تی‌آرتی ترکیه: افکار عمومی در ایران در حال چرخش به سمت همتی است

یک رسانه ترکیه ای در گزارشی با بررسی حال و هوای انتخاباتی ایران معتقد است که افکار عمومی در حال چرخش به سمت عبدالناصر همتی است.

به گزارش خبرآنلاین، تی آرتی ترکیه نوشت: در ایران می‌گویند «آب همیشه مسیر خود را پیدا می‌کند.» این جمله‌ای است که عموم مردم بعد از رد صلاحیت‌های گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیشتر از هر زمان دیگری، دهان به دهان نقل کرده‌اند. جمله‌ای که مخاطب آن به صورت ویژه کسی نیست جز «عبدالناصر همتی»؛ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، مردی که بر خلاف سایر گزینه‌ها، چندان چهره شناخته‌شده و مطرحی نیست و کمتر کسی روی پیروزی او حساب باز می‌کرد.

هرچند شوک اولیه رد صلاحیت‌های گسترده، همچنان در میان مردم بسیار سنگین است و پاسخی به سوالات پیاپی آنها از مسئولان داده نشده، اما مردم ایران کم‌کم به همتی به عنوان یک گزینه قابل قبول می‌نگرند.

واقعیت امر این است که همتی به عنوان یک چهره میانه‌رو و از نظر برخی اصلاح‌طلب، در روزهای ابتدایی اعلام اسامی نامزدهای نهایی، بر اساس نظر کارشناسان، از شانس کمی برای پیروزی مقابل «ابراهیم رئیسی» جدی‌تر رقیب همتی در انتخابات برخوردار بود اما تمامی پیش‌داوری‌ها در روزهای اخیر دست‌خوش تغییر شده چرا که در خیابان‌های تهران اینگونه می‌شونیم که مردم برای «نه گفتن به کارزار انتخاباتی رقیب»، قصد دارند به همتی رای دهند.

حالا می‌توان گفت که افکار عمومی در حال چرخش به سمت «همتی» است.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها