حمایت رهبر ایران از تصمیمات شورای نگهبان در زمینه رد صلاحیت‌ها

رهبر ایران ضمن حمایت از رد صلاحیت‌ گسترده داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، مردم را به حضور گسترده در این انتخابات دعوت کرد.

استانبول/ خبرگزاری آناتولی

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران طی اظهاراتی در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس ایران با اعلام حمایت از تصمیمات شورای نگهبان در ارتباط با رد صلاحیت گسترده داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: نامزدها مشخص شدند، شورای نگهبان بر طبق وظیفه خود آن چه را که باید انجام بدهد انجام داد و نامزدها را مشخص کرد. من لازم می دانم از همه کسانی که وارد عرصه نامزدی شدند، تشکر کنم.

وی همچنین گفت: از آن کسانی که صلاحیت شان توسط شورا احراز نشد و نجیبانه با این مسئله برخورد کردند، تشکر مضاعف می‌کنم.

رهبر ایران با بیان این که به شورای نگهبان در این زمینه تحامل انجام گرفت و برخی اعتراض کردند، گفت: اعتراض هایی که شده انگیزه مشترکی ندارد، بعضی‌ها می گویند با این وضعیت مشارکت کم خواهد شد. بعضی‌ها مسئله شان این است که یکی از نامزدها از نظرشان صلاحیت داشته اما صلاحیت وی احراز نشده است و ناراحت هستند. عده‌ای هم هستند که با اصل شورای نگهبان مخالفند و از این فرصت برای انتقام گیری از آن مغتنم شمردند. شورای نگهبان دشمنان جدی دارند. خدای متعال از این ‌ها نخواهد گذشت.

وی در این زمینه گفت: عدم احراز صلاحیت به معنای بی صلاحیتی نیست، یعنی شورای نگهبان نتوانسته صلاحیت آن ها را تشخیص دهد، ممکن است فرد صلاحیت بالایی داشته باشد، اما گزارشات امکانات و شورا نتوانسته این صلاحیت را تشخیص دهد.

– مافیای واردات و مسائل اقتصادی مشکل اصلی مردم هستند

رهبر ایران با بیان این که مسئله مردم سیاست خارجه و نظر نامزدان در مورد فضای مجازی نیست، گفت: مسئله اصلی مردم وضعیت اشتغال زایی، معیشت، مافیای واردات کالا که کمر تولید شکسته، است. مسائل فوری و اصلی کشور مسائل اقتصادی هستند که باید با جدیت دنبال شوند.

آیت‌الله خامنه‌ای گفت: عموم مردم به دنبال این هستند که ببینند چه کسی دارای یک مدیریت، یک قوت عمل یا قوت اراده و کارآمدی دارد که بتواند مشکلات کشور را از میان بردارد. این که حالا کی با چه نامی با چه عنوانی از چه جناحی وارد انتخابات می‌شود برای عموم مردم مهم نیست. مهم این است که نامزدها بتوانند مردم را در مورد توانایی اداره کشور قانع کنند.

– دعوت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

رهبر ایران خطاب به مردم کشورش گفت: انتخابات در یک روز انجام می گیرد امّا اثر آن در چند سال باقی میماند. در انتخابات شرکت کنید، انتخابات را متعلق به خودتان بدانید که متعلق به شماست و از خدا کمک و هدایت بخواهید که شما را هدایت کند به آنچه که درست و حق است و به کسی که شایسته است و بروید پای صندوق و رأی بدهید.

آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد: به حرف کسانی که از داخل و خارج ترویج می کنند که فایده‌ای ندارد، نرویم، نمیرویم پای صندوق رأی اعتنا نکنید. اینها دلسوز مردم نیستند. کسی که دلسوز مردم است مردم را از رفتن پای صندوق منع نمیکند.

وی خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: انتخابات‌ را صحنه جنگ قدرت نکنید، شعارهای غیرواقع بینانه داده نشود چون می‌تواند فریب مردم تلقی شود.

رهبر ایران با اشاره به حوادث انتخابات 88 ریاست جمهوری عنوان کرد: برنامه مخالفین به جان هم انداختن طرفداران نامزدها است. انگیزه‌های دشمنان برای اخلال و ایجاد اختلال بسیار عمیق است و دنبال این مسئله هستند.

گفتنی است که عملکرد‌ شورای نگهبان در مورد عدم احراز صلاحیت شمار زیادی از داوطلبان نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری، موج گسترده‌ای از اعتراضات نمایندگان جناح‌های مختلف ایران را بر انگیخته است.

منبع:خبرگزاری آناتولی

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها