جشنواره هوا و فضانوردی و فناوری «تکنوفست استانبول» که خبرگزاری آناتولی شریک ارتباطات جهانی آن است، امروز در فرودگاه آتاترک آغاز به کار کرد.

استانبول/ خبرگزاری آناتولی

چهارمین جشنواره هوا و فضانوردی و فناوری «تکنوفست استانبول» که خبرگزاری آناتولی شریک ارتباطات جهانی آن است، امروز در محل فرودگاه آتاترک استانبول آغاز به کار کرد.

این جشنواره از سوی بنیاد تیم فناوری و وزارت صنایع و فناوری ترکیه سازماندهی شده و با حمایت مؤسسات و شرکت‌های مهم کشور برگزار می‌شود.

پروفسور اسماعیل دمیر، رئیس ستاد صنایع دفاعی ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشت: می‌توانم بگویم تکنوفست یک پتانسیل بزرگ را فعال و موج عمیق ایجاد می‌کند. با هم، دست در دست هم آینده ترکیه را می‌سازیم. وظیفه ما این است که اگر دیوار یا مانعی در مقابل شما قرار گرفت، راه را برای شما باز کنیم تا تمام تلاش خود را برای از بین بردن آنها انجام دهیم.

سلجوق بایراکتار، مدیر فنی شرکت بایراکتار ترکیه در این رابطه گفت: هفت منطقه ترکیه و 81 استان در تکنوفست دیدار و برای یک هیجان و هدف مشابه تلاش می‌کنند. به لطف این جوانان ما یک قدم به هدف ترکیه کاملاً مستقل و قوی نزدیک می‌شویم.

مصطفی وارانک، وزیر صنایع و فناوری ترکیه نیز تصریح کرد: تکنوفست با گام‌های محکم به راه خود ادامه می‌دهد و رکوردهای سال گذشته را می‌شکند. علاقمندی مردمی به تکنوفست بسیار زیاد است، ما این چشم انداز را مدیون اراده‌ قوی ملی هستیم. به رهبری رئیس جمهور اردوغان تمام امکانات خود را برای ایجاد یک اکوسیستم کارآمد و نوآورانه به کار گرفته‌ایم.

رشاد نبی‌اف، وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری آذربایجان در این مراسم ضمن تبریک به جوانان ترک گفت: دارای چنین کشور قدرتمندی هستید که بهترین فرصت را برای هریک از شما فراهم می‌کند. فناوری‌هایی که ما در اینجا می‌بینیم بسیار باشکوه و عالی هستند. هر یک از شما فوق‌العاده هستید و یقین دارم که آینده‌ای درخشان خواهید داشت. زنده باد ملت بزرگ ترک، زنده باد دوستی بزرگ ترکیه و آذربایجان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *