مقامات نظامی روسیه و ترکیه بر سر تأمین شرب ساکنان شمال سوریه که با قطعی‌های مکرر از سوی ارتش ترکیه مواجه می‌شود، به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات نظامی ترکیه و روسیه روز یکشنبه (دیروز) با حضور در ایستگاه پمپاز آب «علوک» در استان الحسکه سوریه بر سر تأمین آب شرب ساکنان شمال شرق سوریه به توافق رسیدند.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، طبق این توافق قرار شده است تا آب شرب ۲۰۰ هزار نفر در منطقه عملیاتی ترکیه موسوم به «چشمه صلح» و همچنین ساکنان شهر الحسکه و شهرک «تل تمر» تأمین شود.

دولت سوریه و گروههای حقوق بشری جهانی و محلی بارها دولت ترکیه را به قطع آب پیاپی شهر الحسکه متهم کرده‌اند و دولت سوریه در بیشتر ایام سال با تانکر برای ساکنان این شهر آبرسانی می‌کند.

ایستگاه پمپاز آب «علوک» که در اشغال تروریست‌های همسو با ترکیه است، منبع اصلی تأمین آب شهر الحسکه و شمال شرق سوریه محسوب می‌شود، اما تروریست‌ها هر از گاهی اقدام به قطع آب بر روی ساکنان می‌کنند.

این ایستگاه با دارا بودن ۳۰ چاه عمیق به طور روزانه ۱۷۵ هزار متر مکعب آب پمپاژ می‌کند.

طی ماه گذشته هزاران نفر از اهالی استان «الحسکه» با برپایی تجمع در مرکز شهر الحسکه به تداوم جرایم ترکیه در خاک سوریه و قطعی‌های مکرر آب و سکوت جامعه بین المللی در قبال آن اعتراض کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *