی خود تماس گرفته و مراتب اعتراض خود را اعلام کرد.

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای با انتقاد از این رفتار مقامات یونان، آن را از حسن نیت و شخصیت رفتاری به دور دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *